کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ مشاورین املاک/ بهترین شهرهای شمال برای خرید ویلا
بهترین شهرهای شمال برای خرید ویلا

بهترین شهرهای شمال برای خرید ویلا

به سازه و ساختمان‌هایی که در مناطق خوش آب و هوا وجود دارد، ویلا می‌گویند. این ویلاها اغلب در مناطق خوش آب و هوای توریستی می‌تواند در یک یا دو طبقه به صورت یک طبقه و یا دوبلکس باشند. در کشور ما، مناطقی وجود دارد که مکان‌های بسیار خوب و مستعدی برای ویلا داشتن محسوب می‌شوند.

همه‌ی ما دوست داریم جهت استراحت و تفریح و اوقات فراغت، زمان‌ هایی را در ویلای خود سپری کنیم. بنابراین اگر قصد خرید ویلایی را دارید و در انتخاب مکان آن، مردد هستید، در ادامه همراه باشید. در این مقاله  از کلید املاک سعی کردیم شهرهای شمالی که بهترین انتخاب برای داشتن ویلا هستند را برای شما بررسی کنیم تا شما عزیزان راحت‌تر بتوانید مکان ویلای خود را انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا شما را با بهترین و معروف‌ترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا آشنا کنیم.

ساخت و ساز و همچنین خرید و فروش ویلا در سراسر نقاط کشور از رونق و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همین امر باعث می‌شود سلیقه و علاقه‌ی فرد نیز در انتخاب وی موثر باشد. اما یک سری شهرها هستند که از نظر توریستی بودن و جذابیت، نسبت به سایر شهرها اهمیت و اولویت بیشتری دارد.

علاوه بر ویژگی‌های معماری و فنی ویلا که تأثیر به سزایی در انتخاب ویلا دارد، شهر آن ویلا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بعضی از شهرها نوساز تر هستند و ویلای شیک‌ تر دارند. به هر حال هر شهر شمالی که برای خرید ویلا انتخاب می‌کنید، علاوه بر مزایا ممکن است معایبی نیز داشته باشد و لازم است که شما با دید باز همه موارد را به دقت بررسی کنید تا در نهایت بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. البته در اینجا بحث سلیقه هم بسیار مهم است و باید سلیقه‌ی خود را هم در نظر بگیرید.

بررسی ویلا در استان مازندران

بررسی-ویلا-در-استان-مازندران

اغلب خریداران، مازندران را جزء اولین انتخاب‌های خود قرار می‌دهند. دلیل این انتخاب مشخص است. علاوه بر هوای عالی و دلپذیر، هم جواری با ساحل و همچنین به جنگل و نزدیک‌ترین فاصله از پایتخت کشور را دارد.

چند شهر برتر شمالی برای خرید ویلا

چهار شهر نوشهر، متل قو، چالوس و نمک آبرود با توجه به یک سری ویژگی، شهرهایی هستند که به عنوان زیباترین و سرشناس‌ترین و بهترین شهرها برای خرید ویلا و تفریحی گردشگری کشور شناخته می‌شوند. از برخی ویژگی‌های این شهرها می‌توان به موقعیت عالی نسبت به دریا، موقعیت عالی نسبت به جنگل و برخورداری از جاده عبوری بین المللی در عین عبور از ساحل و جنگل اشاره کرد.

افرادی که برای تفریح و گشت و گذار از تهران به سمت شمال کشور شروع به حرکت می‌کنند، بعد از گذراندن بخشی از مسیر وارد جاده‌ی کرج چالوس می‌شوند و پس از عبور حدود ۱۸۰ کیلومتر، به شهرستان چالوس وارد می‌شوند. با عبور از چالوس به سمت شرق، به شهر زیبا و توریستی نوشهر وارد می‌شوند و بی شک یکی از بی‌ نقص‌ ترین و بهترین شهرهای شمال برای خرید ویلا می‌باشد.این شهر با توجه به فاصله‌ی کمی که از دریا و جنگل دارد گزینه‌ای بسیار خوبی برای خرید ویلا می‌باشد. روستاهای این شهر نیز دارای موقعیت بسیار عالی هستند.

اگر پس از رسیدن به چالوس به سمت غرب حرکت کنید، به شهر معروف نمک آبرود خواهید رسید که به داشتن تله کابین بسیار معروف است و پس از آن به شهرستان بسیار قدیمی و معروف متل قو خواهید رسید. نام جدید این شهرستان سامان شهر شده است. این شهر گزینه‌ی بسیار عالی برای خرید ویلا می‌باشد. این شهر علاوه بر داشتن مناظر زیبا و دیدنی، با دریا و جنگل فاصله‌ی بسیار کمی دارد. علاوه بر این، این شهر مراکز خرید و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار زیاد و معتبری دارد. علاوه بر آن، آب و هوای آن بسیار مطبوع است. همه‌ی این مزایا در کنار هم باعث شده متل قو منطقه‌ی پویا و زنده و پر از جنب و جوش محسوب شود و این شهر را برای داشتن ویلا از سایر شهرها متمایز کند.

طبق نظرسنجی‌های انجام گرفته از هموطنان عزیز، این نتیجه گرفته شده که شهرهای متل قو، نمک آبرود، نوشهر و رامسر از رضایت بیشتری برخوردار هستند. البته رامسر به دلیل فاصله‌ی بیشتری که به جاده چالوس دارد، نسبت به سایر شهرهای گفته شده، از طرفداری کمتری برخوردار است.

برای خرید و یا ساخت ویلا، علاوه بر شهرهای بسیار شناخته شده، می‌توان به سایر شهرها نیز فکر کرد. در واقع نباید اینگونه باشد که انتخاب‌های خود را محدود کنید. بلکه ممکن است شرایط یک شهر شاید کمتر شناخته شده برای شما بسیار مناسب‌تر باشد. بنابراین تک تک مناطق را بررسی کنید و انتخاب خود را صرفاً به علت محبوبیت بیشتر انجام ندهید.

درست است که شهرهای پرطرفدار ممکن است برای برخی افراد جذاب باشد، اما برای همه صدق نمی‌کند. این شهرها دارای امکانات رفاهی و گردشگری بیشتری هستند اما از طرف دیگر، در زمان تعطیلات، اغلب، ترافیک‌های سنگین به وجود می‌آید که ممکن است خسته کننده شود و رضایت کافی را برای شما به ارمغان نیاورد.

برای بعضی افراد، فاصله از تهران مهم است. در واقع می‌خواهند در زمان کمتری به ویلای خود برسند و زمان زیادی فاصله نداشته باشد.در این صورت پیشنهاد می‌شود به شهرهایی که در مسیر جاده اصلی قرار دارد فکر کنید و آن‌ها را انتخاب کنید.  البته نباید فراموش کنید که همین امر باعث می‌شود در تعطیلات جاده‌های این شهرها، ترافیک‌های غیر قابل تحملی به وجود آید. بنابراین باید این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که این دسته از شهرها معایب خاص خودشان را دارند.

یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت در خرید و فروش ویلا عرضه و تقاضا است. در شهرهای پرطرفدارتر چون ویلا متقاضی بیشتری دارد، هزینه و پیدا کردن ویلا مناسب کار سخت‌تری می‌باشد. اگر قیمت ویلا برایتان مهم است می‌توانید بعضی از معیارها و توقعات‌تان را اندکی تغییر دهید تا بتوانید ویلاهای مناسب‌تری پیدا کنید.

 هر کسی برای خرید ویلا ممکن است هدف شخصی داشته باشد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

اهداف مختلف خرید ویلا

اهداف-مختلف-خرید-ویلا

مکمن است از آن دسته افراد باشید که آرامش برایتان در اولویت باشد. پیشنهاد ما به علاقه‌مندان به آرامش در ابتدا نوشهر می‌باشد. نوشهر از آرام‌ترین شهرهای شمالی محسوب می‌شود و انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد. اگر به آرامش علاقه‌مند هستید، می‌توانید به رامسر نیز فکر کنید. شهری آرام است که دارای معیارهای یک زندگی ایده‌آل می‌باشد.

دسته ای از افراد هستند که هدفشان از خرید ویلا در شمال، سرمایه گذاری می‌باشد. در این شرایط، پیشنهاد ما به شما عزیزان، متل قو می‌باشد. این شهر به دلیل مراکز خرید زیاد و معتبر و همچنین علاقه زیاد و استقبال شدید گردشگران و توریست‌ها، نسبتاً شهر شلوغی است که تقاضای شدیدی در آن وجود دارد. علاوه بر این، متل قو به جاده‌های منتهی به پاتخت کشور، از لحاظ سرمایه گذاری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اگر هدف سرمایه گذاری دارید و به دنبال ترقی ملک خریداری شده خود هستید، باید به متل قو بیشتر فکر کنید و در صدر اولویت‌های خود قرار دهید.

دسته ای نیز قیمت ویلا برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است که خب، منطقی نیز می‌باشد. این را بدانید که قسمت‌های غربی مازندران نسبت به قسمت‌های شمالی آن قیمت بالاتری دارند. بنابراین برای خرید ویلای مناسب با بودجه خود باید شهرهای مختلف را بررسی کنید.

بیشتر بدانید:

همه چیز درباره خرید ویلا در رامسر

چه ویژگی‌هایی باعث تفاوت در انتخاب ویلا در شهرهای شمالی می‌شود؟

چه-ویژگی‌هایی-باعث-تفاوت-در-انتخاب-ویلا-در-شهرهای-شمالی-می‌شود؟

ویلای انتخابی شما می‌تواند جنگلی باشد یا ساحلی. انتخاب بین این دو نوع ویلا بسیار به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. البته که در این انتخاب مهم، می‌توانید از مشاوران املاک و کسانی که در این زمینه تجربه و آگاهی دارند کمک بگیرید. زیرا می‌توانند انتخاب منطقی تری را برای شما انجام دهند. اینکه ویلا در کنار ساحل باشد، محاسن زیادی دارد از جمله اینکه با توجه به فاصله‌ی کمی که از دریا دارد، می‌توانید در هر زمان که خواستید به کنار دریا بروید و از دریا لذت ببرید. همچنین از صدای موج آب نیز لذت ببرید و استراحتی دلنشین را برای شما به ارمغان بیاورد. از طرف دیگر ویلاهای جنگلی نیز مزایایی دارند از جمله اینکه از منظره بسیار سرسبز و خوش آب و هوایی برخوردار هستند و می‌توانید از صدای پرندگان لذت ببرید.

تمیزی شهر نکته مهم دیگری است که در انتخاب شما می‌تواند تأثیر بزرگی بگذارد. زیرا تمیزی یک شهر در واقع نمودی از رفتار ساکنان و فرهنگ بومیان آن منطقه را نشان می‌دهد. همچنین باعث زیبایی بصری بیشتر شهر می‌شود. زیرا شهر و ساحل و جنگل آلوده و کثیف و پر از زباله، حس منفی را به فرد وارد می‌کند. بنابراین از نظافت و تمیزی شهر نباید غافل شوید.

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، آرامش و جمعیت شهر انتخابی نیز حائز اهمیت است. زیرا هر چقدر هم ویلای شما لوکس باشد و در بهترین منطقه و مسیر باشد، اما آرامش از همه چیز مهم‌تر است.زیرا سر و صدای آزاردهنده، باعث سلب آرامش می‌شود که پس از مدتی باعث ایجاد دلزدگی می‌شود و در نهایت از ویلای خود ناراضی خواهید شد. از قبل از امنیت منطقه‌ای که قرار است مستقر شوید نیز آگاهی پیدا کنید. زیرا داشتن همسایگان آرام و بدون حاشیه برای شما می‌تواند یک پوینت مثبت محسوب شود.

به طور قطع از اهمیت مسیر رفت و آمد و امکانات شهری نمی‌توان غافل بود. سعی کنید شهری را انتخاب کنید که از ترافیک‌های سنگین و شلوغی های زمان تعطیلات به دور باشد. با انتخاب و خرید ویلا در مکانی منطقی، می‌توانید خستگی سفر را کم کنید.

تا اینجا به مهم‌ترین استان برای خرید ویلا در شمال، یعنی استان مازندران اشاره کردیم. در ادامه به طور مختصر به بررسی استان‌های گیلان و گلستان خواهیم پرداخت. اگرچه این دو استان اندازه‌ی استان مازندران پرطرفدار نیستند، اما ویژگی‌هایی دارند که ممکن است برای بسیاری مفید واقع شود.

بررسی ویلا در استان گیلان

بررسی-ویلا-در-استان-گیلان

استان گیلان به داشتن مردمان خونگرم و مهمان نواز و غذاهای بسیار لذیذش معروف است و شهرهای زیبایی از جمله رشت، لاهیجان، انزلی و... را نمی‌توان فراموش کرد. اگرچه گیلان نسبت به مازندران در زمینه ویلا رونق کمتری دارد اما شهرهای زیبا کنار و انزلی دو منطقه مناسب برای خرید ویلا محسوب می‌شوند.

شهر انزلی برای خرید ویلا

در انزلی، وجود شهرک‌ معروف دهکده ساحلی یکی از گزینه‌های انتخاب ویلا می‌باشد. این مناطق را با توجه به امنیت خوبی که دارند و متراژ زمین و نزدیکی مناسب به بازارهای آزاد انزلی و جاذبه‌های دیدنی خاصی که دارد می‌توان مد نظر قرار داد. وجود همه‌ی این امتیازات باعث می‌شود هزینه‌ خرید ویلا نیز کمی بیشتر شود.

زیبا کنار برای خرید ویلا

زیبا کنار یکی دیگر از مناطق استان گیلان می‌باشد که یکی از بکرترین شهرهای شمالی می‌باشد. مزایای زیادی دارد و هزینه آن نیز معقول تر می‌باشد. همانطور که گفته شد، با توجه به کم تردد تر بودن استان گیلان، این استان آرامش بیشتری را در بر دارد و به علاقه‌مندان به آرامش، پیشنهاد می‌شود.

بررسی ویلا در استان گلستان

بررسی-ویلا-در-استان-گلستان

شاید کمتر کسانی باشند که به خرید ویلا در استان گلستان فکر کرده باشید. اما جالب است بدانید گلستان به علت داشتن طبیعت بسیار چشم نواز و جنگل‌های بکر، یکی از زیباترین استان‌های کشور است. وجود جنگل‌های درازنو، نهارخوران و آبشارهای خان ببین به جذابیت‌های این استان می‌افزاید.

ویلاها در استان گلستان را می‌توان بر دو نوع ساحلی و جنگلی دانست. این استان هم از لحاظ داشتن دریا و سواحل زیبا و هم از لحاظ داشتن جنگل، بسیار غنی است و برای انتخاب دست شما بسیار باز است.

سخن پایانی

کسی که شمال را برای گذراندن تعطیلات و استراحت و تفریح انتخاب می‌کند، بیشتر دنبال مکانی است که ساحل و دریا به همدیگر نزدیک باشند و امکانات رفاهی مناسبی را دارا باشد.

همانطور که گفته شد متل قو، نوشهر، نمک آبرود و رامسر و... مکان‌های بسیار مستعدی هستند که همه‌ی شرایط لازم را دارند. کمتر شخصی پیدا می‌شود که از داشتن ویلا در این شهرها ناراضی باشد ولی به هر حال باید به سلیقه‌ و علاقه‌ی خود نیز توجه داشته باشید.

برای خرید ویلا ملاک‌های بسیاری وجود دارد که اگر به همه‌ی آن‌ها توجه کافی داشته باشید، می‌توانید انتخاب منطقی داشته باشید و بعدها از انتخاب خود پشیمان نشوید. آرامش، امکانات شهری و مسیرهای رفت و آمد، تمیزی شهر، مراکز خرید و....را حتما در اولویت قرار دهید و سپس شهر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 در این مقاله از کلید املاک به علت اینکه مازندران نسبت به سایر استان‌های شمالی از رونق بسیار بیشتری برخوردار است، تمرکز اصلی را روی مازندران قرار دادیم.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران