ایجاد دفترکار در خانه

ایجاد دفترکار در خانه

توسط اکبری

آیا با نکات ایجاد دفتر کار در خانه آشنایی دارید؟ امروزه به علت افزایش بیماری های واگیر اکثر کارها به صورت دورکاری انجام می شوند و اکثر کارمندان برای انجام امور کاری نیازمند دفتر کار در منزل هستند.

بنابراین آنها می توانند در منزل خود مکانی را به دفتر کار اختصاص دهند، تا با تمرکز کافی به کارهای روزمره خود رسیدگی کنند. هریک از افراد با خلاقیت و توجه به کارایی دفتر کار، می ‌توانند ایده های متفاوتی را در نظر داشته باشند.

اما باید گفته شود که برای طراحی دفتر کار در منزل باید نکات حائز اهمیتی را در نظر گرفت، تا متناسب با نیاز افراد یک محیط مناسب طراحی شود. مجموعه ی کلید املاک اطلاعات بیشتری درباره ایجاد دفتر کار در منزل در اختیارتان قرار خواهد داد.

ایجاد دفتر کار در خانه چگونه است؟

امروز دفاتر خانگی در اشکال و اندازه های متفاوت طراحی می شوند، اگر این مکان ها با طراحی ضعیف به وجود بیایند، بهره‌وری مناسبی نخواهند داشت بنابراین در ادامه مطالب نکات اساسی ایجاد دفتر کار در منزل برایتان ارائه شده است:

انتخاب مکان مناسب دفتر

با توجه به شغل افراد دفاتر خانگی در اشکال و اندازه های گوناگون طراحی می شود، که می توان آنها را در گوشه ای آرام، اتاق جداگانه و حتی در آشپزخانه جای داد. بنابراین باید یک مکان مناسب برای طراحی دفتر کار در منزل انتخاب کرد تا در زمان مناسب به فعالیت های خود رسیدگی کنند.

بررسی در کلیداملاک: آگهی های خرید و فروش زمین در شهر نوشهر

به طور مثال اگر یک مادر کارمند است و با مشغله های بسیار به دنبال طراحی دفتر کار هست می تواند میز را برای رسیدگی به امور خود انتخاب کنند.

اختصاص دادن فضای کافی

انجام فعالیت های روزمره و کاری مستلزم ساعات زیادی هستند و باید دفترکار طراحی شده دارای فضای کافی برای حرکت باشد.

رنگ دیوار

برای رنگ آمیزی دیوار دفتر کار خانگی می توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید، برای این محیط نباید از رنگ پژ استفاده شود، زیرا رنگ انتخابی باید موجب بهبود روحیه افراد شود در واقع رنگ انتخابی باید موجب افزایش تمرکز و جلوگیری از خستگی چشم شود.

انتخاب میز و صندلی

برای انجام امور کاری افراد مدت زمان زیادی را روی صندلی و مقابل میز سپری می ‌کنند. بنابراین باید میز و صندلی استاندارد انتخاب کنند، میز مورد انتخاب باید فضای کافی برای قرار گیری رایانه و سایر موارد لازم داشته باشد، اندازه پیشنهادی ما به شما میزی ای با عرض حداقل ۱۲۰ سانتی متر است.

نور و نما

همان طور که می ‌دانید نور کافی برای تمام دفاتر و ادارات الزامی است، که دفتر کار در خانه نیز از این امر مستثنی نمی باشد. میزان نور طبیعی ورودی به دفتر کار در روحیه افراد تاثیر بسزایی دارد، بنابراین تا جایی که امکان دارد یک مکان با نور طبیعی و با منظره انتخاب شود.

بررسی در کلید املاک: آگهی های رهن و اجاره آپارتمان مسکونی در شهر تهران

اما لازم به ذکر است که نباید میز کار در محلی که موجب وارد شدن آسیب به رایانه می شود، قرار بگیرد، برای تقویت نور طبیعی می توان از آینه و رنگ های روشن برای دیوارها استفاده کرد.

چه مزایایی ایجاد دفتر کار در خانه برای شما دارد؟

همان طور که در مطالب قبلی متوجه شدید امروزه بنا به دلایل مختلفی دفتر کار در خانه ایجاد می شود، که می تواند برای کارمندان از مزایای بالایی برخوردار باشد. شاید یکی از مهم ‌ترین دلایل ایجاد دفتر کار در خانه گسترش بیماری های همه گیر باشد، بنابراین از مهمترین مزایای طراحی دفتر کار خانگی میتوان به حفظ سلامتی افراد اشاره کرد.

در واقع کارمندان می‌توانند در منزل خود و به دور از آلودگی‌ها به امور کاری خود رسیدگی کنند. همچنین برای حضور در دفتر کار باید زمان و هزینه بسیاری را برای رفت و آمد صرف کرد،

اما با انجام فعالیت در منزل افراد بدون هیچ هزینه ای برای رفت و آمد می توانند به امور خود رسیدگی کنند، از سایر مزایای ایجاد دفتر کار در خانه میتوان به در کنار خانواده بودن، انجام کارها در یک محیط آرام و راحت، انتخاب وسایل و موارد لازم با توجه به سلیقه شخصی و ... اشاره کرد.

نتیجه گیری

ایجاد دفتر کار در خانه امروزه بسیار گسترش یافته است، بنابراین آشنایی با نکات لازم برای طراحی یک مکان مناسب بسیار ضروری است.

کارشناسان مجموعه کلید املاک برای ارائه خدمات بیشتر به کاربران اقدام به راه ‌اندازی وب ‌سایت کرده اند، که افراد قبل از طراحی دفتر کار در منزل با مراجعه به آن می ‌توانند اطلاعات لازم را به دست بیاورند.
 

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران