وام جعاله چیست؟ و شرایط دریافت آن

وام جعاله چیست؟ و شرایط دریافت آن

توسط اکبری

در این مقاله قصد داریم به صورت مختصر اطلاعاتی را در مورد وام جعاله در اختیار شما همراهان و دوستان گرامی قرار بدهیم تا بتوانید با این وام و شرایط اخذ آن آشنا شوید پس لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

تعریف وام جعاله

به صورت خلاصه و بسیار ساده این وام را می توان این گونه معرفی نمود: وام جعاله به وامی گفته می شود که شخص برای تعمیرات بخشی از خانه و منزل خود درخواست می کند.

به مثال زیرا برای بهتر متوجه شدن این مسئله توجه نمایید:

به عنوان مثال ممکن است که بخشی از منزل و آپارتمان شما به دلایلی دچار آسیب و خرابی شده باشد که امکان سکونت در منزل را برای شما سخت کند و نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشد و این تعمیرات باید هرچه سریع تر انجام شود. یا قصد دارید خانه قدیمی خود را بازسازی و نوسازی کنید ولی ممکن است هزینه نوسازی از بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید بیشتر شود در این صورت شما می توانید با مراجعه به شعبه های بانک های مورد نظر درخواست وام جعاله مسکن را نمایید.

پیشنهادی کلید املاک: خرید آپارتمان در تهران

اما تعریف دیگری که می توان از این وام داشت این گونه است: وام جعاله، قرار دادی است که در آن جاعل که همان وام گیرنده می باشد تعهد می دهد که از طرف عامل که همان بانک است کار خاصی را انجام بدهد و کارمزد آن را که جعاله می باشد به عنوان تسهیلات دریافت نماید.

به وام جعاله وام تعمیر مسکن نیز گفته می شود. ولی به خاطر داشته باشید دریافت این وام نیز شرایط خاص خود را دارا می باشد که در ادامه به این مسئله نیز گریزی خواهیم زد.

مقررات و شرایط اعطای وام تعمیرات مسکن یا جعاله

مقررات-و-شرایط-اعطای-وام-تعمیرات-مسکن-یا-جعاله

سقف تسهیلاتی که قابل اعطا به اشخاص می باشد معادل ۸۰ درصد هزینه برآورد شده است. به خاطر داشته باشید که نرخ سود وام تعمیرات مسکن با توجه به بخش فعالیت شخص متقاضی تعیین می شود. همچنین اگر شخصی در پرداخت آن تأخیر نماید نرخ جریمه تأخیر بر اساس بخش نامه صادره تعیین خواهد شد.

معرفی راه هایی برای دریافت وام جعاله

۱ . دریافت این وام از طریق اوراق ممتاز

یکی از انواع راههایی که شخص می تواند برای دریافت این وام اقدام کند از طریق اوراق ممتاز می باشد. در این روش شخص بدون سرمایه گذاری و تنها از طریق اوراق ممتاز می تواند اقدام به دریافت این وام نماید. به گونه ای که مبلغ وام برای تعمیرات منزل ۱۰ میلیون و برای افزایش قدرت خرید منزل ۲۰  میلیون تومان می باشد.

باز پرداخت این وام نیز ۵ ساله و با سود ۱۷.۵ درصد است که برای واجد شرایط شدن برای دریافت وام از این طریق شخص باید ۴۰ فقره اوراق ۵۰ تا ۶۰ دریافت کند . توجه کنید که شما می توانید به ازای پرداخت هر ۵۰۰ هزار تومان یک فقره اوراق ممتاز خرید و دریافت نمایید.

۲ . دریافت وام تعمیر مسکن یا جعاله به صورت ترکیبی

در این روش شخص می تواند پنج میلیون وام سپرده کند و پنج‌ میلیون اوراق ممتاز آن هم با گذاشتن وثیقه به بانک مورد نظر دریافت نماید. توجه کنید که شما می توانید از چند طریق اقدام به  ارائه وثیقه به بانک نمایید که در این قسمت به صورت خلاصه به این روش ها اشاره خواهیم نمود.

روشهای ارائه وثیقه به بانک برای دریافت وام جعاله

روش-های-ارائه-وثیقه-به-بانک-برای-دریافت-وام-جعاله

سفته

یکی از وثیقه های قابل ارائه به بانک سفته می باشد و برای ضامن هم‌ نیاز به یک یا دو کارمند دولتی و یک شخصی که دارنده پروانه کسب است دارید.

سپرده گذاری در بانک 

در این روش شما برای ارائه وثیقه نیازی به ضامن ندارید و فقط کافی است که سپرده ای معادل با ۱۱۰ درصد از مجموع اصل و سود وام را در بانک مورد نظر خود به امانت بدهید.

 ترهین شش دانگ از وثیقه غیر منقول

در این روش شما می توانید با وثیقه قرار دادن اموال غیر منقول خود مانند: زمین و خانه اقدام‌ به دریافت وام تعمیر مسکن نمایید.

نکات قابل توجه در گرفتن وام جعاله

  • اگر قصد دریافت وام جعاله از طریق سپرده گذاری در بانک مسکن دارید، باید بدانید که سقف این وام ۵ میلیون تومان است که کارایی چندانی ندارد ولی این وام از طریق اوراق مسکن تا سقف ۴۰ میلیون تومان می باشد که به صورت قابل ملاحظه ای می تواند قدرت خرید شخص را افزایش بدهد. پس می توان نتیجه گرفت که اگر قصد دارید قدرت خرید خود را به صورت قابل ملاحظه ای بالا ببرید انتخاب وام از طریق اوراق گزینه بسیار مناسبی می باشد.
  • وام تعمیرات مسکن فقط به یک پلاک خانه تعلق می گیرد و نمی توانید چند وام تعمیرات مسکن را برای یک خانه دریافت نمایید .

بانک های ارائه دهنده ی وام جعاله

بانک-های-ارائه-دهنده-ی-وام-جعاله-

بانک های فراوانی وام تعمیرات مسکن یا جعاله را پرداخت می کنند و شرایط خاص خود را دارا می باشند که شما می توانید برای آگاهی یافتن از شرایط اعطای وام جعاله به بانک مورد نظر خود مراجعه نموده و توسط کارمندان بانک ها راهنمایی شوید.

بررسی کنید: خرید و فروش زمین در نوشهر

مدارک لازم برای دریافت وام جعاله

برای این که اشخاص بتوانند این وام را دریافت نمایند لازم است که با مدارک فوق به یکی از شعبات بانک مورد نظر خود مراجعه نمایند.

این مدارک عبارت اند از:

  • به همراه داشتن اصل و کپی تمام صفحات سند مالکیت، توجه کنید که سند باید به اسم شخص وام گیرنده باشد.
  • اصل و کپی پایان کار ساختمان
  • همراه داشتن یکی از قبوض برق برای دریافت کد پستی
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه شخص وام‌ گیرنده
  • همراه داشتن رسید پرداخت به کارشناسی ملک
  • به همراه داشتن تمام مدارک شغلی وام گیرنده
  • در صورت وجود وکالت نامه وجود اصل و کپی وکالت نامه
  • تکمیل و امضا کردن فرم درخواست وام تعمیرات مسکن

شخص پس از ارائه این مدارک به بانک، بانک مورد نظر تمامی مدارک را بررسی و نتیجه را به شخص اعلام خواهد نمود.

شرایط بانک مسکن برای اعطای وام‌ جعاله

شرایط-بانک-مسکن-برای-اعطای-وام‌-جعاله

یکی از بانک هایی که شما می توانید برای دریافت این وام به آن‌ مراجعه نمایید بانک مسکن است. اما شرایط اعطای وام از طریق بانک مسکن چگونه می باشد؟ در این قسمت به این شرایط اشاره خواهیم نمود.

این شرایط عبارت اند از:

  • سقف تسهیلات این بانک ۴۰۰ میلیون ریال یا ۴۰ میلیون تومان می باشد.
  • دارای نرخ سود تسهیلات ۱۷.۵ درصدی است.
  • حداکثر زمان باز پرداخت برای این وام ۵ ساله است.
  • پرداخت وام به دو روش ساده و یا پلکانی انجام می شود.
  • مدت زمان انجام تعهدات یک‌ ماهه است.
  • یک ماه پس از انعقاد قرارداد پرداخت اولین قسط انجام می شود.

اطلاعات بیشتر را در مقالات دیگر مشاهده کنید.

سخن پایانی

حداکثر مبلغ وام اعطایی ۴۰ میلیون تومان می باشد ولی برخی افراد می توانند برای کم کردن بار اقساط خود اگر به تمام این مبلغ احتیاجی ندارند وام تعمیرات مسکن کمتری را دریافت نمایند. همچنین مبلغ وام تعمیرات مسکن در تمام شهرها یکسان می باشد حتی در شهرهای کوچک نیز سقف وام اعطایی ۴۰ میلیون است.

شما می توانید آگهی های رهن و اجاره، خرید و فروش ملک را در کلید املاک بیابید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران