کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ معماری و دکوراسیون/ با این ترفند ها آپارتمان خودتان را بزرگتر کنید
با این ترفند ها آپارتمان خودتان را بزرگتر کنید

با این ترفند ها آپارتمان خودتان را بزرگتر کنید

اکثرمردمی که شهرهای بزرگ دنیا را برای زندگی انتخاب کرده اند در آپارتمان هایی کوچک زندگی می کنند که فضای کافی برای مبلمان و لوازم خانگی آن ها را ندارد و اغلب ناراضی از کوچک بودن و یا دلگیر بودن خانه های خود هستند. حتما می دانید که راهی برای بزرگتر کردن مساحت یک آپارتمان که در آن مستأجر هستید وجود ندارد اما معماران و طراحان فضاهای داخلی نکاتی را بیان  می کنند که تأثیر باور نکردنی در حس فضا و  بزرگتر نشان دادن محیط خانه شما خواهد داشت  پس با این مقاله در کلیداملاک همراه باشید تا  با شما به بررسی این ترفندها در آپارتمان بپردازیم.

قدم اول پنجره ها:

قدم-اول-پنجره-ها

اول از همه به سراغ پنجره ها بروید. مطمئن شوید که هیچ کدام از پنجره های آپارتمان شما مسدود نشده اند. یعنی مبلمان منزل از باز شدن پنجره ها جلوگیری نکرده است. هیچ مبل و یا وسیله دیگری را در مقابل پنجره ها قرار ندهید. پنجره ها باید به وضوح در دسترس باشند و نور طبیعی وارد فضای آپارتمان شود . از حداکثر نور پنجره ها استفاده کنید، نورطبیعی در فضای خانه بسیار موثراست و نه تنها باعث بزرگتر نشان دادن فضای خانه می شود بلکه بر ایجاد حس مکان و حس خوب برای ساکنین تأثیر به سزایی خواهد داشت.

اگرفکر می کنید باز شدن پنجره ها فضای بیش از حدی را اشغال می کند از درهای کشویی برای پنجره ها استفاده کنید. پنجره های کشویی بهترین انتخاب برای آپارتمان های کوچک می باشند.

پرده ها را عوض کنید:

پرده-ها-را-عوض-کنید

در قدم بعدی به سراغ پرده ها می رویم . پرده های ضخیم  با رنگ های تیره را دور بیندازید. رنگ های روشن با طرح های ساده گل های درشت و خلوت را برای آپارتمان خود انتخاب کنید. پرده های سبک و حریر را جایگزین کنید. میل پرده را تا جایی که می شود بالاتر نصب کنید و اندازه پرده ها را بزرگتر و بلندتر در نظر بگیرید. بگذارید پرده ها چند سانتی متری  روی زمین بیافتند و بزرگتر و بلندتر از حد نیاز باشند. با این روش پنجره ها بزرگتر از حد واقعی نشان  داده خواهند شد.

در انتخاب مبلمان آپارتمان خود دقت کنید:

در-انتخاب-مبلمان--آپارتمان-خود-دقت-کنید

مبلمان کم حجم انتخاب کنید، مبلمانی که از نظر بصری سبک باشد، بهتر است مبلی که انتخاب می کنید کمی از زمین فاصله داشته باشد و پایه باریک و بلند داشته باشد. مبل ها را به اندازه چند سانتی متر از دیوارها فاصله دهید با این روش به رنگ دیوارها آسیب نمی زنید و به بزرگتر نشان دادن اپارتمان خود کمک خواهید کرد. مبلمان رنگ روشن را فراموش نکنید سادگی و خلوتی در انتخاب نوع پارچه را حتما در نظر بگیرید. از میزهای شیشه ای و آینه ای برای جلوی مبلمان استفاده کنید. می توانید به سراغ مبلمان هایی  از جنس کروم و پلاتین نیز بروید که همگی در بهبود فضای آپارتمان شما تاثیر گذار خواهند بود.

انعکاس ایجاد کنید:

استفاده از آینه های بزرگ  به تعداد بیشتر درفضای آپارتمان بی شک می تواند تاثیری بی نظیر داشته باشد . خیلی زود چند تا آینه به دکوراسیون آپارتمان خودتان اضافه کنید تا با ایجاد انعکاس و بازتاب در فضا به یک نتیجه مطلوب برسید. یک آینه گرد بزرگ را بر روی دیوار روبه روی پنجره قرار دهید تا نور پنجره را انعکاس دهد ودر خانه پخش کند. آینه های بزرگ قدی را در زیر هالوژن ها قرار دهید تا نور را بازتاب کنند.

نور پردازی در آپارتمان:

نور-پردازی-در-آپارتمان

 گفتیم که باید میزان نور را با استفاده حداکثری از پنجره ها افزایش بدهیم. اما در شب ها هم باید میزان نور و محل پخش شدن آن ها را تنظیم کنیم و با یک نور پردازی مناسب فضایی دلپذیرتر را در آپارتمان خود به وجود بیاوریم. توجه کنید وقتی چراغ ها فقط در مرکز اتاق هستند نور را به صورت نقطه ای  ومرکزی در محیط پخش  می کنند این نوع نورپردازی برای خانه های کوچک مناسب نیستند، باید با قراردادن روشنایی هایی در اطراف دیوار های  خانه نور را پخش کرده و چشم ها ر ا به اطراف بکشید، پس آباژورها و چراغ های دکوراتیو را به گوشه های خانه و روی میزها اضافه کنید. همچنین از چراغ های آویزو هالوژن ها  نیز برای کنار های دیوار و گوشه ها می توانید استفاده کنید. از نور های رنگی مثل قرمز و آبی برای نورهای مخفی سقف هرگز استفاده نکنید نورهای سفید و زرد بهترین انتخاب برای نور های خانه هستند ترکیب این دو رنگ را در بهبود نور پردازی خانه  فراموش نکنید.

محل قرارگیری قفسه ها و کمدها در آپارتمان:

داشتن کمدها و قفسه های لازم و کافی در یک فضای کوچک بسیارمهم است. از فضاهای پرت و مرده آپارتمان خود برای نصب قفسه ها و کمدها استفاده کنید مثل گوشه های اتاق، داخل راهروها، کمدهای توکار انتخاب مناسب تری برای آپارتمان های کوچک هستند.  اگر در داخل اتاق ها فضای بیشتری دارید کمدها را داخل اتاق ها قرا دهید. قسمت های زیر و بالای پنجره ها زیر سکوها زیر پله ها محل های مناسبی برای جایگذاری قفسه ها  می تواند باشد.

دیوار، سقف و کف پوش ها:

رنگ های تیره نور را جذب می کنند و فضا را کوچکتر نشان می دهند در حالی که رنگ های روشن نور را منعکس می کنند و باعث بزرگتر نشان دادن فضای آپارتمان شما می شوند. شما مجبور نیستید کل دیوار های خانه را سفید کنید از رنگ های روشن دیگر مثل کرمی، فیلی، آبی روشن، یا هر رنگ روشن دیگری می توانید استفاده کنید. از کاغذهای  دیوار ی با طرح های شلوغ گلدار و یا چهار خانه استفاده نکنید طرح های ساده خطوط خلوت گل های درشت و رنگ های ملایم را انتخاب کنید. رنگ سقف ها حتما باید روشن باشد، رنگ  روشن سقف را بلند تر نشان می دهد و رنگ تیره سقف را کوتاه تر نشان خواهد داد. اگر می توانید کف پوش ها  را عوض کنید پس پیشنهاد سرامیک های رنگ روشن را برای شما داریم، پارکت های چوبی و تیره رنگ اصلا برای آپارتمان کوچک مناسب نیستند. از یک کف پوش یکسان برای همه  فضاهای خانه استفاده کنید این یکپارچگی  باعث می شود مرز بین فضاها از بین برود و فضا بزرگتر نشان داده شود. اگر می خواهید از موکت استفاده کنید موکت هایی با طرح خلوت و روشن را انتخاب کنید و  بازهم یکپارچکی رنگ و طرح کف پوش ها در کل اتاق ها را فراموش نکنید.

تمیزبودن و منظم بودن خانه:

تمیزبودن-و-منظم-بودن-خانه

و در نهایت با وجود همه این راهکارها  ساده ترین و کم خرج ترین راه حل که باید در نظر داشته باشید مرتب  و تمیز نگه داشتن محیط آپارتمان است. منظم بودن وسایل خانه و تمیز نگه داشتن آن ها و نظم دادن به وسایل خانه همیشه می تواند به ایجاد حس خوب و بزرگتر نشان دادن آپارتمان شما کمک کند.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران