کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ مشاورین املاک/ نحوه استعلام ملک قولنامه ای از شهرداری
نحوه استعلام ملک قولنامه ای از شهرداری

نحوه استعلام ملک قولنامه ای از شهرداری

توسط اکبری

آیا با نحوه استعلام ملک قولنامه ای از شهرداری آشنایی دارید. آیا میدانید خرید خانه ویلا در مازندران و خرید و فروش زمین در محمودآباد چگونه انجام میشود؟ خرید و فروش ملک یا ساختمان نیاز به تخصص بالایی دارد. در واقع شما بایستی با در نظر قرار دادن تمامی شرایط ارزش واقعی ملک یا ساختمان را بسنجید.

از این‌رو سایت کلید املاک جهت راهنمایی شما عزیزان در ادامه توضیحات بیشتری ارائه می دهد.

نحوه استعلام ملک قولنامه ای از شهرداری چگونه است؟

ملک قولنامه ای شامل ملکی است که امکان گرفتن سند رسمی برای آن وجود ندارد و قولنامه را تنها برای مبادله آن تنظیم می کنند. در واقع ملک هایی که قابل انتقال سند به صورت رسمی نخواهند بود آنها را قولنامه‌ای معامله خواهند نمود.

به همین منظور بسیاری از افراد می خواهند با چگونگی نحوه استعلام ملک قولنامه ای از شهرداری آشنایی پیدا کنند. سازمان ثبت اسناد و املاک وظیفه ثبت و مستندسازی مالکیت املاک مختلف را به عهده دارد. حال اینکه برای استعلام سند بایستی کارت ملی را به یکی از دفتر اسناد رسمی کشور ارائه دهید.

در نتیجه فرمی را به منظور استعلام دارایی های شخصی پر کنید تا مراحل قانونی آن یک به یک طی شوند. البته نحوه استعلام ملک قولنامه ای از شهری اگرچه حائز اهمیت است. اما شما بایستی حتما به سازمان ثبت اسناد و املاک شهر خود مراجعه داشته باشید.

استعلام نیز تنها توسط شخص مالک ملک امکان پذیر خواهد بود. پس از استعلام نیز پلاک ثبتی با کد ملی شخص صاحب ملک در صورت ثبت ملک و سند اعلام می شود. حال اگر شخص خریدار و فروشنده جهت خرید و فروش ملک به توافق رسیده باشند و برای انتقال رسمی آن برای استعلام شهرداری اقدام کنند.

چرا که در زمان انتقال چنانچه بدهی برای ملک وجود داشته باشد در این مرحله مشخص می گردد. حال اینکه اعتبار استعلام ملک از شهرداری دارای یک مدت زمان مشخصی است که به منطقه مورد نظر بستگی دارد. مدت زمان اعتبار می تواند سه روز تا یک هفته باشد.

بررسی بیشتر: خرید و فروش ویلا در محمود آباد

برای انتقال سند یا خرید و فروش چنین ملک هایی در وهله اول بایستی حتماً از بدهی ملک و عوارض نوسازی آن اطلاع پیدا کنید که در مرحله استعلام تمامی این پارامترها مشخص خواهند شد. این استعلام توسط شهرداری به روش های مختلفی می تواند صورت بگیرد. شما کاربران برای خرید خانه ویلا در مازندران و خرید و فروش زمین در محمودآباد می توانید تمامی این مراحل را برای ملک قولنامه پشت سر بگذرانید.

بررسی چند نکته مهم قبل از خرید ملک

همانگونه که اشاره شد، نحوه استعلام ملک قولنامه ای از شهرداری شامل صفرتاصد مراحلی است که برای استعلام کلیه مشخصات بدهی ها و شرایط ملک مورد نظر توسط شهرداری صورت می گیرد. قطعاً تمامی افرادی که قصد خرید ملک قولنامه ای دارند بایستی مشخصات مالی آن را چک کنند.

پس از گرفتن استعلام مطلع می‌شوند که ملک مورد نظر در وثیقه یا رهن نیست. حتی در رابطه با قبض آب، برق، گاز، تلفن و غیره این ملک شهرداری اطلاعات کامل را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. در رابطه با نحوه استعلام ملک قولنامه از شهرداری اطلاعاتی ارائه شد.

حال بد نیست بدانید قبل از خرید خانه ویلا در مازندران و خرید و فروش در محمودآباد و هر شهر دیگری بایستی از قبل نکات بسیار زیادی توجه کنید که برخی از آنها شامل:

  • پاک کردن بازدید از کلیه قسمتهای خانه
  • آزاد بودن سند ملک
  • سند تک برگ
  • استعلام ملک از شهرداری
  • خرید خانه ویلا در مازندران و خرید و فروش زمین در محمودآباد
نتیجه گیری

با چگونگی نحوه استعلام ملک قولنامه ای از شهرداری آشنا شدید. این اطلاعات به شما کمک میکند تا در رابطه با ملک قولنامه ای و همچنین خرید خانه ویلا در مازندران و خرید و فروش زمین در محمود آباد و هر شهر دیگری اطلاعات بسیار زیادی به دست آورید.

اما همانگونه که مستحضرید این کار نیز همانند دیگر مشاغل مختلف تخصص و مهارت خاص خود را می طلبد. از این رو پیشنهاد می شود تا از املاکی های معتبر کمک بگیرید. سایت کلید املاک به عنوان یکی از تخصصی ترین املاکی های ایران است که کارشناسان آن بسیار خبره و توانمند هستند. از این رو می توانید از کارشناسان این مجموعه با کمترین هزینه بهترین راهنمایی ها را بگیرید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران