کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ مشاورین املاک/ شرایط دریافت وام مسکن بانک ملی
شرایط دریافت وام مسکن بانک ملی

شرایط دریافت وام مسکن بانک ملی

امروزه خرید مسکن یکی از مهم ترین دغدغه های افراد و به ویژه جوانانی که تازه ازدواج کرده اند است، با توجه به نوسانات ارزی و همچنین جو حاکم در بازار مسکن، که قیمت ها هر روز در حال تغییر می باشند، بهتر است به محض جمع شدن پول خرید خانه اقدام به خرید نمایید. یکی از راههای تکمیل هزینه لازم برای خرید مسکن استفاده از وام ها و تسهیلاتی است که بانک ملی در اختیار افراد می گذارد، که از سال 1396 آغاز به اعطای وام مسکن به افراد و به ویژه زوجین کرده است، این امر با یکسری شرایط خاصی به  درخواست کنندگان اعطا می گردد که در مطلب زیر از کلید املاک به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

مراحل دریافت وام مسکن از بانک ملی:

 

مراحل-دریافت-وام-مسکن-از-بانک-ملی-

قطعا اولین مرحله در دریافت وام مسکن از بانک ملی، افتتاح یک حساب بانکی ویژه است. از میان انواع حساب ها و سپرده های بانک ملی که شامل حساب قرض الحسنه پس انداز، حساب جاری و حساب سپرده سرمایه گذاری می شود، برای دریافت وام مسکن باید نوع سوم یعنی حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن افتتاح کنید.

این حساب دارای سه طرح است که تفاوت آنها بر اساس مبلغ سرمایه گذاری و مدت ماندگاری سرمایه مشخص می‌شود. این طرح ها شامل موارد زیر می باشند:

 

این-حساب-دارای-سه-طرح-است-که-تفاوت-آنها-بر-اساس-مبلغ-سرمایه-گذاری-و-مدت-ماندگاری-سرمایه-مشخص-می‌شود-این-طرح-ها-شامل-موارد-زیر-می باشند

  • طرح اول: در این طرح شما بایستی۱۶ میلیون تومان به مدت حداقل یک ماه در حساب خود سپرده گذاری  کنید که بانک سود 10 درصدی را به شما خواهد داد. در این طرح وام مسکن بانک ملی، به ازای مبلغ هجده میلیون و دویست هزارتومان سپرده به شما یک سهم اوراق به طور ماهیانه تعلق خواهد گرفت.
  • طرح دوم: در طرح دوم دریافت وام مسکن بانک ملی نیز همانند طرح اول، سپرده گذاری حداقل ۱۶ میلیون تومان الزامی است منتهی در این طرح به مدت سه ماه نباید از این سپرده برداشت شود. در طرح شماره دو نرخ سود سپرده 12 درصد است و پس از گذشت ۳ ماه، بانک مربوطه به ازای هر بیست و دو میلیون  و سیصد هزار تومان سپرده، به شما اولین برگ اوراق تسهیلات را ارائه خواهد داد و بعد از آن، شما هر ماه یک برگ اوراق دریافت خواهید کرد. همانطور که گفتیم سود سپرده در طرح شماره دو 12 درصد است، ولی 10 درصد از این سود به صورت ماهیانه و دو درصد مابقی آن به صورت یکجا و در پایان ماه سوم به حساب شما واریز می گردد، و شرط واریز این سود 2 درصدی نیز این است که حساب سپرده شما در طول سه ماه از  بیست و دو میلیون و سیصد هزار تومان کمتر نشود، در صورت برداشت از حساب خود نرخ سود سپرده شما همان ده درصد خواهد بود.

در دو طرح فوق، حداقل مانده حساب شما در هیچ روزی نباید کمتر از ۱۶ میلیون تومان شود، در صورت کاهش مبلغ به کمتر از این مقدار تخصیص اوراق تا زمانی که کمبود پول را جبران کنید متوقف خواهد شد و بهتر است بدانید که ماندگاری میانگین ماهیانه بر مبنای حداقل مانده در هر روز محاسبه شده و اوراق، طبق آن محاسبه به شما تعلق می‌گیرد.

  • طرح سوم:  دربانک ملی شما می توانید حتی با افتتاح یک حساب ۵ هزار تومانی نیز وارد طرح دریافت وام مسکن شوید. در طرح شماره ۳ بانک ملی، بانک فقط سود ۱۰‌ درصدی به شما می دهد و براساس امتیازی که کسب می‌کنید و با توجه به منابع مالی شعبه، بانک اوراق تسهیلات به شما ارائه می‌دهد. دقت داشته باشید که  امتیاز کسب شده هم به دو فاکتور مقدار و مدت زمان سپرده‌گذاری بستگی دارد. شما می توانید هر کدام از این اوراق را که ارزش آنها 500 هزار تومان است خودتان استفاده کنید و یا در بازار فرابورس بفروشید.

پس از افتتاح حساب به صورت یکی از طرح های ذکر شده، حال بهتر است اطلاعاتی در رابطه با سود وام مسکن بانک ملی و مدت زمان باز پرداخت آن و مبلغ وام دریافتی کسب کنید.

بیشتر بدانید:

راهنمای خريد آپارتمان و خانه برای سرمايه گذاری

هوش مصنوعی در املاک و مستغلات

اطلاعاتی در رابطه با سود وام مسکن بانک ملی و مدت زمان باز پرداخت آن و مبلغ وام دریافتی کسب کنید:

 

اطلاعاتی-در-رابطه-با-سود-وام-مسکن-بانک-ملی-و-مدت-زمان-باز-پرداخت-آن - مبلغ-وام-دریافتی -کسب-کنید

مبلغ وام بسته به محل زندگی شما، اینکه در تهران و یا شهرستان ساکن هستید و بسته به جمعیت محل زندگیتان متغیر است. بدین ترتیب که به ازای هر فرد تهرانی 60 میلیون تومان جهت خرید یک واحد مسکونی و برای  هر زوج تهرانی 100 میلیون وام پرداخت می گردد، که اگر بخواهیم به صورت اوراق وام مسکن محاسبه کنیم 120 برگ برای فرد تهرانی و 200 برگ اوراق مشارکت برای زوجین در نظر گرفته می شود.

در شهرستان ها نیز بسته به جمعیت شهر مبلغ و سقف وام ها متفاوت از هم هستند، در مراکز استان ها و شهرستان هایی که بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد، به هر نفر 50 میلیون و برای هر زوج 80 میلیون تومان به عنوان وام مسکن  تعلق می گیرد. و در شهرهای کوچکی که کمتر از 200 هزار نفر سکنه دارد، برای هر فرد 50 و هر زوج 60 میلیون واریز می گردد.

میزان سودی که بانک ملی برای وام مسکن در نظر گرفته است 17.5 درصد است و در طول مدت حداکثر 12 سال بایستی به بانک بازپرداخت شود.

نوع دیگر وام مسکن بانک ملی:

 

نوع-دیگر-وام-مسکن-بانک-ملی

نوع دیگری از وام از سوی بانک ملی به افراد پرداخت می گردد که با نام وام جعاله شناخته می شود. قطعا هر مسکنی با گذر زمان دچار تخریب و فرسودگی می شود و اگر فرد قادر به  خرید ساختمان نوساز و جدید نباشد مجبور به انجام تعمیرات خانه خود می باشد، بانک ملی با در اختیار قرار دادن وام جعاله این امکان را فراهم می آورد تا با استفاده از آن تعمیرات لازم برای ساختمان که تنها شامل بخشی از اقدامات می گردد را انجام دهید. این وام خود به دو نوع وام جعاله تعمیر و وام جعاله تکمیل تقسیم می شود که هر کدام شامل برخی از اقدامات تعمیری می گردد. به عنوان مثال وام جعاله تعمیری مسکن برای تعمیر سرویس حمام، دستشویی و آَشپزخانه، ترمیم و یا آسفالت پشت بام، تعویض درو پنجره ها، رنگ کاری ساختمان و ... اختصاص داده می شود، وام جعاله تکمیلی نیز شامل مواردی چون حیاط سازی، کابینت، نرده کشی و موارد دیگر می گردد. مبلغ این وام از سوی بانک ملی 10 میلیون تومان برای هر فرد ( 20 برگه اوراق) و 20 میلیون تومان برای زوجین( 40 برگه اوراق ) است که همانند وام مسکن درصد سود وام جعاله نیز 17.5 بوده و در طول مدت 36 ماه بایستی بازپرداخت گردد. یکی از شرایط مهم دریافت وام جعاله این است که خانه برای شخص شما باشد در غیر اینصورت به جای 10 میلیون، یک میلیون وام به شما تعلق خواهد گرفت.

نکته مهمی که باید مطرح شود این است که، اوراق دریافتی از سوی بانک تنها به مدت دو سال اعتبار دارند و پس از این مدت نمی توان از طریق این اوراق اقدام به دریافت وام مسکن نمود.

شرایط لازم برای دریافت وام مسکن بانک ملی:

شرایط-لازم-برای-دریافت-وام-مسکن-بانک-ملی

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • تحویل فیش حقوقی با مبلغی که بانک اطمینان حاصل نماید که فرد متقاضی وام توانایی پرداخت اقساط را خواهد داشت.

نظرات خود را درباره این مقاله از سایت کلید املاک با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران