کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ توصیه های اجاره و خریدخانه/ نکات مهم خرید و فروش مسکن مهر در ایران
نکات مهم خرید و فروش مسکن مهر در ایران

نکات مهم خرید و فروش مسکن مهر در ایران

توسط اکبری

در رابطه با شرایط خرید و فروش مسکن مهر در ایران چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید مزایای مسکن مهر چیست؟ قطعا که خریدن خانه با شرایط کنونی حاکم بر کشور برای بسیاری از افراد سخت است. از این رو این افراد می توانند با ثبت نام در مسکن ملی به راحتی خانه دار شوند. سایت کلید املاک در رابطه با سوالات مبهم شما در ادامه توضیحات کامل تری را ارائه می دهد.

نکات مهم خرید و فروش مسکن مهر در ایران

مسکن مهر شامل تمامی مجتمع های مسکونی است که از دولت احمدی‌نژاد تا به کنون با کمترین هزینه در اختیار کاربران قرار می گیرد. در واقع هدف از اجرای مسکن مهر خانه دار کردن تمامی قشر کم درآمد جامعه است.

طرح مسکن مهر هم اکنون در کل ایران قابل اجراست و چندین سال است که شاهد ساخت و ساز انواع مسکن مهر در شهرهای مختلف ایران بوده ایم.

این مسکن ها با رعایت تمامی استانداردها طراحی شده اند و مقاومت بسیار بالایی دارند. افرادی که درآمد بسیار کم در آمد هستند و در توان آنها نیز که اقدام به خرید آپارتمان کنند می‌توانند با هزینه بسیار کمی در مسکن مهر ثبت نام کرده و در صورت دارا بودن شرایط لازمه خانه دار شوند. زمین های ساخت مسکن مهر به دو نوع ملکی و اجاره ای هستند.

بررسی بیشتر: خرید آپارتمان در تهران

مسکن مهر در ایران به سه دسته تقسیم می شود. مسکن هایی که دولت میسازند، مسکن هایی که تعاونی ها می سازد و مسکن هایی که افراد خصوصی آنها را خواهد ساخت. برای خرید و فروش مسکن مهر در ایران شرایطی نیز وجود دارد که افراد با دارا بودن این شرایط می‌ توانند اقدام به خرید و فروش مسکن مهر کنند.

• برای خرید و فروش مسکن مهر بایستی به این نکته توجه کنید که مرحله سفت کاری واحد مورد نظر بایستی به اتمام رسیده باشد.

• این واحد بایستی قابلیت دریافت وام و تسهیلات و اخذ دفترچه اقساط را نیز دارا باشند.

• در مرحله قرارداد پیش فروش تخصیص واحد، نام پروژه، بلوک، طبقه واحد و... همگی بایست یک به یک ذکر گردند.

• وجه به نوع مالکیت بنا نیز بسیار حائز اهمیت قرار دارد. چرا که مالکیت مسکن مهر به صورت ملکی و اجاره ۹۹ ساله است. معمولا واحد هایی که به صورت ملکی هستند متقاضیان مسکن مهر صاحب زمین ملک شدند. اما در نوع اجاره ای ۹۹ ساله ساختمان را تنها می توان مورد معامله قرار دهند.

مزایای خرید مسکن مهر چیست؟بررسی مزایای مسکن مهر

مزایای خرید مسکن مهر چیست؟بررسی مزایای مسکن مهر

مسکن مهر یک طرح بزرگ و ملی برای خانه دار کردن تمامی اقشار ضعیف جامعه است. حال اینکه مسکن مهر سال هاست در شهرهای مختلف ایران قابل اجرا بوده و یک روش کاملا مقرون به صرفه و ارزان برای صاحب خانه شدن افراد کم درآمد جامعه خواهد بود.

اما در زمینه خرید و فروش مسکن مهر نیز کلاهبرداری های بسیار زیادی طی چند ساله اخیر صورت گرفته است. در واقع بین خرید و فروش مشکلات بسیار زیادی برای خریداران و فروشندگان به وجود می آید. بسیاری از کلاهبرداران که صاحب ملک هستند ملک مورد نظر را بیش از یک نفر به فروش رسانده اند.

حال این ملک شامل همان ملکی است که بابت خرید آن هیچگونه مبلغی پرداخت نشده است. پس با این حساب هنگام خرید و فروش مسکن مهر یا هر نوع مسکن دیگری بایستی با مشورت کارشناسان خبره این کار را انجام دهید. قطعاً که انتقال واحدهای مسکن مهر شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که حتماً بایستی تحت نظر دفتر ثبت اسناد رسمی صورت بگیرد.

بررسی دقیق تر: رهن و اجاره آپارتمان مسکونی در تهران

خرید مسکن مهر نیز مزیت های بسیار زیادی دارد که همین مسئله باعث شده افراد زیادی در این زمینه سرمایه گذاری کنند. با توجه به شرایط اقتصادی نابسامان کنونی کشور که در برهه ای از زمان با حساسیت بالای صورت گرفته خرید خانه برای بسیاری از افراد مشکل است.

می توان گفت مسکن مهر پشتیبانی مالی بسیار مناسب برای صاحب خانه شدن بسیاری از افراد کم درآمد جامعه می باشد. قیمت خرید و فروش مسکن مهر در ایران بسیار مقرون به صرفه است و همین ارزان بودن قیمت باعث شده تا افراد زیادی برای خانه دار شدن در مسکن مهر ثبت نام کنند. ناگفته نماند که ساختمان های مسکن مهر بسیار تازه ساخت هستند و از تمامی امکانات رفاهی نیز برخوردار خواهند بود.

نتیجه گیری

با شرایط خرید و فروش مسکن مهر در ایران به خوبی آشنا شدید. همچنین که این آپارتمان ها دارای چه مزیت هایی هستند. بسیاری از افراد کم درآمد جامعه که تاکنون صاحبخانه نشده‌اند قصد خرید مسکن مهر دارند.

اما با وجود کلاهبرداری هایی که امروزه در زمینه خرید و فروش مسکن مهر در ایران صورت می‌گیرد بهتر است قبل از هر کاری با کارشناسان خبره مشورت داشته باشد. سایت کلید املاک به عنوان یک سایت تخصصی و معتبر جهت ارائه مشاوره های لازم میزبان شما عزیزان است.

 

 

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۵.۰
۱ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران