کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ مشاورین املاک/ همه چیز درباره خرید ویلا در رامسر
همه چیز درباره خرید ویلا در رامسر

همه چیز درباره خرید ویلا در رامسر

شمال ایران همیشه مملو از گردشگرانی بوده است که از سراسر کشور به این منطقه می‌آیند شاید شما هم از این دسته افراد گردشگر به این شهر باشید. رامسر یکی از شهرهایی است که از گذشته تا امروز شاهد این جمعیت بوده است. یکی از مشکلات این گردشگران، یافتن ویلا مناسب برای اقامت است. یکی از راه‌ حل‌های این مشکل، خرید ویلا در این شهر است. اگر شما در استان دیگری باشید، یافتن و خرید ویلا متناسب با سلیقه‌تان در این شهر کار سختی است اما ما در این مقاله قصد داریم تا خرید ویلا در رامسر را برای شما آسان‌تر کنیم تا بتوانید یک سرمایه گذاری لذت بخش برای خود و خانودتان داشته باشید و از ویلا شخصی خود لذت ببرید.

در این مقاله از سایت کلید املاک به این موضوع پرداخته ایم.

معرفی شهر رامسر

معرفی-شهر-رامسر

رامسر یکی از شهرها استان مازندران است که از یک طرف به دریای خزر و از طرف دیگر به رشته کوه البرز محدود می‌شود و غربی‌ترین شهر استان مازندران محسوب می‌شود. آب و هوای این شهر در تابستان گرم و مرطوب است و در زمستان، هوایی معتدل دارد. رامسر دارای خط ساحلی بلندی است که باعث می‌شود ویلاهای ساحلی متعددی در این شهر وجود داشته باشد. علاوه بر آن، جنگل‌های زیادی در این منطقه وجود دارد که محل مناسبی برای یک تفریح خانوادگی می‌باشد. این شهر دارای ییلاق‌های متعددی در ارتفاعات است که برای اقامت در تابستان، مکان مناسبی هستند. علاوه بر این ییلاق‌ها، رامسر دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی دیگر مانند آبشار، چشمه‌، آب‌ معدنی سرد و گرم، دریاچه، هتل قدیم رامسر، موزه تماشاگه خزر، موزه مردم شناسی رامسر و غیره می‌باشد که این موارد باعث جذب گردشگران زیادی از ایران و دیگر کشور ها شده است.

امکانات شهر رامسر

امکانات-شهر-رامسر

این شهر مانند تمام شهرها گردشگری ایران دارای امکانات رفاهی متعدد، برای مسافران و مردم محلی شهر است. از جمله امکانات تفریحی این شهر، پارک آبی رامسر، پارک جنگلی صفارود رامسر، تله کابین رامسر، سد میجران رامسر و آبگرم هتل آزادی رامسر است که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر امکانات تفریحی، سفر به این شهر از طرق مختلفی صورت می‌گیرد. علاوه بر اینکه امکان سفر به این شهر از طریق راه زمینی مهیا است، این شهر دارای فرودگاه است که مسافران از طریق مشهد و تهران می‌توانند به این شهر سفر کنند. علاوه بر این، از فرودگاه رامسر برای پروازهای خصوصی و انواع ورزش مانند کایت سواری (به دلیل نزدیکی فرودگاه به دریا) نیز استفاده می‌شود. وجود انواع فروشگاه‌ها و بازارهای محلی بر جذابیت این شهر افزوده است که مسافران می‌توانند از محصولات محلی مردم رامسر بهره مند شوند. اگر شما قصد اقامت طولانی مدت در این شهر دارید، امکانات دیگری که مد نظر شما است، مراکز آموزشی این شهر است. این شهر علاوه بر مدارس و دبیرستان‌های متعدد، دارای چندین دانشگاه و مراکز آموزش عالی نیز می‌باشد مانند دانشگاه علوم پزشکی. این امکانات متعدد در این شهر باعث شده تا افراد زیادی برای بازدید از این شهر، به رامسر سفر کنند و یا در آنجا سرمایه‌ گذاری انجام دهند. یکی از راه‌های سرمایه گذاری در این شهر، خرید ویلا در رامسر است که در ادامه آنرا بررسی خواهیم کرد.

انواع ویلا در رامسر

انواع-ویلا-در-رامسر

به دلیل طبیعتی که در رامسر وجود دارد، انواع مختلفی از ویلاها نیز در این شهر ساخته شده است که شما می توانید آنها را خریداری کنید. از جمله این ویلاها، ویلاهای جنگلی، ویلاهای ساحلی، ویلاهای کوهستانی و ویلاهای شهرکی هستند.

ویلاهای جنگلی

ویلاهای جنگلی، به دلیل رطوبت کمتری که نسبت به ویلاها ساحلی دارند، بیشتر توسط خریداران مورد توجه است. ویلاهای جنگلی، درون جنگل ساخته شده اند و از آلودگی‌های شهری و شلوغی آن دور هستند که برای افرادی که بدنبال، آرامش هستند و یا دچار بیماری‌ ریوی هستند بسیار مناسب است. در خرید این ویلاها باید به نکاتی دقت کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

نکات خرید ویلاهای جنگلی

یکی از نکاتی که باید هنگام خرید ویلاهای جنگلی به آن دقت کنید، مصالح به کار رفته در ساخت این خانه‌ها است. به دلیل رطوبت بالایی که در این مناطق وجود دارد این خانه‌ها باید به درستی ساخته شوند تا بتوانند مقاومت بالایی داشته باشند و از بین نروند. در خرید باید توجه کنید که کل اسکلت ساختمان از بتن تشکیل شده باشد و آهن نباشد چرا که آهن در رطوبت، مقاومت بسیار پایینی دارد. پس از اسکلت ویلا، شما باید دیواره ساختمان را بررسی کنید که آجری نباشد و آن نیز مانند اسکلت ساختمان، از بتن باشد و بقیه طراحی‌ نیز باید مطابق با سلیقه شما باشد. ذکر یک نکته ضروری است که در این مناطق، ویلاها با سقف‌های شیب دار هستند که آن نیز به دلیل بارندگی‌های زیادی است که در این شهر رخ می‌دهد. نکته دیگری که باید در خرید ویلاهای جنگلی آنرا در نظر داشته باشید، مجوز ساخت ویلاها و پایان کار آن ویلاها است. به دلیل ساخت و سازهای غیر قانونی که در زمین‌ها کشاورزی در این مناطق صورت می‌گیرد، مواردی مانند آب و برق است که به این ویلاها تعلق نمی گیرد که این یک مشکل برای خریداران آن خواهد بود. به دلیل منطقه خاصی که ویلاها در آن قرار دارند باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا آنتن‌ دهی برای موبایل و اینترنت در این مناطق وجود دارد یا خیر. اینها نکاتی هستند که شما باید در خرید ویلاهای جنگلی در نظر بگیرید تا در آینده، دچار مشکل نشوید و بتوانید از خرید ویلا خود لذت ببرید.

مزایای ویلاهای جنگلی در رامسر

مزایا-ویلا-های-جنگلی

  • سرمایه گذاری: اولین مزیت این ویلاها سرمایه گذاری است که شما بر روی این ویلاها انجام می‌دهید. به دلیل شرایط حاکم بر کشور، نگهداری پول نقد کار مناسبی نیست و بهتر است که پول خود را سرمایه گذاری کنید. یکی از بهترین راه‌های سرمایه گذاری، خرید ویلاهای جنگلی در رامسر است که علاوه بر سرمایه گذاری، هر موقع که بخواهید می توانید از این ویلاها استفاده کنید و از آن لذت ببرید.
  • دوری از شلوغی شهر: در ویلاهای جنگلی، آرامش بیشتری نسبت به ویلاهای ساحلی و ویلاهای داخل روستا وجود دارد چراکه رفت و آمد کمتری صورت می‌گیرد. پس اگر شما از شلوغی‌های موجود خسته شده اید، می توانید با خرید ویلاهای جنگلی در رامسر، از آرامش و صدای طبیعت لذت ببرید.
  • آب و هوای مناسب: در این مناطق به دلیل دوری از کارخانه‌ها و تردد کمتر ماشین‌ها، هوا بسیار پاک می‌باشد و به دلیل وجود تعداد زیادی از درختان، اکسیژن موجود در هوا نیز زیاد است. در نتیجه اگر فردی در خانواده شما هست که مشکل ریوی دارد، این ویلاهای جنگلی به شما پیشنهاد می‌شود تا مشکل حادی نیز برای فرد بیمار ایجاد نشود.

ذکر این نکته ضروری است که در خرید ویلاها، حتما حضوری خودتان و یا یک فرد قابل اطمینان، از ویلا دیدن کند تا از خراب نبودن آن و امکانات آن اطمینان حاصل کند و شما دچار ضرر نشوید.

ویلاهای ساحلی

ویلا-های-ساحلی

ویلاهای ساحلی در رامسر در داخل شهر و در خط ساحلی، نزدیک به دریای خزر واقع شده اند که دارای یک چشم انداز زیبا می‌باشد. این نوع از ویلاها به دلیل موقعیتی که دارند از پرطرفدارترین ویلاها در رامسر به حساب می‌آیند. این ویلاها دارای امکاناتی مانند سونا، جکوزی و غیره هستند که این موارد نیز بر محبوبیت آنها می‌افزاید. این ویلاها با سبک‌های متفاوتی ساخته شده اند و از معماری‌های گوناگونی در ساخت آنها استفاده شده است پس تنوع انتخابی برای شما نیز بیشترخواهد بود. یکی سری از نکات در خرید ویلاها ساحلی هستند که باید آنها را در نظر بگیرید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

نکات خرید ویلاهای ساحلی

در خرید این ویلاها نیز باید به نکاتی مانند مصالح توجه کنید. به دلیل ساحلی بودن این ویلاها، اسکلت اصلی خانه باید کاملاً از بتن ساخته شود تا بسیار مقاوم در برابر رطوبت و آب باشد. دیواره‌های آن نیز به همین صورت باید از بتن ساخته شده باشند. طرح‌های داخلی و دکوراسیون و امکانات آنرا نیز باید در نظر بگیرید تا پس از خرید دچار مشکل نشوید.

مزایای ویلاهای  ساحلی

  • نزدیکی به دریا: اولین مزیت ویلاهای ساحلی نزدیک بودن آنها به دریا است و شما می‌توانید از منظره دریا و صدای آرامش بخش امواج لذت ببرید و هر زمان که بخواهید بتوانید در ساحل، یک پیاده روی دلپذیر داشته باشید.
  • استفاده از نور: امروزه به دلیل آپارتمان نشینی افراد، بسیاری از آنها، از نور خورشید بی‌بهره هستند و نمی‌توانند از آن بهره ببرند. اما ویلاهای ساحلی این امکان را به شما می‌دهند تا از این نعمت خدادادی استفاده کنید و نور خورشید را در ویلای خود داشته باشید.
  • دسترسی به امکانات شهری: به دلیل رفت و آمد زیادی که در مناطق ساحلی صورت می‌گیرد، بسیاری از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها در نزدیکی خط ساحلی قرار دارند که این یک مزیت برای ویلاها ساحلی محسوب می‌شود و شما به هر چیزی که نیاز داشتید، به راحتی و در سریعترین زمان می توانید آن را خریداری کنید.

ویلاهای کوهستانی

همانطور که گفته شد، در یک طرف رامسر، رشته کوه البرز قرار دارد پس یکی از آپشن‌ها برای خرید ویلا در رامسر، ویلاهای کوهستانی رامسر هستند. در واقع ویلاهای کوهستانی، ویلاهایی هستند که در دامنه و یا در بالای کوه‌ ساخته شده اند. این نوع از ویلاها انواع گوناگونی دارند که شما می توانید مطابق با سلیقه خود، یکی را انتخاب کنید.

مزایای ویلاهای کوهستانی

مزایای-ویلا-های-کوهستانی

  • قیمت مناسب: این ویلاها دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر ویلاها هستند و شما می توانید با یک بودجه حداقلی، صاحب ویلا کوهستانی خود شوید.
  • آب و هوا و دوری از شلوغی: به دلیل دور بودن از کارخانه‌ها و تردد نداشتن خودروها، این مناطق دارای هوای بسیار تمیزی هستند و از طرفی از شلوغی‌ زیاد به دور هستید که تمام این موارد باعث ایجاد آرامش در شما خواهد شد.
  • چشم انداز: به دلیل ارتفاع زیادی که این ویلاها دارند، دارای چشم انداز بی نظیری از جنگل‌ها و کوه‌ها هستند و شما می توانید از این مناظر استفاده کنید.

البته ذکر این نکته ضروری است که یافتن ویلاهای کوهستانی که دارای مجوزهای لازم باشند کار ساده ای نیست و برای انجام این کار بهتر است از افراد ماهر در این کار کمک بگیرید.

ویلاهای شهرکی

ویلاهای شهرکی، نیز در رامسر وجود دارند و این ویلاها مجموعه‌ای از ویلاها هستند که در یک محدوده مشخص قرار دارند و دارای امکانات متفاوتی درون شهرک هستند که این امکانات مخصوص افراد شهرک است و دیگران حق ورود به شهرک و استفاده از آن را ندارند و قوانین خاصی نیز بر شهرک حاکم است که توسط هیئت امنا آن شهرک وضع می‌شود.

مزایای ویلاهای شهرکی

  • امنیت بالا ویلا شهرکی: این ویلاها در رامسر به دلیل قرار گرفتن در یک محدوده مشخص، دارای نگهبانانی هستند که این نگهبانان وظیفه امنیت را بر عهده دارند و از ورود افراد غیر ساکن جلوگیری می‌کنند که این موضوع باعث افزایش امنیت در این ویلاها شده است.
  • قیمت مناسب: این ویلاها نسبت به سایر ویلاها دارای قیمت مناسبی هستند چراکه این ویلاها در حجم زیادی ساخته شده اند که باعث کاهش قیمت این نوع از ویلاها می‌شود در حالی که ساختمان‌ها به بهترین نحو ساخته شده اند و دارای کیفیت لازم هستند.
  • اطمینان از امکانات شهرک: این شهرک‌ها، در ابتدای ساخت باید دارای مجوز ساخت باشند که این موضوع باعث می‌شود آب و برق و غیره ویلاها تأمین باشد. از طرفی به دلیل حجم زیاد ویلاها، این شهرک‌ها در بابلسر دارای امکانات رفاهی مانند زمین‌های بازی، بوستان‌ها و غیره هستند که این شهرک‌ها را به یک مکان مناسب برای سکونت تبدیل کرده است.

خرید انواع ویلا در رامسر

برای خرید ویلا در رامسر، باید با نکاتی مانند مصالح به کار رفته در ویلا، امکانات آن، محل قرار گیری آن و غیره آشنا باشید. اگر شما از افراد محلی کسی را در رامسر می‌شناسید می توانید از او کمک بگیرید در غیر این صورت باید از طریق املاک‌های در سطح شهر کمک بگیرید تا بتوانند در خرید درست به شما کمک کنند.

کلام آخر

رامسر یکی از گردشگر پذیرترین مناطق در ایران به حساب می‌آید که سرمایه گذاری‌های متعددی در این شهر انجام می‌شود که یکی از این سرمایه گذاری‌ها خرید ویلا در رامسر است که علاوه بر سرمایه گذاری، به صورت شخصی نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. به دلیل شرایط خاص و طبیعتی که این شهر دارد انواع مختلفی از ویلاهای جنگلی، ساحلی، کوهستانی و غیره در این شهر وجود دارند که در قسمت‌های قبل آنها را بررسی کردیم. 

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از سایت کلید املاک دیدن فرمائید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران