درباره محله های تهران برای خرید خانه

درباره محله های تهران برای خرید خانه

وقتی حرف از بهترین محله های تهران است، اولین چیزی که به ذهن می‌آید، محله های بالاشهر است. اصطلاح بالاشهر، لزوما شمال یک شهر نیست، بلکه به محله هایی که به لحاظ امکانات و سطح سواد و رفاه بالا هستند گفته می‌شود. اما در تهران، بالاشهر در شمال تهران قرار دارد. با این که محله های زیادی در تهران وجود دارند که امکانات زیادی برای زندگی دارند، اما منطقه یک به معنای واقعی کلمه، اعیان نشین است. دلیل آن برج‌های بزرگ با امکانات بالا است که مجهز به تکنولوژی روز دنیا هستند. اگر می خواهید درباره محله های تهران بیشتر بدانید با ما همراه شوید ما در کلید املاک آگهی های مسکونی اداری و تجاری محله های تهران را قرار داده ایم

محله نیاوران:

یکی از بهترین و خوش آب و هوا ترین مناطق تهران که برای خرید خانه مناسب است محله نیاوران است . این محله از تهران دارای لوکس ترین خانه ها و آپارتمان ها و پنت هوس ها است . و محله اعیان نشین تهران محسوب می شود .
محله نیاوران تهران در ابتدا به صورت روستا بوده است چون دارای آب و هوا و پوشش گیاهی عالی بوده مورد توجه کشاورزان آن دوران بوده و باعث توسعه باغ ها و فضای سبز آنجا بودند .
همانطور که در تاریخ آمده ناصر الدین شاه قاجار به این محله علاقمند می شود و  با خرید زمین های کشاورزان و این محله را احداث می کند . و کاخ صاحبقرانیه را در این محله بنا می کند که بعدها پهلوی مالک آن می شود.
این محله از تهران شامل پارک ها و باغات سرسبز زیبایی هست .
از جمله پارک نیاوران که فرهنگسرا نیاوران نیز در این پارک واقع شده است.
بوستان جمشیدیه که انتهای خیابان نیاوران است یکی از بهترین بوستان ها چه از نظر پوشش گیاهی و چه از نظر وسعت که حدود ۱۰ هکتار بوده  و آب و هوای بی نظیر باعث شده محله نیاوران بی نظیر شود.
مراکز خرید لوکس و مهم دراین  محله ، مرکز خرید روشا است ، که یکی از مراکز لوکس تهران برای خرید لباس و کفش و ادکلن است .
اغلب خانه های این محله لوکس و اعیان نشین هستند ولی با این وجود هنوز بافت قدیمی نیز در این محله دیده می شود . و تیکه نیاوران جا مانده از همان بافت قدیمی است .


محله-نیاوران

محله فرمانیه :

یکی از محله های مرفه نشین در شمال تهران است . که برای خرید خانه در تهران بسیار مناسب است .
محله فرمانیه در قدیم متعلق به خانواده فرمانفرمائیان بوده که یکی خانواده های ثروتمند  و با نفوذ قاجار بودند. که نام این محله به این اسم یعنی فرمانیه نامگذاری شد.
در این محله از تهران سفارت بسیاری از کشور ها در ان واقع شده است ازجمله باغ سفارت ایتالیا ، که این باغ را در ابتدا ملک اصلی آن عبدالحسین میرزا فرمانفرما نخست وزیر ایران در دوره قاجار بوده که به پسرش بخشیده بوده  و او هم این باغ را به دلیل بی کفایتی و ولخرجی های زیاد از دست داده و به سفارت ایتالیا فروخته شد . و در این محله علاوه بر سفارت ایتالیا ، سفارت دیگر کشورها از جمله هلند ، نروژ ، سوئد ، چک و ترکمنستان وجود دارد .پس طبعا افراد خارجی در این  محله از تهران بیشتر وجود دارند. محله فرمانیه دارای مرکز خرید و مراکز ورزشی و تفریحی قابل قبولی است. از جمله فروشگاه شهروند فرمانیه که در بین اهالی این محله معروف است . و پارک های امام علی ، بوستان پگاه و .....
در محله فرمانیه نیز مراکز درمانی قابل توجهی وجود دارد از جمله بیمارستان فرمانیه و ....
محله فرمانیه دارای آپارتمان ها و برج های لوکس و معروفی است که در خود جای داده . از جمله برج آسمان است که ۳۷ طبقه دارد و دومین برج بزرگ تهران به حساب می آید.
 

محله-فرمانیه

محله الهیه :

یکی از محله هایی که برای خرید خانه در تهران پیشنهاد می شود، محله الهیه است. این محله که در شمال تهران در منطقه شمیران واقع شده است ، در گذشته به نام خور آذین بوده و به مرور به اسم الهیه تغییر نام پیدا کرد.
الهیه نیز مانند سایر محله های شمال تهران محله اعیان و مرفه نشین است و قیمت آپارتمان در این محله به نسبت به سایر محله های تهران قابل توجه است . در این محله علاوه بر آپارتمان های لوکس و برج ها ، خانه های باغ ویلا نیز در آن به وفور مشاهده می شود.
در این محله باغات معروفی از جمله باغ سفارت ترکیه ، باغ سفارت آلمان  و باغ شرکت نفت وجود دارد.
این محله از تهران نیز دارای سفارت خانه های کشور های مختلف از جمله فنلاند ، سوئیس،  دانمارک، مالزی،  مصر ، باغ سفارت روسیه است.
از دیگر مکان های معروف این محله موزه دکتر حسابی و موزه موسیقی ایران است.
مهمترین مراکز خرید الهیه ، مرکز خرید کوئین سنتر ، مرکز خرید سام سنتر ، مرکز خرید فرشته و .... می باشد
و بیمارستان اختر مهمترین مرکز درمانی این محله به شمار می رود.
 

محله الهیه

محله زعفرانیه:

برای خرید خانه در تهران یکی از محله های پر طرفدار است در بین افراد مرفه نشین زعفرانیه است . این محله از تهران در بلند ترین و شمالی ترین قسمت تهران واقع شده است به طوری که آبو هوا در این ناحیه بعضی از اوقات سال کوهستانی و سرد است که از طرف شمال به ارتفاعات توچال مربوط می شود.
ولی برای خرید خانه باید به نکته توجه کرد که این محله به خاطر قرار گرفتن روی گسل و همچنین وجود تله کابین توچال و خرید رانش زمین را دارد. با این وجود به خاطر آب و  هوای تمیز و وجود مراکز خرید لوکس و خانه های گران قیمت مورد توجه است
معروفترین مکانی که در این محله وجود دارد کاخ موزه سعد آباد است . از مناطق مهم این محله باغ فردوس است که ابتدای زعفرانیه از این منطقه شروع می شود .
مراکز خرید مهم و لوکس این محله ، مرکز خرید پارادیم ، مرکز خرید زعفرانیه پلازا و مرکز خرید بامیه زعفرانیه است
در این محله نیز سفارت کشور های مختلفی از جمله یمن ، برزیل ، آفریقای جنوبی ، ژاپن ، بلاروس و غنا و سوریه است .

 

محله-زعفرانیه

محله ولنجک :

محله ولنجک که از شمال در قسمت های کوهپایه قله توچال قرار دارد ، از شرق به زعفرانیه و از غرب به درمه وصل می شود  . در گذشته محله ولنجک روستایی بوده در چند کیلومتری امامزاده صالح با جمعیتی کمتر از ۱۰۰ نفر که از سادات مازندران بودند و به کشاورزی و توسعه فضای سبز این منطقه کوشیده بودند. ولنجک امروزی از دهه پنجاه شروع به پیشرفت کرد.
ولنجک یکی از نقاط اعیان نشین تهران است
تله کابین توچال یکی از مراکز تفریحی این محله به حساب می آید.
بیمارستان دولتی آیت الله طالقانی یکی از مراکز درمانی این محله است.
مراکز خرید مهم این ناحیه ، مرکز خرید ولنجک ، مرکز خرید توچال ، مرکز خرید گالری،  مرکز خرید خلیج فارس
 

محله-ولنجک

محله سعادت آباد:

برای خرید خانه در تهران یکی از گزینه هایی که وجود دارد و جز بهترین مناطق تهران برای زندگی است محله سعادت آباد است .
سعادت آباد در شمال غربی تهران  و در منطقه دو ، واقع شده است . که جز لوکس ترین مناطق تهران به حساب می آید .
ملک سعادت آباد در گذشته خالی از جمعیت بوده است و زمین های بایر و روزگار بوده که توسط شخصی به نام سید ضیا الدین طباطبایی در سال ۱۳۲۷ خریداری شد و او عده ایی از کشاورزان که همگی سید بودند ، باعث رونق این محله شده که این کشاورزان علاوه بر سکونت در این محله ، به کار کشاورزی و دامپروری می پرداختند . چون آن ها سید بودند به آنجا سادات آباد می گفتند که بعدها برای راحتی به سعادت آباد تغییر پیدا کرد.
در این محله کمتر بافت قدیمی به چشم می خورد و دارای آپارتمان های لوکس و جدید است . یکی از مزایا ی این محله که بیشتر افراد را برای خرید خانه در تهران ترغیب می کند وجود خیابان های عریض و ترافیک روان است .
از مکان های معروفی که در این ناحیه وجود دارد هتل اسپیناس پالاس است بزرگترین هتل پنج ستاره ایران است . بوستان ها و پارک های زیادی در این محله وجود بالغ در حدود ۴۰ عدد پارک و فضای سبز در این محله است . از جمله پارک سعادت آباد ، پارک دلاوران  ، پارک آبشار ، پارک لادن و ...... است
 

محله-سعادت-آباد

محله گیشا :

یکی از محله ها برای خرید خانه در تهران گیشا است . این محله که در منطقه ۲  و در شمال غرب تهران واقع شده . محله گیشا یکی از محلات پر رونق و پر جنب وجوش غرب تهران محسوب می شود .
مکان های معروفی که در محله هست . برج میلاد بزرگترین برج مخابراتی کشور ، بوستان گفتگو  یکی از بزرگترین و زیباترین پارک های تهران ، بیمارستان تخصص میلاد  و .... است
قیمت آپارتمان در این محله متوسط رو به بالا است . این محله از تهران مورد قبول بسیاری از هنرمندان قدیمی از جمله سهراب سپهری ، جلیل شهناز استاد تار ، یغما گلرویی و بسیاری از افراد سرشناس کشور است..
یکی از معروفترین مراکز خرید در گیشا بازار بزرگ نصر است ، که فروشگاه های لباس فروشی ، اسباب بازی فروشی ، طلا فروشی و .... در آن قرار دارد
 

محله-گیشا

پونک :

یکی از محله های خوب برای خرید خانه در تهران محله پونک است . این محله که قدمتی تاریخی دارد ابتدا به عنوان ده پونک مطرح بوده است و بسیاری از باغات و توتستان های تهران در آن واقع بوده است . نام پونک هم به خاطر گل های پونه فروان در دره پونک به این اسم نامگذاری شده بوده.
پونک در شمال تهران در منطقه ۵ واقع شده است  . و به دلیل اینکه محله ایی آرام است و قیمت آپارتمان به نسبت مزایای این محله مناسب از یکی از گزینه های خرید ملک در تهران به حساب می آید . از مکان های معروفی که در این محله واقع شده است ، بوستان نهج البلاغه یکی از بزرگترین بوستان های تهران ، مرکز خرید تیراژه و .... است

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران