کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ معماری و دکوراسیون/ بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه
بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه

بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه

ترکیب رنگ ها نقش مهمی در انتقال احساسات و انرژی محیط دارند. انتخاب ترکیب رنگ در بخش های خانه مثل اتاق خواب که خصوصی ترین قسمت خانه است، باید بسیار ویژه باشد. در واقع ترکیب رنگ استفاده شده در دکوراسیون خانه، بازتابی از سلیقه و شخصیت شما است. در واقع انتخاب ترکیب رنگ می تواند مرحله دشواری به ویژه برای افراد حساس و مبتدی باشد. اگر به دنبال ترکیب رنگ مناسب برای خانه خود هستید در این مقاله قصد داریم به بررسی ترکیب رنگ های زیبا و مناسب برای دکوراسیون خانه بپردازیم.

بهترین ترکیب رنگ ها در دکوراسیون خانه

هر چه رنگ هایی که برای ترکیب استفاده می کنید به هم نزدیک باشند، حس طبیعی تری ایجاد می کنند.

در ادامه در این نوشته از سایت کلید املاک به برخی از بروزترین و مناسب ترین ترکیب رنگ های دکوراسیون خانه می پردازیم:

ترکیب رنگ نیلی و سفید در دکوراسیون خانه

ترکیب-رنگ-نیلی-و-سفید-در-دکوراسیون-خانه

ترکیب رنگ نیلی و سفید می تواند  آرامش بخش و زیبا برای بخش های مختلف خانه باشد. در واقع رنگ نیلی در این ترکیب می تواند انتخابی گرم تر و تیره تر از آبی باشد. ترکیب رنگ نیلی و سفید با ایجاد تضادی واضح، محیطی آرام و دنج ایجاد می کند. همچنین این ترکیب رنگ به نوعی عناصر آسمان شب را به نمایش می گذارد ترکیب رنگ های نیلی و سفید در دکوراسیون خانه زیبایی خاصی دارد.

ترکیب نیلی و سفید می تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون آشپزخانه باشد. ترکیب این دو رنگ باعث بزرگنمایی فضا، خانه را زیبا و تمیزتر نشان می دهد و گزینه مناسب برای دکوراسیون های مینیمالیستی است.

ترکیب رنگ قهوه ای و کرم در دکوراسیون خانه

ترکیب-رنگ-قهوه-ای-و-کرم-در-دکوراسیون-خانه

رنگ قهوه ای به زیبایی با کرم ترکیب شده و جلوه ای خاص به نمایش می گذارد. ترکیب قهوه ای و کرم ظاهری شیک و مدرن به فضای خانه شما می بخشد. استفاده از وسایل چوبی تیره سطح زیبایی دکوراسیون خانه شما را تا حدود زیادی افزایش می دهد. ترکیب قهوه ای و کرم فضایی گرم ایجاد می کند و برای فضاهای رسمی مناسب است.

ترکیب رنگ یاسی و سفید در دکوراسیون خانه

ترکیب رنگ یاسی و سفید ترکیبی رویایی و منحصر به فرد ایجاد می کند. این ترکیب رنگ با خاصیت آرامش بخشی که دارد، بیشتر می تواند گزینه مناسبی برای اتاق خواب و محل استراحت باشد. چرا که رنگ های طیف بنفش باعث ایجاد حس آرامش و ریلکسیشن می شوند. رنگ بنفش باعث می شود فضای خانه باوقارتر به نظر برسد. همچنین دیوارها را بر جسته تر نشان می دهد.

ترکیب رنگ آبی روشن و زرد درخشان در دکوراسیون خانه

ترکیب-رنگ-آبی-روشن-و-زرد-درخشان-در-دکوراسیون-خانه

دو رنگ آبی روشن و زرد درخشان نماد روشنایی و شادی است و وجود آن در دکوراسیون خانه، باعث ایجاد انرژی و حس خوب در محیط می شود. استفاده از این ترکیب رنگ در دکوراسیون، فضای خانه را کمی بزرگتر نشان می دهد. رنگ های آبی و زرد فضا را پویاتر و هیجان انگیزتر نشان می دهند. و برای اتاق مطالعه نیز خوب است. زیرا رنگ آبی با ایجاد حس آرامش و رنگ زرد با تقویت حافظه، تمرکز را بر مطالعه افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:

دکوراسیون داخلی چیست؟

درباره انواع سبک های دکوراسیون داخلی بدانیم

آشنایی با سبک دکوراسیون مدرن در خانه

ترکیب رنگ سایه های خاکستری در دکوراسیون خانه

خاکستری، رنگی خنثی است. این ویژگی باعث می شود که با سایه های روشن و تیره خود به خوبی ترکیب شود. طیف های روشن و تیره رنگ خاکستری می تواند انتخابی زیبا و مناسب برای دکوراسیون باشد. در واقع خاکستری از ساده ترین رنگ هایی است که جذابیت خانه را تا حدود زیادی افزایش می دهد. رنگ خاکستری فضا و دکوراسیون را پیچیده تر نشان می دهد و به زیبایی آن می افزاید. خاکستری به خانه، جلوه ای زیبا می بخشد و احساسی دلپذیر و آرام به وجود می آورد.

ترکیب رنگ قهوه ای روشن و سبز ملایم در دکوراسیون خانه

ترکیب رنگ قهوه ای و سبز ملایم از ترکیب های طبیعی است که ممکن است زیاد چشم نواز نباشد. اما در واقع حس طبیعی و اصیل بودن به دکوراسیون خانه می بخشد. ترکیب این دو رنگ مناسب از بهترین ترکیب رنگ ها برای خانه با گیاهان زیبا و اتاق خواب می باشد. ترکیب قهوه ای و سبز ملایم تداعی مناظر جنگلی و طبیعت است. چرا که همیشه با نشستن در پارک احساس آرامش و رهایی می کنیم. در واقع این درختان هستند که روحیه ما را آرام و به ما حس شادابی تزریق می کنند. از ترکیب سبز و قهوه ای احساس شادابی را در خانه به وجود آورید.

ترکیب رنگ لیمویی و صورتی در دکوراسیون خانه

دو رنگ صورتی و لیمویی به خوبی بر هم منطبق می شود. این ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه فضایی شاداب و انرژی بخش ایجاد می کند. با استفاده از این ترکیب رنگ می توانید حس کسالت و تنبلی را به کلی از خانه خود دور کنید. از ترکیب این دو رنگ می توانید در دکوراسیون اتاق کودکان و نوجوانان استفاده کنید و اتاق را برای آنها پرانرژی و زیبا می کند.

ترکیب رنگ زرد و خاکستری در دکوراسیون خانه

ترکیب-رنگ-زرد-و-خاکستری-در-دکوراسیون-خانه

اگر به رنگ های زرد علاقمند هستید، با رنگ های زرد خردلی و ذغالی یک ترکیب عالی ایجاد می شود. این ترکیب رنگ، فضایی جاودانه و مدرن در دکوراسیون ایجاد می کند. رنگ زرد حس روشنایی و درخشش ایجاد می کند ، و رنگ خاکستری فضایی خاموش و آرام به وجود می آورد این جفت رنگ معمولاً در تمام بخش های خانه جواب می دهد.

ترکیب رنگ هلویی و سفید در دکوراسیون خانه

اگر طالب آرامش هستید و به دنبال فضاهای آرام و مناسب جهت یوگا و ریلکسیشن می باشید، ترکیب رنگهای هلویی و سفید مناسب است. این ترکیب فضا را آرام تر و گرم تر می سازد. از این ترکیب رنگ می توانید برای اتاق خواب استفاده کرده و پس از آن خوابی سبک و راحت را تجربه کنید.

ترکیب رنگ زرشکی و بژ در دکوراسیون خانه

ترکیب رنگهای زرشکی و بژ در دکوراسیون های مجلل و خانه های با متراژهای بالا مناسب می باشد. این ترکیب فضا را با شکوه کرده و به نوعی تصویر اشرافی ایجاد می کند.

نکات تکمیلی برای ترکیب رنگ ها در دکوراسیون خانه

نکات-تکمیلی-برای-ترکیب-رنگ-ها-در-دکوراسیون-خانه

  • رنگ ها به تنهایی زیبا هستند، اما با ترکیب آنها با هم می توانید فضایی جذاب ایجاد کنید. به شرطی که رنگ های انتخابی شما هماهنگی نسبی با هم داشته باشند.
  • رنگ های مورد نظر را باید در مکان های مناسب به کار ببرید. به دیوارها و کف خانه توجه کمتری می شود. برای به چشم آمدن رنگی خاص، از پرده و مبلمان که آن رنگ خاص دارد استفاده کنید .
  • از استفاده بیش از اندازه و غیر اصولی رنگ ها بپرهیزید. معمولاً مقدار استفاده از ترکیب رنگ ها در دکوراسیون، حداکثر چهار رنگ از دو طیف است. استفاده از رنگ های مختلف بیش از اندازه ممکن است فضایی شلوغ و دکوراسیونی غیر حرفه ای ایجاد کند.

کلام آخر

در این مقاله از کلید املاک سعی داشتیم تا بهترین و زیباترین ترکیب رنگ ها را برای دکوراسیون به شما معرفی کنیم. ترکیب رنگی که بیشتر با سلایق و شخصیت شما جور باشد را انتخاب و در دکوراسیون خانه خود به کار برید. ولی قبل از این با مشاوران دکوراسیون خانه مشورت کنید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۳.۰
۲ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران