کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ توصیه های اجاره و خریدخانه/ برجام تاثیر چندانی بر قیمت مسکن نخواهد داشت!
برجام تاثیر چندانی بر قیمت مسکن نخواهد داشت!

برجام تاثیر چندانی بر قیمت مسکن نخواهد داشت!

توسط اکبری

برجام تاثیر چندانی بر قیمت ها نخواهد داشت! آیا در رابطه با این تأثیر اطلاعاتی دارید؟ آیا میدانید نقش برجام در نوسانات قیمت ها چیست؟ 

طی چند سال اخیر قیمت محصولات مختلف در بازار ایران به دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی به شدت با افزایش مواجه است. حال اینکه گاهی با نوسان قیمت نیز در بازار مواجه خواهیم بود. 
بسیاری از افراد بر این باورند که برجام تاثیر بسیار زیادی روی قیمت‌ها دارد. اما برخی دید گمان دارند که افزایش شدید قیمت ها هیچ ربطی به برجام ندارد. 

سایت کلید املاک به عنوان یک سایت بی نظیر و متخصص در ادامه در رابطه با تاثیر برجام بر قیمت ملک زمین و غیر توضیحات بیشتری ارائه می دهد.

برجام تاثیر چندانی بر قیمت ها نخواهد داشت!

بی شک که برجام به شدت روی قیمت‌ها تاثیر گذاشته است. قطعاً که یکی از مهمترین تاثیرات احیای توافق برجام و لغو تحریم ها تاثیرات شدید قیمت ها بود‌.
چرا که در صورت باز شدن مسیرهای ورودی و واردات و صادرات درآمد نیز افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه نرخ ارز نیز تثبیت پیدا خواهد کرد. 

بررسی کنید: خرید آپارتمان در تهران

حال اینکه برجام در بازار مسکن نیز تاثیرات بسیار زیادی داشته است. مسکن در کنار تمامی پارامترهایی که تحت تاثیر برجام قرار گرفتند مهمترین ارزش و دارایی هر کسی محسوب می شود. 
سرمایه گذاری با خرید مسکن به عنوان یکی از سرمایه گذاری های کلان به شمار می رود. حال اینکه قیمت مسکن از دیرباز تاکنون رو به افزایش بوده است. اما طی سالهای اخیر به دلیل سیاست گذاری نادرست قیمت مسکن را به شدت رو به افزایش نشان می‌دهد.

البته افزایش شدید قیمت مسکن با نرخ ارز نیز رابطه بسیار مستقیمی دارد. با جهش های ارزی قطعاً قیمت مسکن نیز به شدت جهش دارد. حال اینکه رشد قیمت مسکن حاکی از جهش ارزی خواهد بود. 

توافق برجام باعث افزایش درآمدها و تثبیت نرخ ارز می شود: با این حساب ا  جهش قیمت مسکن تا حدودی جلوگیری خواهد شد. برجام تاثیر مستقیمی روی قیمت تمامی فاکتورهای مورد نیاز ما به ویژه مسکن دارد. 

شاید تنها راه حل این مشکل اقتصادی لغو برجام ها و شروع رشد اقتصادی یا واردات و صادرات ها باشد. البته المان های بسیار زیادی روی قیمت مسکن تاثیر گذار هستند: اما آنچه که طی سالهای اخیر به شدت باعث جهش رشد مسکن شده تحریم ها است. 
افرادی که می خواهند بدانند برجام تاثیر چندانی بر قیمت‌ها نخواهد داشت، یا دارد باید بدانند که قیمت مسکن به شدت تحت تاثیر برجام قرار میگیرد.

لغو تحریم‌ها و کاهش شدید قیمت

برجام تاثیر چندانی بر قیمت ها نخواهد داشت! این مسئله مهم و تخصصی، اما پیچیده است. اما به طور کلی کارشناسان معتقدند که با لغو تحریم ها و احیای برجام دلار ارزان می‌شود: در نتیجه با کاهش دلار قیمت مسکن نیز کاهش پیدا می‌کند. 

البته بازگشت به برجام رو لغو تحریم‌ها باعث کاهش نرخ ارز خواهد شد: در این صورت در تمامی حوزه ها به ویژه حوزه مسکن با تثبیت قیمت مواجه می شویم. 
به طور کلی می‌توان گفت رفع تحریم ها باعث آزاد شدن مرز های واردات و صادرات و رشد اقتصادی شدید کشور میشود. با افزایش درآمد زایی و تثبیت شدن قیمت‌ها قطعا که قیمت مسکن نیز از نرخ جهشی خود پیاده شده و به حالت ثابت باز خواهد گشت. 

بررسی بیشتر: اجاره ویلا کردان

البته برخی نیز معتقدند در که قیمتها تا حدودی کاهش پیدا می‌کند: اما این کاهش قیمت به اندازه ای نیست که باعث ورشکست شدن بسیاری از صنایع و ارگان ها شود.

نتیجه گیری 

با توجه به اوضاع نابسامان کنونی کشور و افزایش شدید قیمت ها بسیاری از افراد دغدغه نتیجه برجام را دارند. چرا که این دسته از افراد معتقدند که برجا نروی قیمت‌ها تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. 

اما این قیمت بیشتر در زمینه ملک تاثیر گذار بوده است. مسئله برجام و تاثیر آن روی قیمت یک مسئله بسیار تخصصی می باشد که بایستی از کارشناسان بسیار خبره و با تجربه در این زمینه همکاری گرفت.

چنانچه قصد خرید ملک قصد خرید زمین، قصد خرید ویلا یا قصد خرید آپارتمان دارید و منتظر نتیجه برجام هستید باید گفت بدین منظور بایستی با کارشناسان خبر مشورت داشته باشید. 
سایت کلید املاک به عنوان یک سایت معتبر و قدرتمند است کارشناسان خبره این مجموعه نیز دارای تخصص و مهارت کافی در زمینه ارائه اطلاعات لازم هستند. 

جهت کسب اطلاعات لازم در رابطه با برجام تاثیر چندانی بر قیمت‌ها نخواهد داشت می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران