کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ توصیه های اجاره و خریدخانه/ با 200 میلیون کجای تهران میشه خونه خرید؟
با 200 میلیون کجای تهران میشه خونه خرید؟

با 200 میلیون کجای تهران میشه خونه خرید؟

توسط اکبری

اگر از ما بپرسند با 200 میلیون کجای تهران میشه خونه خرید به صراحت باید بگوییم که با مبلغ عنوان شده خرید خانه در تهران تقریباً غیر ممکن است. همانطور که مستحضر هستید طی چند سال اخیر قیمت خانه با رشد بی ‌رویه به همراه بوده است همین عامل سبب شده که خرید خانه مخصوصاً در شهر تهران با محدودیت‌ های بسیاری به همراه شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع پیشنهاد می دهیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.


به نظر شما با 200 میلیون کجای تهران میشه خونه خرید؟


داشتن خانه یکی از مهمترین دغدغه کسانی است که از این نیاز اولیه محروم هستند. کسانی که خانه ندارند مجبور هستند برای تهیه یک سر پناه به سمت رهن و اجاره آپارتمان مسکونی تهران روی آورند. هرچند که اجاره منزل در مقایسه با خرید خانه هزینه کمتری را می‌ طلبد. اما در عوض حجم زیادی از درآمدهای ماهیانه خانواده هایی که خانه اجاره ای  می کنند صرف اجاره منزل می شود.

به همین دلیل امکان پس ‌انداز برای خرید منزل نیز به نوعی از آنها سلب می شود.
متاسفانه با توجه به رشد بی ‌رویه قیمت خانه مخصوصاً در شهر تهران طی سال‌های اخیر بسیاری از خانواده‌ها قدرت خرید خانه را از دست داده ‌اند. 
حال این سوال مطرح است که با 200 میلیون کجای تهران میشه خونه خرید؟ در پاسخ به سوال مذکور به جرأت می توان گفت که در حال حاضر امکان خرید منزل با ۲۰۰ میلیون تومان غیر ممکن است. زیرا قیمت خانه به حدی بالا کشیده است که حتی در مناطق پایین شهر تهران نیز امکان خرید منزل با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وجود ندارد.


در گذشته خانواده ها می توانستند با برنامه ریزی و کنترل مخارج خود سالانه مبلغی را به عنوان پس انداز کنار بگذارند. به این ترتیب در طی چند سال امکان خرید خانه را به دست بیاورد. اما متاسفانه این روزها با توجه به افزایش روز افزون قیمت خانه باید بگوییم که میزان درآمدها و همچنین پس انداز هایی به نحوی نیست که خانواده ها بتوانند با تکیه به آن برای خانه دار شدن در آینده برنامه‌ ریزی داشته باشد.


البته شاید در مناطق پایین شهر تهران و همچنین در محلات قدیمی امکان خرید خانه با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با متراژ ۳۰متر و کمتر وجود داشته باشد. اما کیفیت ملک و همچنین محله مورد نظر برای زندگی بسیار پایین خواهد بود. به عبارت دیگر با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هرگز نمی توان در مناطق خوب مسکنی با کیفیت مناسب از جنبه های مختلف خریداری کرد.


متوسط نرخ قیمت خانه در تهران چقدر است؟


در راستای ادامه پاسخ به سوال با 200 میلیون کجای تهران میشه خونه خرید باید بگوییم که با توجه به شرایط موجود نرخ متوسط خانه در تهران و همچنین دیگر شهرستان‌ها به صورت روز افزون با افزایش به همراه است.

در حال حاضر نرخ متوسط منزل در شهر تهران بسته به مناطق مختلف متفاوت است. به نحوی که در برخی از مناطق بالا شهر نظیر خیابان فرشته قیمت ملک به متری ۱۰۰ میلیون نیز می‌ رسد. در برخی از مناطق نظیر مامازن تهران نیز قیمت ملک میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است. اما به طور کلی نرخ متوسطه ملک در تهران میانگین بین ۲۰ الی ۴۰ میلیون تومان می باشد.


افزایش قیمت خانه چه مشکلاتی را در پی دارد؟


یکی از مهمترین مشکلاتی که با افزایش قیمت خانه به همراه است کاهش قدرت خرید مردم می باشد. به این ترتیب با کاهش قدرت خرید میزان خرید و فروش مسکن نیز دچار رکود می ‌شود. از این رو می ‌توان گفت که افزایش نرخ مسکن به صورت غیر مستقیم بر اقتصاد کلی کشور نیز تاثیر منفی می ‌گذارد.


نتیجه گیری


با توجه به توضیحات ارائه شده در پاسخ به سوال با 200 میلیون کجای تهران میشه خونه خرید؟ باید بگوییم که امکان خرید آپارتمان در تهران با قیمت مناسب با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان  بسیار سخت است.

زیرا در حال حاضر نرخ متوسط منزل در شهر تهران به نحوی است که با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هرگز نمی توان در محل های خوب و حتی متوسط به پایین خانه مناسبی برای مسکن تهیه کرد.


هنگامی که در محله های پایین تهران نظیر مامازن نرخ متوسطه ملک در محدوده ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان قرار داشته باشد با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان حتی خرید یک خانه ۳۰ متری در مامازن نیز به سختی امکان پذیر است. با این حساب می توان نتیجه گرفت که خرید ملک با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در شهر تهران تقریبا غیر ممکن می باشد.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۵.۰
۱ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران