اجاره سرقفلی چگونه محاسبه می شود؟

اجاره سرقفلی چگونه محاسبه می شود؟

توسط اکبری

آیا می دانید اجاره سرقفلی چگونه محاسبه می شود؟ در رابطه با این اصطلاح و نکات مربوط به آن تا چه حد شناخت دارید؟ در املاکی ها با اصطلاحات و نکات بسیار زیادی سر و کار داریم که قطعا خیلی از آن اصطلاحات برای درصد بالایی از افراد تازگی داشته و ناشناخته هستند.

سرقفلی یکی از اصطلاحات به کار برده شده در املاکی ها است که از حقوق اشخاص خاصی حمایت می شود. سایت کلید املاکی  جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با این اصطلاح و قانون در ادامه توضیحات کاملتری را ارائه می دهد.

اجاره سرقفلی چگونه محاسبه می شود؟

در تمامی حوزه ها ما تا به شرایط و قوانین هستیم. در زمینه اجاره و کارهای مسکونی و تجاری نیز قوانین خاصی حکومت می کنند. برای اجاره اماکن تجاری حقوقی وجود دارد که با نام سرقفلی شناخته می شود. سرقفلی یک اصطلاح است که تنها برای اجاره مکان های تجاری از آن استفاده می کنند.

 در واقع حق سرقفلی شامل حقی است که برای مستاجران اماکن تجاری قانون در نظر می‌گیرد. بر اساس این اصطلاح، قانون از حق مستاجرانی که در آن محل تجاری به اعتبار رسیده‌اند حمایت می کند.

معمولاً سرقفلی همان حقی است که قانون گذاران برای مستاجر اماکن تجاری در نظر می ‌گیرند. حق سرقفلی نیز به امکانات محل مورد نظر و نوع کسب و کار بستگی خواهد داشت. بر اساس قانون سرقفلی مستاجر با پرداخت هزینه به مالک این حق را دارد که در محل تجاری کسب و کاری را راه اندازی کند.

زمانی که مالک ملک تجاری خود را به مستاجر واگذار می کند در ازاء سرقفلی هزینه را نیز دریافت خواهد نمود. مهمترین و اصلی ترین پارامتری که اجاره سرقفلی با در نظر قرار دادن آن محاسبه می شود.

طول مدت اشتغال و حتی نوع اشتغال می باشد. اگر می خواهید بدانید. رهن و اجاره آپارتمان مسکونی در تهران چگونه محاسبه می گردد؟!

 باید گفت میزان اجاره همان مبلغی است که دو طرفین با یکدیگر به توافق رسیده اند. حال اینکه در تمام مدت اجاره همین مبلغ بایستی پرداخت شود و پس از تعیین زمان قرارداد شخص می تواند این مبلغ را تغییر دهد.

پارامترهای تاثیرگذار در تعیین قیمت سرقفلی چیست؟

به طور کلی سرقفلی شامل اصطلاحی آشنا برای املاکی ها است. این حق برای اماکن تجاری می باشد و حق سرقفلی نیز تمامی هزینه هایی است که مثلاً مالک در ازاء اجاره ویلا کردان و ملک آن را دریافت خواهد نمود.

حال اینکه بر اساس قوانین هر کشوری شرایطی نیز وجود دارد و در رابطه با سرقفلی نیز قوانینی به عنوان حق مستاجر است. 

برای سرقفلی بایستی در زمان عقد قرارداد مالک و مستاجر در رابطه با حق کسب و کار به حق سرقفلی با یکدیگر به توافق برسند و بر اساس همین توافق مستاجر میتواند اقدام به تخلیه کند.

شاید برای شما هم جای سوال باشد که اجاره سرقفلی چگونه محاسبه می شود؟ بر اساس قوانین موجود اجاره سرقفلی یا همان حق کسب از سمت دادگاه بادر نظر قرار دادن شرایطی تعیین می گردد که شامل:

• موقعیت محل کسب و کار و کیفیت و مرغوبیت آن محل تعیین اجاره سرقفلی تاثیر می گذارد.

• شرایط اجاره ویلا تهران با در نظر قرار دادن شرایطی که در اجاره نامه ذکر می‌گردد در تعیین مبلغ سرقفلی تاثیرگذار خواهد بود.

• امکانات و خدمات رفاهی که بسیاری از مکان های تجاری به آن دسترسی دارد و قطعاً همین مسئله تاثیر زیادی روی هزینه ها دارد.

• ویژگی ها یا عیوب ملک از جمله پارامترهای تاثیرگذار دیگری هستند که در تعیین سرقفلی مورد توجه قرار می گیرند.

• عمر ملک و متراژ آن همیشه در تمامی شرایط مورد توجه قرار دارد.

نتیجه گیری

برای اجاره مکان های تجاری بایستی تابع قوانین و شرایط بود. حال اینکه قانون در همه جا برای کاربران حقوقی را در نظر می گیرد که بر اساس آن حق دو طرفه محفوظ است.

 سرقفلی یکی از اصطلاحات به کار برده شده در اجاره مکان های تجاری می باشد که بر اساس آن قانون از مستاجران حمایت می کند.

 آشنایی با چنین مفاهیمی برای افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، جزو مهمترین نکات حیاتی است.

البته اجاره سرقفلی به شرایط بسیار زیادی نیز بستگی دارد. شما باید در یک منطقه مناسب با شرایط ایده آل یک مکانی را برای تجارت خود انتخاب کنید؛ از این رو پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر از کارشناسان خبره و توانمند این مجموعه کمک بگیرید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران