کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ توصیه های اجاره و خریدخانه/ راهنمای خرید آپارتمان | اگر قصد خرید آپارتمان دارید...
راهنمای خرید آپارتمان | اگر قصد خرید آپارتمان دارید...

راهنمای خرید آپارتمان | اگر قصد خرید آپارتمان دارید...

راهنمای خرید آپارتمان

راهنمای خرید آپارتمان برای سکونت یا سرمایه گذاری دو موضوع جدا از هم هستند که گاهی با هم تلاقی پیدا می‌کنند. در واقع خرید ملک در هر مدل و نوعی که باشد می‌تواند یک سرمایه گذاری محسوب شود. از این رو انتخاب اینکه کدام ملک را بخرید بسیار مهم است.

اگر به دنبال خرید آپارتمان در تهران هستید، وبسایت کلید املاک می تواند مرجع کاملی برای شما باشد.

هیچکس نمی‌تواند ضرورت خرید ملک را در جامعه امروز انکار کند. اما این قیمت‌ها به ما اجازه مانور زیادی نمی‌دهند. بنابراین بهترین راه این است که با اطلاعات بالا و دقت اقدام کنیم. کلید املاک می‌تواند در این راه فانوس وار عمل کند!

این سایت با هزاران آگهی می‌تواند انتظارات شما را از یک ملک به تصویر بکشد. همچنین در این راه یک دوست وفادار است که همه چیز را از صفر تا صد برای شما آشکار می‌کند.

مهم‌ترین اطلاعاتی که باید پیش از مشاهده منزل بدانید

پیش از رفتن برای مشاهده منزل باید اطلاعاتی درباره آن منزل به دست آورید تا بتوانید بهترین منزل را برای خود و خانوادتان خریداری کنید. توجه داشته باشید که منابع این اطلاعات نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

اولین چیزی که باید بدانید این است که آپارتمان را برای چه چیزی نیاز دارید؟ باید بدانید که تنها هدف شما از خرید آپارتمان ساکن شدن است و یا می‌خواهید سرمایه گذاری کنید. شاید هم تمایل دارید برای اوقات فراغت خود یک آپارتمان نقلی تهیه کنید. در هر صورت بهتر است در اولین گام راهنمای خرید آپارتمان بدانید آن را برای چه منظوری می‌خواهید.

آپارتمان‌هایی که در کلان شهرها هستند معمولاً کوچک و نقلی می‌باشند. اما باز هم متراژ در آن‌ها اصل مهمی به شمار می‌رود. به طور کلی برای خرید ملک باید از متراژی که می‌خواهید اطلاعات داشته باشید. متراژ می‌تواند روی موارد مهمی همچون قیمت و وضعیت ساختمان تاثیر گذار باشد.

بهتر است متراژ را با میزان بودجه‌ای که در نظر دارید برای این منظور خرج کنید هماهنگ انتخاب کنید. مسلم است که خانه‌هایی که متراژ بیشتر دارند بودجه بیشتری نیز نیاز دارند. با این حال متراژ مفاهیم متفاوتی را در بر می‌گیرد.

متراژ ساخت در کلان شهرها معمولاً بالاست. برای خرید آپارتمان باید در نظر داشته باشید که متراژ ساخت و متراژ کلی ملک را بدانید. به خصوص اگر بخواهید در طبقه‌های اول باشید؛ باید با حیاط و متراژ آن به خوبی آشنا باشید.

بودجه

بودجه نکته‌ای مهم برای خرید منزل به خصوص در کلان شهرها به شمار می‌رود. حتی اگر ملکی که خریداری می‌کنید به منظور سرمایه گذاری باشد؛ باید نیاز دارید از بودجه خود اطلاع داشته باشید.

باید موارد مهمی همچون متراژ و مکان ملک را با توجه به میزان بودجه‌ای که در دسترس دارید انتخاب کنید. از این رو بهتر است عدد نسبتاً دقیقی را برای این بخش در نظر داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که راهنمای خرید آپارتمان به آن اشاره می‌کند؛ هزینه‌های جانبی خرید آپارتمان می‌باشد. این هزینه‌ها در حین مشاهده منزل و پس از آن بروز می‌کنند. از این رو بهتر است کمی هم بودجه برای آن‌ها در نظر داشته باشید.

محله

هنگام خرید ملک محله یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کافی کنید. محله‌ای که ملک را در آن خریداری می‌کنید؛ باید از نظر اسم و رسم مناسب شخصیت شما باشد.

امروزه محله روی دید افراد به خانواده شما تاثیر گذار است. از این رو بهتر است محله‌ای را انتخاب کنید که دید عموم نسبت به شما تخریب نشود. از سوی دیگر محله باید مکان مناسبی برای زندگی یک خانواده و بزرگ کردن بچه‌ها باشد.

پیش از خرید ملک در یک منطقه باید اطلاعاتی کلی درباره قیمت ملک در آن ناحیه داشته باشید. مسلم است که هرچه به مناطق مفرح نشین نزدیک می‌شوید؛ قیمت ملک بیشتر می‌شود. این اطلاعات را می‌توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت به دست آورید.

شرایط همسایه‌ها

شرایط همسایه‌ها نکته‌ای است که باید هنگام دیدن خانه به آن دقت کرد. اما پیش از آن نیز بهتر است اطلاعات کمی درباره شرایط همسایه‌های خود داشته باشید.

شرایط همسایه‌ها حتی زمانی که ملک را برای سرمایه گذاری می‌خرید نیز مهم است. ملکی که برای سرمایه گذاری است؛ معمولاً به سرعت به فروش رسیده یا اجاره داده می‌شود. از این رو هر بار باید برای آن مشتری بیابید. مشتری‌ها نیز به شرایط همسایه‌ها و ملک توجه به سزایی می‌کنند.

اگر می‌خواهید از مشکلات مدیریت ساختمان به دور باشید؛ باید تعداد واحدهای ساختمان را برسی کنید. ساختمان‌هایی که تعداد واحدهای بیشتری دارند مدیریت سخت‌تر و شلوغی بیشتری دارند.

زمانی که به دیدن ملک می‌روید به این نکات دقت کنید!

تمام نکاتی که در بالا گفتیم هنگام دیدن ملک نیز باید برسی کنید. از شرایط محله و همسایه‌ها گرفته تا بودجه باید دقیق و ریزبینانه برسی شود. برخی از این نکات را می‌توانید از مشاور املاکی و یا صاحب ملک جویا شوید.

برای برسی شرایط همسایه‌ها نیاز به یک طومار کامل دارید! اما هنگام دیدن ملک می‌توانید برخی از آن‌ها را برسی کنید. برای مثال می‌توانید از صاحب خانه درباره اینکه چه افرادی در کدام واحدها زندگی می‌کنند اطلاعات بگیرید.

راهنمای خرید آپارتمان در تهران، کرج و ... با توجه به بودجه و محله مد نظر شما

موقعیت ملک

از جمله دیگر نکات مهم موقعیت ملک و هدف شماست که باید با یکدیگر تناسب داشته باشند. اگر بخواهید برای یک دانشجو ملک بخرید؛ باید موقعیتی را انتخاب کنید که نزدیک مراکز دانشگاهی باشد. به همین نسبت باید موقعیتی را انتخاب کنید که نزدیک به محل کار شما باشد.

به طور کلی مناطقی که جرم خیز هستند انتخاب خوبی برای خرید ملک نیستند. راهنمای خرید آپارتمان برای سرمایه گذاری به شما عزیزان می‌گوید که این مناطق می‌توانند روی سودی که از خرید می‌برید تاثیر گذار باشند. همچنین این مناطق برای زندگی خانواده شما نیز گزینه مناسبی به شمار نمی‌روند.

به طور کلی بهتر است هنگام خرید ملک چند ملک در چند محله مختلف را ببینید و سپس آن‌ها را در مقام مقایسه قرار دهید. حتی املاکی که در یک محله هستند می‌توانند موقعیت متفاوتی داشته باشند. پس بهتر است خود را محدود به یک منطقه یا محله نکنید.

حس مسیریابی شما چقدر قوی است؟ زمانی که می‌خواهید ملک را ببینید خود را به‌ای میهمانانتان قرار دهید. آن‌ها می‌توانند به راحتی مسیر منزل شما را بیابند؟

از سوی دیگر املاکی که در نزدیکی خیابان‌های بزرگ قرار دارند برای زندگی انتخاب خوبی به شمار نمی‌روند. البته امروزه استفاده از پنجره‌های دوجداره و دیگر مصالحی که می‌توانند عایق صوت باشند رواج پیدا کرده اند. اما بهتر است منزلی را انتخاب کنید که نه در کوچه پس کوچه‌ها باشد و در نزدیکی خیابان‌های بزرگ قرار گرفته باشد.

برای اینکه بهترین راهنمای خرید آپارتمان را نگارش کنیم باید نیم نگاهی هم به دسترسی‌های ملک داشته باشیم. هیچکس دوست ندارد برای خرید کوچکترین مایحتاج روزانه خود کیلومترها در سفر باشد. بهتر است پیش از خرید ملک مکان نزدیک‌ترین مدرسه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز خرید و… برسی کنید.

البته این همسایگی می‌تواند یک عیب بزرگ نیز باشد. به طور کلی ساختمان‌هایی که بسیار نزدیک مدارس یا ساختمان‌های دولتی قرار گرفته‌اند؛ مشکلات بسیاری از جمله سروصدا را تجربه می‌کنند.

در صورتی که طبقات آپارتمان شما دارای چند واحد است؛ به منظور حفظ حریم خصوصی به درب واحدها دقت کنید. منزلی بهتر است که درب واحدها دقیقاً رو به روی یکدیگر نباشد. یا حدقل در منزل یک راهروی ورودی تعبیه شده باشد.

پارکینگ داشتن یا نداشتن یک اصل مهم است. آپارتمان‌های امروز معمولاً دارای پارکینگ هستند. به ورودی پارکینگ توجه کنید. باید بتوانید به سادگی وارد شوید. عرض و ورودی پارکینگ بسیار مهم است.

وضعیت ساختمان در تصمیم خرید شما اثرگذار است

هیچکس دوست ندارد در خانه‌ای زندگی کند که ساخت آن قدیمی باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که در راهنمای خرید آپارتمان به شما می‌گوییم پیگیر شوید؛ سال ساخت ساختمان می‌باشد.

لوازم گرمایشی و سرمایشی در آپارتمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند. بهتر است زمانی که برای مشاهده ساختمان می‌روید؛ درخواست کنید تا از موتور خانه نیز بازدید داشته باشید. داشتن کمی اطلاعات درباره لوازم سرمایشی و گرمایشی و موتورخانه می‌تواند در این بخش شما را یاری کند.

به ظاهر ساختمان اعتماد نکنید. ممکن است صاحب خانه پیش از اینکه شما به بازدید بیایید؛ ملک را رنگ آمیزی کرده باشد تا ترک‌ها و… دیده نشود. از این رو بهتر است جویای سال ساخت، میزان مقاومت ساختمان و… شوید.

در شهرهای زلزله خیز بهتر است منازلی را انتخاب کنید که از مصالح مقاوم در برابر زلزله در ساخت آن‌ها استفاده شود. این موارد را می‌توانید از اسناد مهندسی ساختمان و املاکی جویا شوید.

هنگام برسی این موارد باید در نظر داشته باشید که ممکن است نیاز داشته باشید ملک را بازسازی کنید. در این شرایط کار کمی مشکل می‌شود و باید بودجه بیشتری مصرف کنید.

آپارتمان‌هایی که امکانات رفاهی بیشتری دارند قیمت بالاتری نیز دارند. هنگام خرید ملک باید به سلامت امکانات رفاهی همچون آسانسور و دوربین‌ها دقت داشته باشید. این اطلاعات را می‌توانید از صاحب خانه و یا دیگر افرادی که در ساختمان می‌بینید جویا شوید.

امکانات زیبایی ساختمان را نیز برسی کنید. به قول معروف امروز عقل مردم به چشمشان است. بنابراین بهتر است ملکی را انتخاب کنید که ظاهر خوبی نیز داشته باشد.

وضعیت روشنایی ساختمان را برسی کنید. زمانی که می‌خواهید ملک را به فروش برسانید یا اجاره دهید؛ این یکی از نکات مهمی است که مستاجران به آن دقت می‌کنند. از سوی دیگر استفاده از نور طبیعی می‌تواند کاهش هزینه‌های برق را در پی داشته باشد.

به طور کلی ساختمانی که عایق باشد بهتر از ساختمان‌های دیگر می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. عایق‌های صوت، رطوبت، گرما و… از جمله عایق‌هایی هستند که به تناسب محل ساختمان باید از آن‌ها استفاده کرد.

تهویه صحیح ساختمان می‌تواند یکی از اصلی‌ترین مزایای یک ساختمان خوب باشد. به طور کلی ساخت نسا می‌تواند مشکلات بسیاری برای شما به همراه داشته باشد. آپارتمان‌های نسا به آپارتمان‌هایی گفته می‌شود که در زمستان‌ها سرد و در تابستان‌ها بسیار گرم هستند. تهویه تاثیر کمتری روی این ساختمان‌ها دارد.

تعداد پنجره‌ها و مکان قرارگیری آن‌ها تاثیر به سزایی روی تهویه و نور ساختمان دارد. همچنین منظره پنجره‌ها بسیار مهم است. پنجره‌هایی که رو به ساختمان‌های بلند قرار گرفته‌اند نمی‌توانند تهویه و نور خوبی برای شما فراهم کنند.

نگارش قرارداد

برای نگارش قرارداد بهتر است بیشتر به نکات حقوقی ملک توجه داشته باشید. البته می‌توانید از شرکت‌هایی استفاده کنید که در این حوزه سرآمد هستند. این شرکت‌ها املاکی‌های زیادی را در دسترس دارند. پیشنهاد ما در این میان کلید املاک می‌باشد. این سامانه جامع در این حوزه اطلاعات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

زمان نگارش قرارداد و خرید ملک از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی به فصل تابستان که نزدیک می‌شویم؛ بازار ملک کمی گران می‌شود. چرا که تقاضا در آن زمان افزایش می‌یابد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است از یک املاکی معتبر کمک بگیرید.

در قرارداد باید تمام نکات را به صورت ریز به ریز ذکر کنید. تعداد چک‌ها و زمان آن‌ها در کنار نکاتی همچون نحوه و زمان تحویل ملک بسیار مهم هستند.

از مدارکی که صاحب ملک ارائه می‌کند اطمینان حاصل کنید. راهرو دادگاه‌ها پر از افرادی است که شکایت ملکی دارند. عمده این شکایت‌ها نیز مربوط به منازلی است که به صورت همزان به چند نفر فروخته شده اند.

توحه داشته باشید که ملک سند دارد یا به صورت مبایعه نامه مبادله می‌شود. همچنین در صورتی که به دنبال خرید آپارتمان در نواحی حاشیه‌ای هستید؛ باید بدانید نوع کاربری ملک چیست.

شما حق دارید تمام مفادی که در قرارداد آمده است را به دقت مطالعه کنید. در واقه اگر پس از خرید ملک مشکلی ایجاد شود که ناشی از عدم اجهاف کامل شما روی قرار داد باشد؛ زیان کرده و زیان کار خود شما خواهید بود! پس صفر تا صد قرارداد ملک را به دقت مطالعه کنید.

بهتر است هنگام نگارش قرارداد به هویت افراد توجه ویژه‌ای شود. شما باید بدانید با صاحب ملک معامله می‌کنید و یا با نماینده قانونی او طرف هستید. بنابراین مدارک هویتی را برسی کنید.

آژانس املاکی که در آن معامله می‌کنید اهمیت مافوق تصور شما دارد. بهتر است از مکان‌هایی استفاده کنید که شماره رهگیری و پروانه کسب دارند.

هزینه نگارش و امضای قراداد که در آژانس املاک است بر عهده هر دو طرف است. از این رو بهتر است پیش از امضای قرارداد از آن اطلاع کسب کرده آمادگی داشته باشید.

نکات مهم در قرارداد برای خرید آپارتمان

برای خرید آپارتمان نیاز به یک راهنمای خرید آپارتمان دارید...

خرید آپارتمان نیازمند دریافت اطلاعات کافی از همه جا و همه کس می‌باشد. شما پیش از خرید ملک می‌توانید هر آنچه می‌خواهید تحقیق کنید. اما پس از آن کار کمی مشکل می‌شود. از این رو هم از آژانس املاک، هم صاحب خانه، هم اهالی محل و هم همسایه‌ها پرس و جو کنید.

محله، بودجه، شرایط ساختمان و… همه و همه نکات مهمی هستند که راهنمای خرید آپارتمان کلید املاک به شما ارائه کرده است. در این مقاله به بیش از ۵۰ نکته خرید آپارتمان اشاره کردیم. نکات دیگر را شما به ما معرفی کنید!

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۵.۰
۱ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران