کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ توصیه های اجاره و خریدخانه/ 8 نکته ای که پیش از خرید خانه باید بدانید
8 نکته ای که پیش از خرید خانه باید بدانید

8 نکته ای که پیش از خرید خانه باید بدانید

توسط اکبری

مهم ترین نکات در خرید خانه: یکی از مهم ترین تصمیماتی که هر فردی در زندگی خود می گیرد، خرید خانه می باشد. که با چالش های زیادی همراه است.

همه افراد در زندگی خود خرید خانه را تجربه می کنند، اما اگر فردی برای اولین بار بخواهد خانه خریداری کند، برای او سخت خواهد بود. در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد نکات مهمی که در زمان خرید خانه باید به آن ها توجه داشته باشید بیان شده است.

همانطور که مستحضر هستید افراد برای خرید منزل باید هزینه های زیاد را پرداخت کنند، بنابراین باید در زمان خرید با دقت و نکته سنج عمل کنند. سایت کلید املاک در ادامه مطالب اطلاعات لازم در مورد خرید خانه را در اختیار قرار می ‌دهد، تا از هرگونه ضرر های احتمالی جلوگیری شود.

هنگام خرید خانه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

همه ما در طول زندگی خود کم و پیش با مراحل خرید خانه آشنا می شویم، اما اگر بخواهیم برای اولین بار برای خود یک سر پناه خریداری کنیم، باید نکات زیادی را در نظر داشته باشیم، زیرا همان طور که مستحضر هستید خرید خانه هزینه های زیادی را در بر می گیرد. در ادامه مطالب چند مورد از مهم ترین نکاتی که باید به آن ها توجه شود ذکر شده است:

1-اطمینان از حقیقی بودن مالک خانه 

یکی از مهم ترین نکات حقوقی خرید منزل شناساسایی مالکیت فروشنده می باشد، که بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه شما قرار است برای خرید منزل هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید، باید از مالک اصلی منزل اطمینان را داشته باشید. برای این کار می توانید از فروشنده اسناد رسمی را استعلام بگیرید.

2-خرید خانه را بدون واسطه انجام دهید

اکثر کارشناسان فعال در مجموعه کلید املاک، بر این باورند که خرید خانه باید بدون واسطه انجام شود. بنابراین شما باید تا جایی که امکان پذیر است، با فروشنده و مالک اصلی ملک معامله را انجام داده و با نماینده آن ها قرارداد نبندید.

3-بررسی دقیق سند خانه و درنظر گرفتن وضعیت سند

لازم به ذکر است که علاوه بر آشنایی با مالک اصلی خانه باید شرایط دقیق منزل و وضعیت سند آن را نیز مد نظر قرار دهید، اگر شما می خواهید برای خرید خانه یک معامله بدون دردسر انجام دهید.

بررسی در کلیداملاک: آگهی خرید و فروش زمین در شهر نوشهر

باید هنگام عقد قرارداد علاوه بر بررسی اسناد مالک اصلی، وضعیت ملک را نیز در دفتر اسناد رسمی بررسی کنید.

4-ارزیابی دقیق توان مالی خود

یکی دیگر از مهم ترین نکات قابل توجه در زمان خرید خانه بررسی هزینه قابل پرداخت است، شما با این کار می توانید با توجه به نیاز خود یک خانه مناسب تهیه کنید.

5-خانه از قبل در رهن کسی نباشد

از نکات حائز اهمیت در مورد خرید خانه توجه به رهن یا توقیف نبودن منزل است. لازم به ذکر است که به منزلی که در توقیف یا رهن نباشد، ملک آزاد یا طلق گفته  می شود.

6-بررسی با جزئیات دقیق از منزل 

بررسی منزل جهت عدم دارا بودن عیب و نقص های احتمالی بسیار حائز اهمیت است. حتی اگر صاحب منزل از بی عیب و نقص بودن منزل به شما میگوید، شما حتماً باید بررسی‌های لازم را انجام دهید، زیرا در برخی از مواقع عیبهای آن به صورت پنهان هستند، یا مالک قصد پنهان کردن عیوب منزل را دارد. بنابراین باید به طور کامل بررسی های لازم از منزل را انجام شود.

7-توجه به مفاصا حساب

اکثر منازل به دستگاه‌های دولتی بدهکار هستند، بنابراین صاحب ملک باید بدهکاری ها را قبل از فروش پرداخت کند، همچنین فرد فروشنده باید شارژ و دیگر مسائل مربوط به آپارتمان را به طور کامل تسویه کند و خریدار باید صحت و تایید مفاصا حساب را از اداره های مالیات و شهرداری انجام بدهد.

بررسی در کلیداملاک: آگهی های رهن و اجاره آپارتمان مسکونی در تهران

8-مراجعه به بنگاه املاک معتبر

همه ما می دانیم که برای خرید ملک باید به بنگاه املاک مراجعه شود، اما یک نکته حائز اهمیت  که باید به آن توجه ویژه ای داشت، مراجعه به بنگاه املاک معتبر است.

با توجه به اینکه امروز کلاهبرداری ها افزایش یافته است، باید به بنگاه املاک معتبر مراجعه کرد، تا هیچ گونه کلاه برداری و سوء استفاده انجام نشود.

جمع بندی

کلید املاک یکی از با سابقه ترین مجموعه ها در زمینه خرید و فروش ملک است، که شما می‌توانید با اطمینان کامل به این مجموعه مراجعه کنید، و از کلاه برداری و سوء استفاده های امروزی در امان باشید. این مرکز موفق به کسب مجوز های رسمی شده است.
 

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران