کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ توصیه های اجاره و خریدخانه/ خرید خانه بدون مشاوره چه عواقبی دارد؟
خرید خانه بدون مشاوره چه عواقبی دارد؟

خرید خانه بدون مشاوره چه عواقبی دارد؟

توسط اکبری

آیا می دانید خرید خانه بدون نماینده و مشاور چه خطراتی داره؟ در رابطه با مهمترین نکات مهم خرید خانه آشنایی دارید؟ خانه به عنوان مهمترین پناهگاه ما انسان‌ها است.

حال اینکه خرید خانه بایستی با رعایت نکات بسیار مهم می باشد. قطعاً که خرید خانه بدون تخصص کافی و آشنایی در این حوزه می‌تواند ضرر مالی بسیار زیادی را به همراه بیاورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت کلید املاک به عنوان همراه همیشگی شما در ادامه توضیحات کامل تری را در اختیار شما کاربران عزیز قرار می دهد.

خرید خانه بدون نماینده و مشاور چه خطراتی داره ؟

خانه به عنوان اصلی ترین نیاز ما انسانها برای زندگی کردن، رفع خستگی و حتی یک پناهگاه مهم است. حال اینکه امروزه خرید خانه برای سرمایه‌گذاری انجام می‌شود‌ در واقع بسیاری از افراد در بازار املاک با خرید خانه سرمایه گذاری می کنند.

همچنین بررسی کنید: رهن و اجاره آپارتمان مسکونی در تهران

اما خرید خانه چه برای زندگی و چه برای سرمایه گذاری بایستی با رعایت نکات بسیار مهمی انجام شود. تمامی این نکات راهنمایی هستند که به شما کمک می کند یک خانه بدون نقص را با قیمت مناسب یا ارزش واقعی بخرید.

بسیاری از افراد بدون نماینده و مشاور اقدام به خرید خانه می کنند. قطعا که خرید خانه بدون نماینده و مشاور خطرات زیادی خواهد داشت که برخی از آنها عبارتند از:

• در خرید خانه عدم مشاوره با کارشناسان خبره قطعاً خسارت های بسیار سنگین و چالش‌های بسیار زیادی پیش روی شما خریداران عزیز قرار می گیرد.

• قطعا که تشخیص اصل یا تقلبی بودن تمامی مدارک مالکیت و احراز هویت آن توسط شخص شما کار بسیار دشوار و یا غیر ممکن می باشد. از این رو شما بایستی حتما با یک کارشناس مربوط به این حوزه مشاوره کنید.

• بسیاری از شما در صورت آگهی‌هایی با قیمت پایین سریع جذب آن می شوید. اما یک کارشناس خبره قطعاً دلیل پایین بودن قیمت و ارزش واقعی ساختمانی را سریع نخواهد فهمید.

• پرداخت بدهی و عوارض مربوط به شهرداری از مهم ترین نکاتی است که به هنگام خرید خانه بسیاری از افراد به دلیل بی‌تجربگی آنها را به عهده می گیرد. اما در صورت همکاری با کارشناسان خبره هرگز چنین ریسک بالایی را مرتکب نخواهید شد.

• کارشناسان خبره جهت اطلاع از تمامی بدهی ها استعلام را از دارایی، شهرداری غیره به راحتی انجام می دهند. همچنین این افراد به راحتی ارزش واقعی ساختمان را مشخص خواهند کرد.

خرید خانه بصورت قولنامه ای

برای خانه نکات بسیار مهمی هستند که درباره آنها مباحث بسیار زیادی وجود دارد. یکی از این مباحث بسیار مهم خرید خانه قولنامه ای است. از نظر حقوقی مسئله‌ای به نام خانه قولنامه ای وجود ندارد.

مطالعه مرتبط: چگونه خانه هایتان را سریعتر بفروشید؟

اما زمانی که صحبت از خانه قولنامه ای میشود یعنی  به صورت مبایعه نامه خانه خرید و فروش می‌کنند.  معاملات ملکی بایستی به توافق خریدار و فروشنده باشد و ثبت و مکتوبه تمامی این شرایط بایستی بین این دو طرفین معامله صورت بگیرد. اما یک نکته نیز به عنوان انتقال سند رسمی وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

خرید خانه قولنامه شامل ملکی است که به دلیل نبود سند با نوشتن مبایعه نامه خرید و فروش می‌شود. بسیاری از افراد از رسمی بودن خرید خانه های قولنامه ای ترس دارند.

در کلید املاک بررسی کنید: خرید ویلا در نور

در بسیاری از مناطق شاهد خرید و فروش خانه های قولنامه ای هستیم. از نظر قانون هیچ منعی برای خرید و فروش خانه قولنامه ای وجود ندارد. اما برای محکم کاری بد نیست با افراد ناشناس هرگز به معامله نپردازید.

جمع بندی

در رابطه با اینکه خرید خانه بدون نماینده و مشاور چه خطراتی داره اطلاعاتی در اختیار شما کاربران عزیز قرار گرفت. خانه به عنوان مهمترین نیاز ما انسانها محسوب می شود.

چرا که خانه امن ترین و مهم ترین پناهگاه برای ما است. اما برای خرید خانه ما بایستی قبل از هر کاری با یک کارشناس متخصص در این زمینه مشاوره داشته باشیم.

چرا که کارشناسان اطلاعات لازم را در رابطه با صفر تا صد پارامترهای مهم خرید خانه در اختیار ما قرار می دهند. سایت کلید املاک به عنوان یک سایت معتبر و موفق تا حدودی اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داد.

این سایت به عنوان پرآوازه‌ترین سایت هایی است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موفق و با تجربه این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران