کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ مشاورین املاک/ ویژگی های خانه ویلایی در مازندران
ویژگی های خانه ویلایی در مازندران

ویژگی های خانه ویلایی در مازندران

توسط اکبری

آن چیزی که مسلم است این می باشد که انسان ذاتا عاشق طبیعت و سرسبزی است. در کشور ما خیلی از افراد دوست دارند که خانه ای در شمال کشور را مخصوصاً استان سرسبز مازندران داشته باشند و از زندگی در آنجا لذت ببرند به همین خاطر خیلی از افراد برای خرید خانه ویلایی در استان مازندران اقدام میکنند. اما خوب است بدانید که خانه ویلایی در مازندران باید ویژگی هایی داشته باشد چرا که اگر این ویژگی ها را نداشته باشد ممکن است که دردسر هایی برای شما به وجود بیاورد. ما در این مقاله از کلید قرار است که به بررسی ویژگی های خانه های ویلایی در مازندران بپردازیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

خانه های ویلایی مازندران

به دلیل آب و هوای خاص خانه های که در شمال کشور و مخصوصاً استان مازندران ساخته میشوند از ویژگی های مهمی برخوردار هستند. معمولاً این ویژگی ها به گونه ای هستند که در  مقابل بارندگی های فراوان و همچنین رطوبت زیاد دوام بیاورند اما این ویژگی ها چه هستند؟

پیشنهاد مطالعه : خرید خانه ویلا در مازندران

مهمترین ویژگی های خانه ویلایی در مازندران

سقف های شیبدار

یکی از ویژگی های خانه های ویلایی در مازندران داشتن سقف های شیبدار می باشد. اگر شما از هر فردی بپرسید که مهمترین ویژگی و بارزه خانه های شمال کشورمان استان مازندران چیست؟ حتماً بدون شک می گوید که شیب دار بودن سقف خانه ها یکی از ویژگی های خانه های شمال کشور است. این موضوع به این دلیل است که اکثر روزهای سال در شمال کشور باران میبارد و سقف شیبدارمی‌تواند از تجمع آب بر روی سقف جلوگیری کنند به همین دلیل حتماً و حتماً خانه های شمال کشور باید سقف شیب دار داشته باشند. معمولاً در بین سقف های شیب دار خانه های مازندران یک انباری می سازند تا افراد خانه بتواند از آن به عنوان انباری استفاده کنند. به جز استفاده از این فضا به عنوان انبار این فضا می تواند حرکت هوا را بهبود ببخشد در واقع می توانیم بگوییم که این حرکت باعث به وجود آمدن یک تهویه طبیعی و مناسب برای خانه میشود.

پیشنهاد ویژه : خرید ویلا در نور

استفاده از متریال چوب

به دلیل اینکه در شمال کشور علاقه خاصی به طبیعت  بین مردم وجود دارد خیلی از افراد مصالح ساختمانی خودشان را نیز از دل طبیعت انتخاب می کردند به همین خاطر خانه های زیادی در شمال کشور را مخصوصاً مازندران با متریال چوب ساخته می شدند در واقع متریال اصلی ساخت آنها چوب بوده است. هر چند که چوب های به کار رفته در این خانه ها متفاوت هستند ولی به هر طریق تقریباً می‌توان گفت که ۹۰ درصد از خانه‌های شمال کشور و مخصوصا مازندران چوبی هستند و از عنصر یا متریال چوب در معماری ساختمان علاوه بر پنجره ها و تزیین خانه ها برای کشیدن دیوار نیز استفاده می شود. به همین خاطر می توانیم بگوییم که چوب یکی از عناصر جدایی ناپذیر برای ساختمان های شمال کشور می باشد. پس می توان این نتیجه را گرفت که در ۹۰ درصد موارد یکی از ویژگی های خانه ویلایی در مازندران استفاده زیاد از متریال چوب است.

دیوار کوتاه خانه های ویلایی

یکی دیگر از ویژگی های خانه ویلایی در مازندران داشتن دیوار کوتاه یا بهتر بگوییم حصار کوتاه خانه ها می باشد. معمولاً اندازه دیوار هایی که در خانه های ویلای مازندران کشیده میشود از قد انسان معمولی کوتاه تر است حالا شاید سوال پیش بیاید که دلیل این کار چیست؟ دلیل این نوع معماری در شمال کشور و مازندران اجازه دادن برای عبور هوا از حصار بوده است دیوار های کوتاه اجازه جریان عبور و مرور هوا را به خوبی میدهند و همین موضوع باعث جلوگیری از تجمع رطوبت هوا در خانه ها شده و خانه ها را خنک تر می کند.

به جز این ویژگی ها می توان ویژگی های دیگری را مانند وجود ایوان های قدیمی و خاص، ساختن خانه های ویلایی همکف در ارتفاع بالا و رو به قبله بودن خانه ها و از همه مهمتر حس آرامش و صمیمیت را جز ویژگی های خانه ویلایی مازندران دانست.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به ذکر ویژگی های خانه ویلایی مازندران و شمال کشور پرداختیم. با توجه به اینکه شمال کشور به عنوان یکی از زیباترین و بهترین مناطق کشور به حساب می آید خیلی از افراد مایلند که در این قسمت از کشور خانه داشته باشند. پس بامطالعه این مقاله می توانید اطلاعات کافی در مورد ویژگی‌های خانه ویلایی مازندران و کل شمال کشور به دست آورید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۴.۷
۳ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران