بررسی انواع سند ملکی

بررسی انواع سند ملکی

توسط اکبری

آیا با انواع سند ملک آشنایی دارید؟ آیا می دانید خرید و فروش ویلا در محمودآباد و اجاره ویلا کردان چگونه است؟ سایت کلید املاک به عنوان یک سایت معتبر در ادامه توضیحات کامل تری را به شما کاربران عزیز ارائه خواهد داد.

تهران به عنوان یکی از شهرهای بزرگ ایران است. حال اینکه این شهر به عنوان پایتخت و قلب ایران از آن یاد می ‌شود. شهرهای کوچک اطراف تهران بهترین مناطق برای سرمایه گذاری خرید ملک هستند.

بسیاری از افراد نیز دوست دارند در این مناطق سکونت داشته باشند.

نکته مهم : بهتر است بدانید که خرید و فروش ویلا در محمودآباد و اجاره ویلای کردان با رونق زیادی همراه است. چراکه محمودآباد و کردان هر دو به عنوان مناطق مناسب تهران هستند. قطعاً موقعیت دسترسی این مناطق به مرکز اصلی شهر و همچنین موقعیت شغلی آنها مناسب تر خواهد بود.

 از آن جایی که مهاجرت به تهران به دلیل کاریابی و اشتغال زایی بسیار زیاد است از این رو خرید آپارتمان در تهران بسیار مورد توجه قرار دارد.

البته مناطق ویلایی بیشتر برای تعطیلات هستند. اما به طور کلی بسیاری از سرمایه گذاران دوست دارند به دور از شلوغی های شهر تهران باشند.

 همچنین که این مناطق آب و هوای بسیار مناسبی دارند و یک منطقه بسیار دنج و آرام برای زندگی است.

انواع سند ملک که بنگاه های ملکی با آن معامله می کنند

انواع سند ملکی که بنگاه ها با آن معامله می کنند

امروزه افراد زیادی با خرید ملک سرمایه گذاری بلند مدت می کنند. قطعاً که سرمایه گذاری با خرید ملک بهترین سرمایه گذاری سودآور در ایران و جهان است.

اما اینکه شما چه ملکی را در چه شهر و چه منطقه‌ای خریداری کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. حال اینکه ملک شما چگونه ملکی نیز باشد بسیار حائز اهمیت است اما بهتر است.

بد نیست بدانید برای هر ملکی سند جداگانه وجود دارد. در واقع در مقایسه با شرایط ملک برای آن یک سند مخصوصی نیز تنظیم می کنند. پس با انواع سند ملک مواجه هستیم که عبارتند از:

• سند ملکی مشاع یکی از انواع سند های رسمی است. در واقع این سند به معنی شریک بودن در ملک مورد نظر خواهد بود. چند مالک که برای خرید یک ملکی سرمایه گذاری می کنند بایستی اقدام به تنظیم سند ملکی مشاع نمایند. بر اساس این سند هر یک از شرکت ها بخشی از ملک را بر اساس میزان هزینه پرداخت شده صاحب می شوند.

• سند ششدانگ یکی دیگر از انواع سند ملک شناخته می شود. زمانی شما سند شش دانگ دریافت می کنید که کلیه هزینه ملک خریداری شده را شخصا پرداخت کرده و هیچگونه شریکی ندارید. سند ملک شش دانگ سندی است که اثبات می کند ملک مورد نظر به صورت کامل در اختیار شما قرار دارد.

• سند وقفی نمونه دیگری از انواع سندهای ملکی است که شامل ملک های وقف شده می باشد. چنانچه صاحب زمین یا ملک آن را وقف کند برای آن سند ملکی وقفی صادر می شود. حال اینکه خرید و فروش اموال وقفی بدون هماهنگی اداره اوقاف غیرقانونی است.

بررسی سندهای ملکی مختلف افراد

• سند ملکی مفروز یکی دیگر از انواع سندهایی است که چنانچه شورکا بخواهند قسمتی از ملک را جدا کنند، در این صورت سند ملکی مفروض دریافت خواهند کرد.

در واقع شورکایی که سند مشاعی دارند چانچه بخواهند ملک خود را جدا کنند در این صورت فرد ملکی مفروض دریافت خواهند نجود.

 در حالیکه هر یک از این سندها در تمامی شهرهای ایران با خرید هر نوع ملکی قابل اجرا است. حتی اگر شما قصد خرید و فروش ویلا در محمودآباد و اجاره ویلا کردان دارید و یا می خواهید در هر یک از منطقه های شهر های دیگر این کار را انجام دهید، چنین سندی دریافت خواهید کرد.

• سند ملکی تک برگ یکی دیگر از انواع سند ملکی است که شامل سندهای قدیمی دفترچه ای متشکل از چند برگ می شود. حال اینکه سندهای تک برگ نمونه جدیدی از سندهایی هستند که توسط مراجع رسمی تایید شده اند. این سندها کامپیوتری هستند و برای مالک صادر می شوند.

نتیجه گیری

افرادی که در زمینه خرید و فروش ملک فعالیت دارند، به خوبی می دانند که با انواع سند ملک سر و کار داریم. خرید ملک به هر شرطی می تواند تعیین کننده نوع سند ملک نیز باشد. به طور کلی شما کاربر گرامی اگر قصد اجاره ویلا در کردان و یا اجاره ویلا در تهران را دارید، می توانید با مشاورین سایت کلید املاک در تماس باشید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۵.۰
۱ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران