انواع سبک های ویلا

انواع سبک های ویلا

ویلا به ساختمانی گفته می‌شود که در تعریف امروزه از تمامی جهات به محیط خارج نما داشته باشد و به طور معمول آن را در اطراف شهرها و یا درمناطق خوش آب و هوا می‌سازند. البته در بعضی از کشورها از جمله کشورهای اروپایی و آفریقایی قوانین ساخت و ساز به عموم مردم اجازهٔ ساخت ویلا در مرکز شهررا می‌دهد و عموم منازل مسکونی در این کشورها به صورت ویلایی ساخته شده است.

تاریخچه ویلاها

در این مقاله از کلید املاک به انواع ویلا و سبک های آن پرداخته ایم.

تاریخچه-ویلا-ها

در طول امپراتوری روم، رومیان ثروتمند یک خانه ثانویه در خارج از شهر در یک ملک بزرگ را به بهترین شکل می ساختند. این خانه های بزرگ و شیک ویلا نامیده می شدند و بدون شک در عصر حاضرچنین ویلاهای با شکوهی عمارت تلقی می شدند.

کاربرد فعلی واژه ویلا

ویلا بیشتر به چیدمان مسکن با خرید کم یا متوسط ​​اشاره می کند که با دیواری با خانه دیگر، شبیه به خانه شهری یا آپارتمانی، مشترک است. با این نوع مسکن، شما مسئول نگهداری خانه خود هستید. یک ویلا بیشتر شبیه یک خانه شهری است تا یک آپارتمان. ویلا ها به عنوان فضاهای مستقل طراحی شده اند، این در حالتی است که آپارتمان ها عمدتاً از طریق راهروهای عمومی، آسانسورها و... با سایر همسایگان وجه اشتراک دارند. به طور قطعی کشش عموم مردم به خانه های ویلایی بیشتر از آپارتمان است چرا که ویلا تماماً در همه ی موارد متعلق به فرد بوده و کمترین اشتراک را با همسایگان دارد. ویلا به طور کلی یک ساختمان واحد است و برای تقلید از فضاهای ویلاهای تاریخی رومی طراحی شده است.

ویلاها به عنوان خانه های تفریحی

ویلا-ها-به-عنوان-خانه-های-تفریحی

ویلاهای موجود هنوز نمی توانند شبیه ویلاهای تاریخی رومی باشند و به عنوان مکان های تفریحی مجلل به طور معمول استفاده می شوند. عموم ویلاها برای استفاده ی دائمی فرد نیستند بلکه تنها در فصول مختلفی در سال مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از باغ ویلاها برای برگزاری مراسمات مختلف  بسیار مناسب هستند به طوری که صاحبان ویلاهای این چنینی معمولا برای مدت های مختلف ویلاها را به اشخاص اجاره می دهند.

ویلا به عنوان اقامتگاه اصلی

ویلا، آپارتمان، و خانه شهری همگی مسکن مستقل می باشند. در صورتی که ممکن است دیوارهای مشترکی داشته باشند، اما واحدهای جداگانه ای هستند. این نوع خانه ها اغلب هزینه های ماهانه، سالانه یا سه ماهه دارند که به پرداخت قبوض و سایر مخارج ساختمان می پردازد و علاوه بر آن این هزینه ها صرف نگهداری ساختمان می شود. یک ویلا ظاهر یک خانه دوبلکس یا مسطح دارد. شما همچنین می توانید یک ویلای مستقل بدون دیوارهای مشترک پیدا کنید. ویلاها با یک خانه شهری یا آپارتمان متفاوت هستند زیرا معمولاً شامل یک حیاط یا باغ خصوصی هستند که یادآور باغ های ویلاهای روم باستان است. امکانات رفاهی ویلاها بسیار با یکدیگر متفاوت است و ممکن است شامل سالن اجتماعات ویلایی، استخراج یا زمین تنیس باشد، اما برخی از آن ها ممکن است به طور کلی از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار نباشند.

ویلا چیست؟

ویلا-چیست؟

ویلا به معنی اقامتگاه و محل استراحت است. ویلا یک مدل اقامتگاه است که در مساحت وسیعی از زمین ساخته شده و از اطراف جدا شده است، هر ویلا دارای مقیاس وسیع است و طراحی مدرن و لوکس را با فضایی باز و نزدیک به طبیعت به ارمغان می آورد. یک ویلای کامل شامل؛ اتاق نشیمن، اتاق خواب، باغ و استخر خصوصی است. علاوه بر این، به دلیل این که ویلا کاملاً جدا از فضای اطراف ساخته شده است، یک ویلا اغلب با طرح های باغ و مسیرهای خصوصی احاطه شده است. ویلا با مزایای زیادی مانند فضای جادار، طراحی مجلل، فضای خصوصی عالی، بیش از پیش دوست داشتنی و انتخاب می شود. ویلا محل سکونت، استراحت، گردهمایی ایده آل برای خانواده ها در تعطیلات طولانی یا آخر هفته های خوش است.

انواع ویلاها و سبک های خاص آن

انواع-ویلا-و-سبک-های-خاص-آن

بیشتر بدانید:

همه چیز درباره خرید ویلا در رامسر

ویلای معاصر

خطوط تمیز با مینیمالیسم آشکار برخی از ویژگی های بارز طراحی ویلای معاصر هستند. این طرح به زیبایی معماری متداول از 1920 تا 1950 لمس مدرن را در بر می گیرد. طراحی ویلایی مدرن و زیبا نمایان گر سبک های معماری در حال تحول روند فعلی است.

 ویلای اسپانیایی

اگر شما به طرح های ویلای دارای حیاط، بالکن و عرشه آفتاب، تراس روی سقف، علاقمند هستید، بدون شک شما به دنبال طراحی ویلای اسپانیایی هستید. چرا که همه ی این ویژگی ها، ویژگی یک ویلای اسپانیایی است. در ویلای اسپانیایی مناطق مسکونی یکپارچه به نظر می رسند. این ساختمان یک طبقه با نور استثنایی  طراحی شده است که علاوه براینها  یک استخر بزرگ هم در ویلاهای اسپانیایی به زیبایی آن افزوده است.

ویلای کوچک

داشتن ویلا برای بسیاری از ما یک رویا است. این طرح ویلایی کوچک برای افرادی که عاشق لوکس بودن یک ملک هستند اما نمی خواهند فضای زیادی را اشغال کنند، گزینه ای عالی است. این طرح دارای تمام عناصر معماری یک ویلا است، مانند یک باغ کوچک در اطراف خانه، جای پارک برای وسیله نقلیه شما و ... ترکیب رنگ و ظاهر شیک خانه به زیبایی آن جلوه خاصی می بخشد. ویلاهای کوچک متقاضیان زیادی از بین خانواده های کم جمعیت دارد چرا که وجود فضای کم و مساحت کم، ویلا تمام امکانات ویلاهای بزرگ را دارد.

ویلای دوبلکس

 دراین طراحی ویلای زیبا می توانید دو واحد را در یک خانه پیدا کنید. ویلای دوبلکس در دو طبقه تعبیه شده است که طبقه ی اول از طریق راهروی پلکانی به طبقه ی دوم متصل شده است. عموم ویلاهای دوبلکس در هر دوطبقه حتما شامل سرویس بهداشتی و آشپزخانه هستند که بسته به مساحت ویلا و تعداد افراد ساکن در ویلا متفاوت می باشد. عموم ویلاهای دوبلکس در ورودی و خروجی شان در طبقه ی اول مستقر است و طبقه ی دوم شامل اتاق خواب ها و ...می باشد اما به طور کلی این جمع بندی شامل تمام ویلاهای دوبلکس نمی شود و بسته به نوع سلیقه ی طراح ویلاها می توانند متفاوت باشند.

ویلای سه بعدی

این طراحی جلوی ویلا به شما این امکان را می دهد که ساختمان خود را در نمای سه بعدی مشاهده کنید. این ساختمان دو طبقه درطرح های پیچیده سه بعدی مورد استفاده در کناره ها و قسمت جلویی ساختمان را برجسته می کند. زیبایی این خانه با قرار دادن گیاهان زیبا در اطراف خانه بیشتر می شود. اگرچه تراس خاصی در این ویلا وجود ندارد، اما برخی از آن ها در طبقه بالا ارائه می شود.

ویلای مدیترانه ای

اگر می خواهید سبک مدیترانه ای را در نمای بیرونی ویلای خود پیاده سازی کنید، این یک گزینه عالی است. سقف کاشی سرخ با زیبایی ساده و رمانتیک از ویژگی های استاندارد سبک این ویلا است. این ویلا نمایانگر استفاده گسترده از مواد طبیعی و طبیعت می باشد. ویلای مدیترانه ای سبکی، راحتی، سادگی و جسارت را با هم ترکیب می کند و به ظهور می رساند.

ویلای ایتالیایی

موقعیت مکانی نقش مهمی در ظاهر یک ویلای ایتالیایی ایفا می کند. یک برج در وسط زمین یا در انتهای آن قرار دارد بگونه ای که ویلای ایتالیایی را به عنوان یکی از بهترین طراحی های ویلایی تبدیل کرده است. ویژگی منحصر به فرد ویلاهای ایتالیایی یک ظاهر نامتقارن است که آن را به زیبایی از سایر ویلاها متمایز می کند. محبوبیت این سبک ویلا در سراسر جهان در حال افزایش است و متقاضیان زیادی دارد.

ویلای دوقلو

اگر از همسایه های زیاد خسته شده اید و رؤیای زندگی در یک ویلای با آرامش را دارید اما به نظر می رسد که بودجه کافی را ندارید، یک ویلای دوقلو می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. با داشتن حریم خصوصی کافی، باغ، اتاق های جادار، همه مزایای یک ویلای مستقل را بدون نیاز به پرداخت هزینه زیاد دریافت می کنید. این همه مزایا در صورتی است که دیگر همسایه های زیاد مانع سلب آرامش شما نیست و تنها با یک همسایه به صورت تقریبا مستقیم درارتباط هستید. شما می توانید تمام امنیت مورد نیاز خود را درویلاهای دوقلو به دست آورید. امروزه ویلاهای دوقلو با توجه به قیمت مناسب و شرایط منحصر به فردشان طرفداران زیادی در بین عموم مردم پیدا کرده است.

ویلای توچال

اگر از طرفداران گذراندن وقت در خلوت یک تفرجگاه هستید، طراحی داخلی این ویلا مدرن بهترین گزینه است. با طراحی ویلاهایی که از نظر ظاهری شبیه به اقامتگاه تفریحی هستند، می توانید از زیبایی منظره و نمای بیرونی مکان استفاده کنید. اضافه شدن استخر باز زیبایی فضا را در نوع ویلا دوچندان می کند.

ویلای با شکل L

اگرچه یک ساختمان تک طبقه است، ویلای L به شما این امکان را می دهد که از هر سانتی متر فضا به طور مؤثر استفاده کنید. دیوار شیشه ای شفاف و بزرگ در یک طرف ویک اتاق بزرگ در طبقه پایین با چمن جلویی و استخر خصوصی از ویژگی های منحصر بفرد این ویلا می باشد که با قرار دادن چند صندلی بر روی چمن می توانید از زیبایی خانه و محیط آن لذت ببرید .ویلایL  مورد پسند افرادی با سلیقه ی خاص و منحصر به فرد می باشد.

ویلای مدرن

ویلای-مدرن

فرض کنید شما فردی هستید که عاشق ویلایی با ظاهری مدرن و پیچیده با امکانات فوق مدرن هستید. این طرح ویلایی دو طبقه گزینه کاملی است که می تواند نشان دهنده عشق خود به الگوهای معماری فعلی باشد. الگوی سه بعدی در یک طرف زیبایی منحصر به فردی به ساختمان می بخشد، که با نور زیاد و سرسبزی بیشتر ارتقا یافته است.

ویلای عربی

این یکی از محبوب ترین سبک های معماری است که در دبی و ابوظبی و شارجه نیز خواهید یافت. ویلاها و خانه های شهرکی به سبک عربی به شکوه و جلال معروف هستند. خانه هایی که مطابق این سبک ساخته شده اند دارای اتاق های بزرگ، سقف های گنبدی شکل و پنجره های بزرگ هستند. علاوه بر این، آن ها با لوسترهای بزرگ، کف های براق و نرده های پیچیده مزین شده اند. با این حال، خانه های شهری و ویلاهای به سبک عربی در دبی اغلب ترکیبی زیبا و باشکوه از طرح های قدیمی و جدید عربی هستند. برخی از عناصر مدرنیسم را در این ویژگی ها در قالب رنگ های برجسته خواهید یافت. برخی از ویلاها دارای حیاط سرپوشیده هستند، مکانی مناسب برای قرار دادن مبلمان بیرونی شما است. این سبک از ویلا عموماً مورد پسند بزرگان و ثروتمدان اعراب است و استقبال گشترده ای از این سبک ویلا در مناطق آفریقایی نیز می شود.

ویلای کلاسیک

این سبک معماری خاص از رومیان باستان و یونان سرچشمه گرفته است. این شیوه زندگی مجلل را که در آن دوران رایج بود به تصویر می کشد. عموماً ویلاهای کلاسیک و خانه های شهری با رعایت سه قانون معمار رومی ویتروویوس معماری شده است. 

 قوانین ویلای کلاسیک عبارتند از:

  • استحکام
  • مفید بودن
  • زیبایی

این عناصر را در هر ویلا و خانه شهری با طراحی کلاسیک خواهید یافت. این خانه ها دارای جذابیت و زیبایی استثنایی، ظرافت و تجمل هستند و برای ارائه یک سبک زندگی مجلل طراحی شده اند. آن ها به زیبایی شیوه زندگی و فرهنگ غنی در امارات را به تصویر می کشند.

چه چیزی باعث می شود یک ویلا بسیار لوکس باشد؟

چه-چیزی-باعث-می شود-یک-ویلا-بسیار- لوکس-باشد؟

برای بسیاری از مکان ها که برخی افراد از چیزهای خوب زندگی لذت می برند، خدمات و امکانات رفاهی ارائه شده توسط افراد با توجه به مکان مورد نظر می تواند ارائه شود. با این حال، از زمان امپراتوری روم، ویلاها چیزی فراتر از این بوده اند. در عوض، این مکان ها منعکس کننده یک سبک تکرار نشدنی است که در استراحتگاه های ساحلی یا بیشتر پنت هاوس ها در قلب شهرهای جهان یافت نمی شود. بنابراین، چیزی که یک ویلا را کم و بیش مجلل تر از دیگری کند، به سلیقه فرد بستگی دارد.

جمع بندی

اکنون وقتی کسی درباره ویلا صحبت می کند، به اقامتگاه مجلل و خصوصی اشاره می کند که خریداری یا اجاره می شود و به عنوان خانه تعطیلات فصلی مورد استفاده قرار می گیرد. این یک تغییر راحت تر و منحصر به فرد برای رزرو و اقامت در هتل می تواند باشد زیرا این اقامتگاه ها دارای ویژگی خاصی هستند و دارای محیطی صمیمی هستند که مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. عمارت های مجلل همان خدمات را که در هتل می بینید، از دربان و صبحانه تا خدمات نظافت ارائه می دهند، البته نکته مثبت ویلا در این است که به طور کاملاً خصوصی در اختیار شما قرار می گیرند تا با خانواده خود لحظات شاد و مفرحی را بگذارنید.

منتظر نظرات ارزشمند شما درباره مقالات کلید املاک هستیم.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران