کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ مشاورین املاک/  آشنایی با شهر زیبای نوشهر و خرید ویلا در نوشهر
 آشنایی با شهر زیبای نوشهر و خرید ویلا در نوشهر

 آشنایی با شهر زیبای نوشهر و خرید ویلا در نوشهر

همانطور که می‌ دانید شمال به عنوان یکی از مناطق بسیار زیبا شناخته شده که افراد زیادی علاقه دارند در این شهرها حداقل یک ویلا اختصاصی به خود را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم مطالبی در رابطه با آشنایی با نوشهر و خرید ویلا در نوشهر را برای شما بیان کنیم پس دعوت می ‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آشنایی با شهر نوشهر

آشنایی-با-شهر-نوشهر

در شمال ویلا های مختلف با امکانات متفاوتی وجود دارد که برخی از آن ‌ها در حاشیه دریا و نوار ساحلی می باشند، اما بیشتر ویلا ها در یکی از بهترین شهرهای ساحلی استان مازندران قرار دارد که شهرستانی به نام نوشهر است و این شهرستان  نیز دارای بهترین هتل ها و اقامتگاه های مختلف و همچنین جاذبه‌ های گردشگری منحصر به فردی است. در این مقاله به آشنایی با شهر نوشهر و خرید ویلا در نوشهر پرداخته ایم.

از دیگر ویژگی های فوق العاده این شهر می ‌توان به شاه راه های اصلی آن اشاره کرد، لازم است بیان کنیم خرید و فروش ویلا و همچنین ساخت ویلا به عنوان یکی از مهم ترین منابع اشتغال زایی مردم نوشهر در نظر گرفته شده و به این دلیل این شهر از جاذبه ‌های توریستی بسیار زیادی نیز برخوردار است.

لازم است بیان کنیم که نوشهر در غرب استان مازندران قرار دارد و همچنین دارای دو بخش و شش دهستان می باشد. می توان گفت به عنوان یکی از شهرستانهای ویژه ایران در نظر گرفته شده که دارای چندین راه ارتباطی مختلف و از جمله هوایی، زمینی و دریایی برای سفر می باشد. در سرشماری سال 1395 جمعیت نوشهر ۴۹٬۴۰۵ نفر بوده است.

موقعیت جغرافیایی و مساحت شهر نوشهر:

موقعیت-جغرافیایی-و-مساحت-شهر-نوشهر

 نوشهر از طرف شمال به دریای خزر و از طرف جنوب به بخش بلده نور و کوههای البرز و از طرف شرق به شهرستان نور و از غرب به چالوس می رسد. این شهرستان با توجه به اینکه جاذبه‌های گردشگری بسیار فوق‌العاده ای دارد در حدود 1718 کیلومتر مربع بوده و می ‌توان گفت متراژ نام برده شده حدوداً 7.23 درصد از مساحت استان مازندران را تشکیل داده. قدیمی ترین نام نوشهر سنگ تجن بوده است در دوره قاجار نوشهر را خاچک یا خاچیک می خواندند. در سال 1318 و در دوره رضاشاه به نوشهر تغییر نام پیدا کرد. در سال 1314 شهرداری آن تأسیس شد.

حمل و نقل در نوشهر 

نوشهر دارای بندری تجاری و همچنین فرودگاه می باشد. بندر نوشهر از بنادر مهم تجاری و اقتصادی ایران است سالانه در حدود 500 کشتی در این بندر عبور و مرور می کند. و حجم زیادی کالا را وارد و خارج می کنند. و اما فرودگاه نوشهر که در سال 1332 تأسیس شد. دارای مساحتی در حدود 58 هکتار می باشد و باندی به طول 2150 متر دارد که برای هواپیماهای متوسط قابل استفاده است و در هفته پروازهایی به شیراز، تهران، مشهد و اهواز دارد.

جاذبه های دیدنی شهرستان نوشهر:

جاذبه-های-دیدنی-شهرستان-نوشهر

در مطالب فوق نیز به این نکته اشاره شد که شهرهای شمال دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی می باشد که شهرستان نوشهر نیز از این قضیه مستثنی نبوده و دارای مکان های تفریحی بسیار زیادی می باشد از قبیل: بندر نوشهر، پلاژ، بازار، پیست کارتینگ، چشمه گردو قلعه ملک کیومرث و غیره که در ادامه سعی می ‌کنیم به چند مورد از آن ها اشاره کنیم.

تالاب ارواح:

یکی از مهم ترین و منحصر به فرد ترین جاذبه های گردشگری شهرستان نوشهر تالاب ارواح می باشد که در منطقه ملاکلا واقع شده و هنگام حضور پیدا کردن در آنجا می توانید جنگل های انبوه بسیار زیاد و همچنین برگی را ببینید. این تالاب در پنج کیلومتری روستای چلندر نیز واقع شده است و طول این تالاب حدود ۷۰۰ متر و عرض آن نیز ۳۰۰ متر است. دلیل نامگذاری این جاذبه گردشگری نیز وجود درختان خشک شده ای است که در بین دریاچه این تالاب وجود داشته و زیبایی بسیار چشمگیری را تشکیل داده است. زمانی به این شهرستان سفر کردید و قصد دیدن از تالاب ارواح را به همراه داشتید می توانید به کیلومتر ۱۲ جاده نور به نوشهر رفته و از جاده ونوش نیز وارد قلعه روستای چلندر شوید، پس از آن نیز شما به محیط بانی می رسید. پس از آن که موفق به انجام تمامی امور اداری لازم در محیط بانی شدید این امکان برای شما فراهم خواهد شد که کیلومتر ۱۰ جاده شمالی راه را ادامه داده و در آنجا نیز تابلوهای دشت و بندر ممرز را به وضوح خواهید دید و پس از آن نیز جاده فرعی در انتظار شما خواهد بود. پس از پشت سر گذاشتن موارد گفته شده شما به تالاب ارواح خواهید رسید.

بیشتر بدانید:

ویلاهای روستایی چه ویژگی هایی دارند؟

بازار نوشهر:

بازار-نوشهر

بسیاری از افراد در طول سفر علاقه دارند تا به بازارهای مختلف شهری که در آن حضور پیدا کرده اند سری بزنند. به شما پیشنهاد می دهیم در صورت سفر به شهرستان نوشهر حتماً از بازار زیبای آن دیدن کنید چرا که شما می توانید یک خرید پر هیاهو را به همراه داشته باشید و همچنین از سوغات های معروف این شهرستان برای خود خرید کنید. البته لازم به ذکر است که این نکته را نیز بیان کنیم که هنگام ورود به بازار شما می توانید انواع مختلفی از سبزی‌ های تازه و همچنین ماهی را برای وعده نهار یا شام خود تهیه کنید.

تنگ دار:

از دیگر جاذبه های خاص و منحصر به فرد شهر نوشهر می توان به تنگ دار اشاره کرد که یک دره بسیار عمیق و باریک می باشد و از وسط آن نیز یک رودخانه بسیار زیبا و دلنشین گذر کرده، لازم است برای دیدن این منطقه حتماً از جاده چالوس عبور کنید. هنگام قرار گرفتن در دوراهی چالوس و نوشهر باید به سمت نوشهر پیچید و پس از آن نیز وارد جاده کشک سرا خواهید شد، بعد از کشک سرا می ‌توانید مشاهده کنید که به یک جاده خاکی وارد می شوید یک دو راهی نیز سر راه شما قرار دارد لازم است به سمت راست حرکت کنید تا به پل رودخانه کرکو برسید. در اینجا لازم است خودرو را در یک مکان پارک کرده و خاموش کرده و ادامه مسیر را به طور پیاده طی کنید. لازم است این نکته را نیز بیان کنیم مناسب ‌ترین فصل برای آب ‌تنی و شنا در رود خانه تنگ دار فصل تابستان می باشد.

کندلوس:

کندلوس

در بین تمامی جاذبه های گردشگری شهرستان نوشهر می توان گفت کندلوس دارای تفاوت های بسیار خاصی با سایرین می باشد و باید این نکته را بیان کرد که به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین و زیباترین روستاهای مازندران و حتی در کل ایران شناخته شده، آب و هوای این روستا ییلاقی بوده و در منطقه کجور نوشهر نیز واقع شده است. روستای کندلوس بسیار شناخته شده می ‌باشد و هر ساله افراد بسیار زیادی سعی می کنند برای دیدن این جاذبه گردشگری به شهر نوشهر سفر کنند. یکی از بهترین مواردی که اکثر توریست ها آن را به خاطر دارند قصه عاشقانه مینا و پلنگ می باشد که کجوری ها بسیار زیاد آن را تعریف کرده و به نحوی می ‌توان گفت که جزء یکی از بهترین افسانه های استان مازندران به حساب می آید. هنگام سفر به این شهر به خوبی می توانید این قصه عاشقانه را درک کنید چرا که در کندلوس خانه مینا قرار دارد.

انواع ویلا در نوشهر:

به طور کلی دو نوع ویلا داریم: ویلای مستقل و ویلای شهرکی و ویلای مستقل در نوشهر خود دو نوع  ویلای جنگلی و ویلای ساحلی را شامل می شود. 

ویلای شهرکی نوشهر

ویلای شهرکی نوشهر از یک سری قوانین و اصول شهرک پیروی می کنند ویلاهایی هستند که در یک شهرک ساخته می شوند ولی هر ویلا با ویلای مجاور جدا هست و ارتباطی ندارد ولی باید از قوانینی که در شهرک وضع شده پیروی کنند و رفت و آمد و عبور و مرور را بر اساس قوانین شهرک رعایت کنند و تغییرات و ساخت و ساز بر اساس قوانین شهرک انجام دهند و از مزایای ویلای شهرکی امنیت بالا و نگهبانی و حراست از ویلاهای شهرک، قیمت مناسب آنها، اطمینان از وجود آب، برق و گاز می باشد. ویلاهای شهرکی در نزدیک دریا یا جنگل و یا شهر ساخته می شوند.

ویلای جنگلی نوشهر

ویلای جنگلی نوشهر معمولاٌ در کوهپایه ها بنا می شوند و باید با اجازه محیط زیست باشد. ویلاهای جنگلی مناظر رودخانه و جنگل را دارند و تقریباٌ چند کیلومتر از شهر فاصله دارند. قیمت ویلاهای جنگلی ارزان تر از ویلاهای ساحلی است ولی رفت و آمد در فصل های سرد و بارانی سال سخت است. دارای تنوع زیادی برای خرید می باشند و چون در دل طبیعت ساخته می شوند باید از مصالح ساختمانی مرغوب استفاده کنند تا در برابر رطوبت و عوامل طبیعی استحکام داشته باشند. 

ویلای ساحلی نوشهر

ویلاهایی که در فاصله ای از مسیر خط ساحل ساخته می شوند ویلای ساحلی هستند ارزش این ویلاهای ساحلی با توجه به فاصله از خط ساحل می باشد. و ارزش زیادی دارند. این ویلاها در ساحل دریا بنا می شوند و یک سمت آن به دریا منتهی است ویلای ساحلی نوشهر از محبوبیت زیاد و مشتری زیادی برای خرید برخوردار است. و فاصله آن از شهر کمتر است، نسبت به ویلاهای جنگلی به مراکز خرید و درمانی نزدیک تر است  مهم ترین امتیاز و مزیت ویلای ساحلی چشم انداز و منظره زیبای آن رو به دریا است. 

موارد مؤثر در خرید ویلا در نوشهر:

موارد-مؤثر-در-خرید-ویلا-در-نوشهر

در نوشهر ویلاهای مختلفی با قیمتهای مختلف ساخته شده است. همانطور که می ‌دانید خرید ویلا در شمال به موارد بسیار زیادی بستگی دارد که در ادامه سعی می کنیم آن ها را برای شما بیان کنیم.

مکان خرید ویلا در نوشهر

اولین نکته ‌ای که می ‌تواند از اهمیت خاصی برای خرید ویلا در نوشهر برخوردار باشد منطقه‌ ای است که شما قصد خرید در آن را دارید، اما به طور کلی همانطور که می دانید با توجه به این موضوع که استان مازندران دارای یک آب و هوای بسیار خوب و پاک و همچنین طبیعت جذاب با گردشگری های فراوان است در اولویت قرار می ‌گیرد، اما بهترین منطقه در نوشهر برای خرید ویلا عبارتند از: کجور روستای کندلوس، ونوش، لتینگان ملکا و مزگاه.

نوع ویلا برای خرید در نوشهر

برای خرید ویلا در نوشهر گزینه ‌های متفاوتی روبروی شما قرار دارد که در وهله اول لازم است نیاز و سلیقه خود را در نظر بگیرید البته بودجه شما نیز تأثیر به سزایی در انتخاب ویلا به همراه دارد.

شاید شما به خوبی این نکته را بدانید که ویلاها دارای ساختار متفاوت و همچنین در مکان های مختلفی ساخته می شوند. بسیاری از افراد علاقه به ویلای جنگلی دارند، برخی دیگر به ویلا در شهرک و یک سری دیگر از افراد نیز اولویت آن ها انتخاب ویلا روستایی و ویلا باغ است که هر یک از این نوع ویلا ها دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و همچنین قیمت متفاوتی را نیز به همراه دارند. پیشنهاد می کنیم پیش از خرید حتما با مشاوران املاک مشورت های لازم را انجام دهید.

در میان تمامی ویلاهای نام برده شده ویلای ساحلی و جنگلی از طرفداران بیشتری برخوردار بوده چرا که نزدیک به دریا و همچنین جنگل می باشد و زیبایی آن نیز دو چندان خواهد شد. البته لازم است بیان کنیم قیمت بالاتری را نیز به همراه دارد.

قیمت ویلا در نوشهر

از دیگر موارد مهمی که می ‌تواند در خرید ویلا از تأثیر زیادی برخوردار باشد قیمت آن است. توجه داشته باشید پیش از اقدام برای خرید حتماً در رابطه با قیمت ویلا بررسی‌ های لازم را انجام دهید. با توجه به اینکه امروزه قیمت ها افزایش یافته، اما برخی نیز ممکن است این قیمت ها را بیش از حد ممکن افزایش دهند.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که چنانچه ویلایی به شما پیشنهاد شد و دارای قیمت بسیار ارزانی بود این امکان وجود دارد که ویلا دارای مشکلات قانونی باشد، پس حتماً مدارک لازم که شامل جواز ساخت و اسناد مربوط به ویلا می ‌شود را به طور کامل و دقیق بررسی کرده و پس از اطمینان حاصل کردن از قانونی بودن تمامی مدارک اقدام به خرید کنید.

از موارد مهم دیگر بازدید ویلا می باشد که بهتر است این کار با حضور یک کارشناس انجام شود تا پس از خرید و پرداخت پول مشکلاتی همچون نشت سقف، قدیمی بودن شیر آلات سرویس بهداشتی و... را به همراه نداشته باشد و مجبور به بازسازی مجدد یا تعمیر آن نشوید.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با شهرستان زیبای نوشهر و همچنین جاذبه های گردشگری آن مطالبی را برای شما بیان کنیم. پیشنهاد می ‌دهیم که اگر به شمال سفر کردید حتماً سری به شهرستان زیبای نوشهر بزنید و از تالاب ارواح، تنگ دره، کندلوس دیدن فرمایید. همچنین اگر قصد خرید ویلا در نوشهر را داشتید حتماً مواردی همچون قیمت، نوع ویلا و مکان آن را در نظر داشته و پس از بررسی های لازم اقدام به خرید کنید. برای دیدن آگهی های خرید ویلا به سایت کلید املاک مراجعه کنید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران