کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ توصیه های اجاره و خریدخانه/ در چه صورت مالک می تواند مستاجر را بیرون کند؟
در چه صورت مالک می تواند مستاجر را بیرون کند؟

در چه صورت مالک می تواند مستاجر را بیرون کند؟

توسط اکبری

همانطور که می دانید حقوق مالکین توسط قانون تنظیم می شود و در قانون قرارداد اجاره، هم موجر و هم مستاجر وظایف متقابلی دارند. با وجود اختلاف نظرهای زیاد بین طرفین هم مستاجر و هم موجر حقوق خاصی دارند.

قرارداد اجاره نامه بین موجر و مستاجر در واقع به حقوق و مسئولیت طرفین رسمیت می بخشد و حاکی از آن است که مستاجر ضمن واگذاری استفاده از ملک مورد اجاره ی خود به مستاجر ، متعهد پرداخت اجاره بها نیز می باشد. باید به این نکته مهم اشاره کرد که قراردادهای اجاره می تواند برای مدت زمان ثابت و نامحدودی منعقد شوند. پیشنهاد می کنیم مقاله نکات مهم قانون روابط موجر و مستاجر را حتما بخوانید چراکه اطلاع از این نکات بسیار ضروری است.

چنانچه همزمان با تمام شدن زمان اجاره که در اجاره نامه قید شده، مستاجر حاضر به تخلیه ملک در مدت زمان مقرر نشود در اینجا میان صابخانه و مستاجر در مورد تخلیه ملک مشکلاتی پیش می آید. حال باید دید که قرارداد اجاره تابع مقرارت کدام یک از قوانین امکان استیجاری است.

مالک چه زمانی می توند مستاجر را بیرون کند

قوانین میان موجر و مستاجر 

صاحبخانه موظف به پرداخت بیمه و مالیات و نیز هزینه های نوسازی است و در صورت عدم امضای قرارداد جدید 15 روز قبل از مهلت مقرر در قرارداد اجاره، قرارداد اجاره تمدید می شود .
همچنین استهلاک منازل مبله قابل مطالبه از مستاجرین نمی باشد و صاحبخانه نمی تواند قبل از انقضا و اتمام مدت اجاره، مستاجر را بیرون کند که معمولا حل مشکلات این مورد از موجر در خواست می شود. اما مستاجر می تواند سپرده خویش را پس بگیرد و برای اجاره هایی که به موقع پرداخت نشده اند نیز نمی توان هزینه اضافی دریافت نمود .

به منظور رهن و اجاره آپارتمان مسکونی در تهران با قیمت ارزان به لینک مراجعه کنید.

در چه شرایطی می توان مستاجر را بیرون کرد؟

صاحبخانه می تواند تنها در مواردی که در چارچوب قانون است، مستاجر را از خانه بیرون کند. در مواردی مثلا اگر خانه اجاره ای برای خود موجر یا افراد تحت تکفل او ضروری باشد، مالک می تواند مستاجر را بیرون کند.
حال خانه را باید در مدت اجاره به دیگری تنها به شرط اطلاع مستاجر فروخت و پس از فروش خانه مستاجر را می توان ظرف 6 ماه بیرون کرد . چنانچه مستاجر بی احتیاطی کند و مثلا با همسایگان مشکل داشته باشد، مالک می تواند مستاجر را بیرون کند. برای اینکه مالک بتواند مستاجر را بیرون کند باید قرارداد جدید اجاره منعقد شود در اینجا حتما باید ذکر شود که صاحبخانه جدید به خانه نیاز دارد و مالک خانه باید عوض شود.

 

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۵.۰
۲ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران