آشنایی با انواع درب ضد سرقت

آشنایی با انواع درب ضد سرقت

در این مقاله به موضوع درب­های ضدسرقت و انواع آن می ­پردازیم در ابتدا توضیحی از این درب ها می ­دهیم و در ادامه به کاربرد و کارآیی این درب ها در کسب و کار و محافل مختلف می ­پردازیم.

امید است این مقاله به شما در تهیه و استفاده از این درب ها کمک شایسته ای کند.

درب های ضدسرقت

امنیت یکی از مسائلی است که از دیرباز ذهن انسان را به خود درگیر می­ کرده و این موضوع همیشه مورد توجه افراد بوده به خصوص در تأمین امنیت خانه ها و مکان های عمومی و خصوصی با توجه به همین موضوع لازم است تا در انتخاب درب ها توجه لازم و کافی را به خرج دهید و از طرفی بهتر است شناخت کافی از انواع درب های ضد سرقت داشته باشید. درب های ضدسرقت انواع مختلفی دارند که بسته به نوع و استحکامی که دارند قیمت های متفاوتی را نیز شامل می ­شوند. در تهیه این درب ها در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که از یک درب ضد سرقت چه انتظاری دارید و برای چه مکانی از آن استفاده می­ کنید. در ادامه ی موضوع انواع درب های ضد سرقت بهتر است به این نکته توجه کنید که این نوع درب ها با انواع درب های معمولی متفاوت هستند ویژگی هایی دارند که درب های عادی آن ها را شامل نمی­ شوند به همین دلیل در ادامه در سایت کلید املاک به بررسی برخی از ویژگی این درب ها می­ پردازیم.

ویژگی درب های ضدسرقت:

 

ویژگی-درب-های-ضدسرقت

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد این درب ها نسب به درب های معمولی ویژگی های متفاوتی دارند که در ادامه به آن­ها می ­پردازیم:

  • استحکام و مقاومت مکانیکی بالا یکی از مهم ترین ویژگی های درب های ضد سرقت به منظور جلوگیری از ورود سارقان است.
  •  دارا بودن چارچوب محکم و مقاوم برای متصل شدن به دیوار
  • جنس این درب ها به شکلی است که در برابر انواع بلایای طبیعی مقاوم هستند.
  • وجود یک نوار پلاستیکی برای جلوگیری از عدم نفوذ گرد و خاک و همچنین عایق بودن در برابر صداهای جانبی
  • شاید بتوان گفت با توجه به کاربردی که این درب ها دارند داشتن یک قفل محکم چند زبانه یکی از مهم ترین ویژگی های این درب هاست.
  • وجود یراق آلات و ابزارهای با مقاومت بالا برای تحمل وزن این نوع درب ها و همچنین وجود یک لایه پوشش محکم و مقاوم برای افزایش استحکام این درب ها در شرایط مختلف
  • و در آخر دارا بودن تنوع بالا در این نوع درب ها باعث تمایز و خاص بودن این درب ها شده است.

البته در خرید این نوع درب ها ذکر این نکته ضروری است که شما به عنوان خریدار شاید شرایط و امکانات متفاوتی را از این نوع درب ها انتظار داشته باشید لذا لازم است در هنگام خرید این درب ها به خواسته خود و شرایط این نوع درب ها دقت کنید.

انواع درب های ضد سرقت:

انواع-درب-های-ضد-سرقت

با توجه به کاربردی که این نوع درب ها دارند انواع مختلفی را شامل می­ شوند این درب ها در کشورهای مختلفی تولید می­ شوند و دارای کاربرد و امکانات متفاوتی هستند. به همین منظور بهتر است در هنگام خرید این درب ها دقت لازم را در انتخاب کالای مناسب به کار برید. در ادامه به توضیح درب های مختلف که توسط کشور های مختلف تولید شده اند می ­پردازیم:

درب های ضدسرقت ایرانی:

 

درب-های-ضد-سرقت-ایرانی

این درب ها از لحاظ کیفیت در جایگاه معقولی هستند و بسیاری از آن­ها مونتاژ کار شرکت های ترک هستند.

برخی ویژگی های درب های ضد سرقت ایرانی عبارتند از:

  • بدنه ی درب های ضد سرقت ظاهر بسیار زیبایی دارد که عموماً از چوب راش تهیه شده اند و استحکام خوبی دارند.
  • ویژگی مهم بعدی این درب ها تعداد لولای آن­هاست که معمولا دارای چهار لولا می­ باشند که همین نکته باعث افزایش ایمنی و محبوبیت این درب ها شده است.
  • دارا بودن چشمی برای این درب ها یکی از مهم ترین مزیت های این کالا به شمار می ­رود به همین منظور این درب ها دارای چشمی هستند تا در شرایط ضروری لازم بتوان از آن­ها استفاده کرد.
  • درب­های ایرانی دارای قفل های با کیفیت و مناسبی هستند که این درب­ها را از هر لحاظ ایمن می­ کند. درب های ایرانی دارای قفل های هشت زبانه هستند که همین موضوع باعث افزایش کیفیت و کارایی آن­ها می ­شود.
  • درب های ایرانی به صورت تک لنگه ارائه می ­شوند.

با توجه به نکاتی که ارائه شد ذکر این نکته نیز ضروری است که درب های ایرانی نسبت به تعدادی از درب های چینی با کیفیت تر هستند و کارایی و دوام بیشتری دارند که به طبع از درب های چینی گران­تر نیز هستند.

بیشتر بدانید:

 معرفی انواع شومینه و مدل های آن

همه چیز درباره ارورهای پکیج بوتان

درب های ضد سرقت چینی:

 

درب-های-ضد-سرقت-چینی

درب های ضدسرقت چینی با عنوان درب های ضدسرقت فلزی در بازار ارائه می ­شوند. این محصول با قیمت های مختلفی در بازار ارائه می­ شوند که بسته به نیاز مشتری و هزینه ای که برای این محصول در نظر گرفته می ­تواند انتخاب کند.

 ویژگی های درب ضد سرقت چینی عبارتند از:

  • ویژگی خاص و منحصر به فرد این درب ها داشتن چهار لولا است که این تعداد لولا باعث امنیت و کاربرد بیشتر این درب ها می­ شود. نکته ی قابل توجه در این درب ها مخفی بودن لولا هاست که به صورت رگلاژ درون درب ها قرار می­ گیرد.
  • همانطور که گفته شد این درب ها دارای روکش فلزی نیز هستند که این موضوع یک مزیت به شمار می­ رود.
  • نسبت به دیگر درب های ضدسرقت قیمت معقول تری دارند.
  • برخی از این درب ها دارای چشمی و هم چنین دستگیره های فلزی هستند.
  • قفل هایی که در این درب ها استفاده می­ شوند بسیار محکم هستند و همین موضوع مزیت اصلی این درب ها به شمار می­ رود.
  • نکته ای که شاید باعث افزایش قیمت این درب ها شود دارا بودن قفل و کلید کامپیوتری است که این قابلیت باعث افزایش ایمنی و کیفیت این درب ها می ­شود.

همان­طور که در بالا اشاره شد مزیت اصلی این درب ها دارا بودن پوشش فلزی است که کیفیت و کارایی خاصی به این درب ها داده است همچنین این نکته نیز لازم به ذکر است این درب ها دارای قیمت مناسبی نسبت به دیگر محصولات مشابه هستند اما با توجه به امکاناتی که دارند با قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارند که خریداران طبق نیاز و شرایط خود درب مناسب را انتخاب می­ کنند.

درب ضد سرقت ترک

این درب ها با توجه به سابقه خوبی که دارند طرفداران زیادی نیز در بین خریداران دارند. این درب ها از جهت استحکام و مقاومت بسیار مطمئن هستند و به عنوان درب های مستحکمی ارائه می­ شوند البته ذکر این نکته ضروری است که این درب ها به صورت مونتاژ نیز به بازار ارائه می­ شوند که قیمت مناسب تری را دارا می­ باشند.

 ویژگی های درب ضد سرقت ترک عبارتند از:

  • با توجه به کیفیتی که این درب ها دارند به عنوان درب های ضدسرقت با روکش ام دی اف ارائه می ­شوند گرچه نوع کامپوزیتی آن نیز در بازار ارائه می­ شود.
  • همانطور که گفته شد این درب ها دارای چهار لولا هستند.
  • دارای چارچوب 17 سانتی متری هستند.
  • برای بالا بردن استحکام و مقاومت این درب ها در قسمت پاشنه در از استیل استفاده می­ کنند که ظرافت و زیبایی خوبی را به این درب ها می­ دهد.
  • مانند درب­های دیگر قابلیت نصب کردن چشمی و دستگیره را نیز دارند.

لازم به ذکر است درب­های ضد سرقت ترک در بازار نسبت به درب های دیگر قیمت بالاتری دارند اما از کیفیت بیشتری برخوردار هستند همچنین این درب ها دارای ظاهر متفاوتی هستند و در طرح های گوناگونی ارائه می­شوند همین موضوع باعث بیشتر دیده شدن این درب ها می­شود که طرفداران زیادی نیز دارند و می­ توان از آن­ها در مصارف گوناگون استفاده کرد.

درب های ضد سرقت ایتالیایی:

 

درب-های-ضد-سرقت-ایتالیایی

این نوع درب ها با توجه به طرح هایی که از آنها در بازار وجود دارد جز گران­ترین درب ها شناخته شده اند. البته این نکته حائز اهمیت است که این نوع درب ها کیفیت و ساختار بسیار خوبی دارند و از آن­ها در انواع خانه ها و ساختمان ها می ­توان استفاده کرد.

 ویژگی های درب های ضد سرقت ترک عبارتند از:

  • ویژگی بارز درب­های ضدسرقت ایتالیایی در لولای آن­هاست که متغیر است و بسته به نوع در و وزنی که دارد تعداد لولا را انتخاب کرد. لولا ها در این درب ها به صورت مخفی هستند و محور چرخش درب در درون آن­ها قرار دارد.
  • این نوع درب ها با توجه به طراحی که دارند امکان تغییر سایز و اندازه درب ها وجود دارد همچنین قسمت داخلی این درب ها دارای پوشش فولادی است.

با توجه به مواردی که راجع به درب های ضدسرقت ایتالیایی گفته شد این درب ها از نوع درب های لوکس موجود در بازار هستند که قیمت های متفاوتی دارند و جزئ درب های گران قیمت به حساب می ­آیند این درب ها به دلیل ساختار و تنوعی که دارند تغییرات و نوسانات ارزی روی قیمت آن تأثیر می­ گذارد با این وجود از این درب ها در ساختمان ها و واحدهای لوکس و معتبر می ­توان استفاده کرد.

جنس درب های ضدسرقت:

 

جنس-درب-های-ضد-سرقت

جنس بدنه ی درب های ضدسرقت یکی از مهم ترین فاکتور ها در شناخت و خرید این درب هاست. به همین دلیل این درب ها به دسته های متفاوتی تقسیم می ­شوند. با توجه به همین موضوع در ادامه به بررسی جنس و کیفیت انواع درب ها می ­پردازیم و امید است به شما در انتخاب هرچه بهتر این محصولات کمک کند.

درب های ضدسرقت چوبی

قسمت داخلی این درب ها از جنس چوب است که معمولا از چوب های گردو گیلاس راش و ... استفاده می­ کنند از آنجایی که استحکام و مقاومت درب های ضد سرقت چوبی برای استفاده در مصارف مختلف مناسب نیست در ساختار بدنه آنها از ورق های فولادی نیز استفاده می­ کنند. وجود این ورق ها در ساختار درب ها باعث افزایش مقاومت و همچنین افزایش قیمت آنها خواهد شد.

درب های ضد سرقت فلزی:

در ساخت درب های ضدسرقت فلزی از ورقه های استنلس استفاده می­ شود ساختار این درب ها به شکلی است که در آنها از ورقه های دیگر نیز می­ توان استفاده کرد. و همین موضوع باعث نوسان قیمت در این نوع از درب های ضد سرقت شده است. نوعی از درب های ضد سرقت در بازار عرضه می­ شود که تولید کننده آنها کشور چین است این نوع درب ها پوشش فلزی مقاومی دارند و باعث امنیت و استحکام بیشتر می ­شوند.

نکته ای که می ­توان در اینجا به آن اشاره کرد و در هنگام خرید این نوع درب ها باید به آن توجه شود در برخی از این نوع درب ها بخش داخلی شان از ورق پشتیبان استفاده نمی ­شود و همین موضوع باعث کاهش مقاومت و امنیت این درب ها می ­شود لذا در خرید این نوع درب ها بهتر است به این موضوع توجه شود تا در مراحل بعدی با مشکل مواجه نشوید.

درب های ضد سرقت کامپوزیتی

مزیت  درب های ضد سرقت کامپوزیتی نسبت به سایز درب ها وجود پوشش کامپوزیتی آن است که خریدار در این محصول با تنوع خاصی مواجه می ­شود. ویژگی منحصر به فرد کامپوزیت این است که این ماده به راحتی قابل شکل گیری است و می ­توان به راحتی انواع طرح ها را با آن ساخت به همین دلیل طرفداران زیادی دارد از طرفی کامپوزیت در برابر گرما و سرما مقاوم است و البته عایق صدا نیز می­ باشد به همین جهت می ­توان از آنها به عنوان مورد مناسبی در طراحی درب های ساختمان ها و واحد های اداری استفاده کرد.

Hdf درب های ضد سرقت:

این درب ها یکی از متفاوت ترین نوع درب های ضد سرقت به شمار می­ روند با توجه به ساختاری که این درب ها دارند بیشتر آن­ها از یک تخته فیبری فشرده تحت فشار زیاد تولید شده است که همین امر باعث افزایش استحکام این محصول شده است. از این درب ها به عنوان پوشش کابینت و کمد های دیواری استفاده می­ کنند. شاید بتوان گفت تنها عیب این درب ها نداشتن تفاوت در طرح ها و نقش ها نسبت به دیگر درب هاست همچنین این درب ها در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی ندارند اما در برابر ضربه یکی از بهترین درب ها به شمار می­ روند.

در این نوشتار از کلید املاک سعی شد تا مختصری به توضیح انواع درب های ضدسرقت پرداخته شود. این درب ها با توجه به کاربردی که دارند و امنیتی که برای خانه های مسکونی و کسب و کارها فراهم می­ کنند لازم است تا افراد در هنگام خرید آن­ها هوشمندی و دقت مناسب را به کار برند و محصول مناسب با بودجه و نیاز خود تهیه کنند.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران