ویژگی های سبک دکوراسیون صنعتی

ویژگی های سبک دکوراسیون صنعتی

امروزه دکوراسیون داخلی از جمله پر طرفدار ترین مباحث در هنر معماری است که دارای سبک های متنوعی از جمله: روستیک، مدرن، سنتی، صنعتی و... می باشد، که در این مقاله قصد داریم شما را با سبک دکوراسیون صنعتی آشنا نماییم.

پس اگر شما جز افرادی هستید که به سبک خاص و زیبا علاقه دارید و می خواهید با سبک دکوراسیون صنعتی آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سبک دکوراسیون صنعتی چیست؟

سبک-دکوراسیون-صنعتی-چیست؟

این نوع سبک از دکوراسیون داخلی بسیار خاص و زیبا می باشد ولی از طرفداران زیادی برخودار نیست و فقط گروهی خاصی از افراد مشتاق برای اجرای این سبک هستند ولی با این حال فضایی زیبا و خاصی را به منزل شما هدیه می کند.

توجه داشته باشید که متریال های استفاده شده در این نوع سبک خام و بدون هیچ گونه پرداختی هستند، در واقع شما  می توانید موادی مانند: فلز، آلومینیوم، آجر و... را به صورت مستقیم در این نوع سبک مشاهده نمایید.

علاوه بر این موارد در سبک دکوراسیون صنعتی تجهیزات سرمایشی، گرمایشی، کابل های برق و... بدون هیچ گونه پوششی می باشد و قابل رویت هستند.

 این نوع سبک از دکوراسیون داخلی با تلفیق گرما و صمیمیت عناصر قدیمی و عناصر شیک و مدرن امروزی جلوه ای زیبا و خاصی را به منزل شما می بخشد.

علاوه بر این بد نیست که بدانید حتی این نوع سبک به انتخاب مبلمان، اثاثیه و نوع چیدمان ان ها توجه خاصی می کند.

ریشه سبک‌ دکوراسیون صنعتی به چه زمانی باز می گردد؟

ریشه-سبک‌-دکوراسیون-صنعتی-به-چه-زمانی-باز-می-گردد؟

به صورت کلی می توان گفت که ریشه ی این نوع سبک از دکوراسیون داخلی به اوایل قرن ۲۰ باز می گردد.

در این زمان و پس از اتمام انقلاب صنعتی دوم که تعطیلی کار خانه ها را دنبال داشت ان هم به دلیل این که سرمایه داران اروپای غربی تولید کالا های خود را به کشور هایی با نیروی کار ارزان تر منتقل نمودن که این امر متروکه شدن بسیاری از این نوع ساختمان ها را به دنبال داشته است.

اما پس از گذشت سال ها به دلیل افزایش جمعیت نیاز به مناطق مسکونی نیز بیشتر شد به گونه ای که برخی از این کارخانه های متروکه به مناطق مسکونی تبدیل شدند و این شروعی برای استفاده و رواج سبک دکوراسیون صنعتی شد.

سبک دکوراسیون صنعتی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

سبک-دکوراسیون-صنعتی-دارای-چه-ویژگی-هایی-می-باشد؟

استفاده از مصالح ساختمانی ساده:

در این نوع سبک از مصالح ساختمانی ان هم به صورت ساده و همان گونه که هستند بهره گرفته می شود.

در واقع مصالح پر کاربردی که به صورت گسترده در سبک دکوراسیون صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند می توان به مواردی همچون آجر، بتن، چوب، فلز اشاره نمود.

که در ادامه به موارد استفاده از این نوع مصالح اشاره خواهیم کرد.

• استفاده از آجر و بتن

در کارخانه ها و انبارها صنعتی قدیمی اجر و بتن جز یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی به شما می رفت از این رو از این دو مصالح بدون هیچ گونه پوششی در دکوراسیون صنعتی بهره گرفته می شود.

به طور مثال شما می توانید از اجر ها بدون هیچ گونه پوششی در دیوار های خانه خود بهره بگیرد.

• استفاده از سطوح فلزی و چوبی

در دکوراسیون به سبک صنعتی علاوه بر این که استفاده از آجر و بتن به چشم می خورد از مصالح دیگری همچون چوب و یا فلز نیز بهره گرفته می شود به گونه ای که شما می توانید از فلز و پنل های چوبی در سقف، راه پله و پنجره ها خانه خود استفاده کنید تا به این نوع سبک مورد نظر دست پیدا کنید.

همچنین توجه نمایید مصالحی همانند چوب و فلز در این نوع سبک نقش اساسی دارند به گونه ای که در اثاثیه منزل همچون مبلمان، میز ها، پیشخوان آشپزخانه و... نیز از این نوع مصالح کمک گرفته می شود.

استفاده از رنگ های طبیعی و خنثی:

در سبک دکوراسیون صنعتی استفاده از رنگ های روشن و سر زنده کاربردی ندارد و باید به جای استفاده از این نوع رنگ ها از رنگ هایی طبیعی و خنثی استفاده کرد.

البته جالب است که بدانید که برای از بین بردن فضای سرد و خشک موجود در دکوراسیون صنعتی از رنگ های قهوه ای و خرمایی به عنوان رنگ غالب بهره گرفته می شود و از دیگر رنگ های سرد و خنثی برای وسایل و اثاثیه کوچک تر استفاده می کنند.

همچنین همان گونه که در مطالب قبل نیز به ان اشاره نمودیم شما می توانید با استفاده از مصالحی مانند: چوب، اجر، فلز رنگ های طبیعی وارد ساختمان خود کنید و به ان جلوه ی صنعتی ببخشید.

البته به این نکته نیز دقت کنید، استفاده از رنگ خاکستری در کنار رنگ سفید می تواند ترکیب و جلوه ی خاصی را در دکوراسیون صنعتی به شما ببخشد.

استفاده از مبلمان و وسایل مناسب:

همان گونه که از نام این نوع سبک مشخص می باشد انتخاب مبلمان و وسایل تزئینی که حس و حال فضای قرن ۲۰ را تداعی نماید بهترین و مناسب ترین گزینه برای انتخاب اثاثیه برای دکوراسیون و دیزاین داخل منزل می باشد.

همچنین باید توجه کنید که بسیاری از افراد امکان و یا شرایط زندگی در مکان های باز سازی شده ی صنعتی را ندارند از این رو برای ان که بتوان حس و حال فضای صنعتی را به وجود اورد باید مبلمان و اثاثیه که مناسب با این نوع سبک هستند و هماهنگی دارند را انتخاب نمود.

البته باید دقت کنید که در کنار موارد گفته شده در انتخاب وسایل باید کارایی ان ها نیز در نظر گرفته شود و از هر گونه تجمل و افراط دوری کرد.

به موارد زیر توجه کنید و ان ها را در دکوراسیون صنعتی خود به کار ببرید:

• استفاده از مبلمان و دکوریجات قدیمی

شما برای این که به این نوع سبک دست پیدا کنید می توانید بخشی از مبلمان و اثاثیه خود را از لوازم قدیمی انتخاب نمایید.

البته به خاطر داشته باشید که اگر به این وسایل دسترسی ندارید می توانید وسایل و اثاثیه ای را انتخاب کنید که ظاهر ان ها از وسایل کارخانه جات های قدیمی الهام گرفته شده باشد.

•استفاده از مبلمان و وسایل چوبی و فلزی

همان گونه که قبلا نیز اشاره کردیم شما می توانید برای دست یابی به این نوع سبک از دکوراسیون داخلی از مبلمان و اثاثیه چوبی و یا فلزی استفاده کنید.

• استفاده از قاب عکس و تابلو نقاشی

برای آن که فضای یک نواخت سبک دکوراسیون صنعتی را از بین ببرید می توانید از یک یا دو قطعه بزرگ از تابلوی نقاشی و یا قاب عکس برای تزئین دیوار ها استفاده کنید.

این امر می توانید به زیبایی و کاهش یک نواختی سبک صنعتی کمک فراوانی به شما بکند.

• استفاده از گل و گیاه

شما می توانید با استفاده از گل و گلدان های طبیعی طراوت و سر زندگی را به دکوراسیون خود هدیه بدهید و جریان زندگی را شاد تر کنید.

لوله و اتصالات نمایان:

لوله و اتصالات نمایان که شامل اتصالات برق، گرمایشی و سرمایشی می باشد از جمله مهمترین عناصر در سبک دکوراسیون صنعتی هستند.

پس اگر قصد دارید یک فضای صنعتی را باز سازی نمایید به هیچ وجه آن ها را مخفی نکنید.

البته اگر چنین اتصالات نمایان را در فضای مورد نظر ندارید نگران نباشید، بلکه شما می توانید وسایلی همچون لوله را در ساخت وسایل و دکوریجات های خود استفاده کنید.

نورپردازی در طراحی سبک دکوراسیون داخلی:

نورپردازی-در-طراحی-سبک-دکوراسیون-داخلی

در فضا هایی که از سبک صنعتی برای طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده می کنند، محیط یکسان روشن‌ می شود .

و حتی گاهی لامپ های مورد استفاده در این سبک به صورت ساده و بدون هیچ گونه مخفی کاری در فضا قرار می گیرند.

طراحی نشیمن به سبک دکوراسیون صنعتی:

طراحی-نشیمن-به-سبک-دکوراسیون-صنعتی

طراحی اتاق نشیمن به سبک صنعتی به دلیل ظاهر عجیب و خاصی که دارد و همچنین ارزان و راحتی در طراحی محبوبیت خاصی را در بین اشخاصی که به این سبک علاقه دارند، دارد.

شما می توانید با استفاده از این سبک و ترکیب ان با چند ریزه کارهای سبک های دیگر، نشیمنی زیبا و دل نشینی را برای خود ایجاد کنید.

شما برای این که یک نشیمن به سبک صنعتی داشته باشید می توانید به دو صورت زیر عمل کنید:

  • استفاده از کف پوش، دیوار، سقف و....
  • پر کردن سالن با استفاده از مبلمان‌ و لوازم‌ جانبی صنعتی

البته توجه داشته باشید که ساده ترین روش برای اجرای سالن نشیمن به سبک‌ صنعتی استفاده از روش اول و وارد کردن ویژگی های این نوع سبک به دکوراسیون می باشد.

به طور مثال دیوارهای آجری با رنگ قرمز و یا سفید انتخاب نمایید، شما می توانید تمام دیوار های منزل و یا فضای مورد نظر خود را با آجر طراحی و یا می توانید فقط قسمتی از دیوار مورد نظر خود را با آجر طراحی کنید.

اگر زمان و یا امکان انجام این طرح را ندارید می توانید با استفاده از پنل های آجری مصنوعی این سبک را به اجرا در بیاورید.

علاوه بر این‌ می توانید در نشیمن خود از کف پوش های بتنی صیقل داده شده نیز بهره ببرید.

البته اگر امکان این را ندارید تا سبک اول را به اجرا بیاورید می توانید از روش دوم یعنی انتخاب اثاثیه به سبک صنعتی استفاده نمایید.

برای رسیدن به این منظور باید مبلمان های نشیمن خود را به گونه ای انتخاب کنید که در ان قطعات چوب و یا فلز به کار گرفته شده باشد.

همچنین انتخاب عسلی و یا میز های چوبی و یا فلزی نیز می تواند به صنعتی شدن دکوراسیون نشیمن شما کمک فراوانی بکند.

 البته لوستر های حبابی و یا لامپ های بدون پوشش نیز می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک فراوانی بکند.

آشپزخانه به سبک دکوراسیون صنعتی:

آشپزخانه-به-سبک-دکوراسیون-صنعتی

طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی و همراه شدن ان با متریال های ساده و پرداخت نشده ای مانند: چوب، آجر می تواند فضای کل خانه را تحت تاثیر قرار بدهد، چرا که آشپزخانه قلب هر خانه ای محسوب می شود.

لوله های نمایان شده در قسمت هود و لامپ های جزیره ای آویزان نیز بخشی از یک آشپز خانه صنعتی را می تواند شامل شود.

همچنین استفاده از کابینت هایی که با چوب تهیه و نصب شده اند نیز می تواند به هرچه زیبا تر شدن اشپزخانه کمک فراوانی بکند.

علاوه بر همه ی این ها چیزی که می تواند فضای آشپز خانه شما را گرم و صنعتی نشان بدهد ترکیب کابینت های چوبی طبیعی خام با صندلی ها و سیستم نور پردازی صنعتی می باشد، همچنین درب های سیاه کابینت می تواند به هرچه بیشتر صنعتی شدن فضای آشپزخانه منزل شما کمک فراوانی بکند.

طراحی حمام به سبک‌ دکوراسیون صنعتی:

طراحی-حمام-به-سبک‌-دکوراسیون-صنعتی

حمام به سبک دکوراسیون صنعتی یک حمام‌ بسیار متفاوت می باشد و ما را به یاد کارخانه ها و انبار های متروکه قدیمی می اندازد.

تمام اجزا و عناصر در سبک دکوراسیون حمام صنعتی قابل مشاهده می باشد و در واقع می توان گفت این نوع دیزاین یکی از صادقانه ترین سبک های دکوراسیون است زیرا هر متریال استفاده شده در این نوع سبک قابل مشاهده می باشد.

درست است که این سبک خاص است ولی در چند دوره اخیر افرادی به این نوع سبک روی اورند و ان را در ساختمان خود به اجرا گذاشتند.

در طراحی این نوع حمام ها از متریال هایی همچون چوب، سنگ، فلز استفاده می شود، در واقع می توان گفت در این نوع سبک هر چیزی که بتواند شما را به سبک دکوراسیون صنعتی نزدیک تر کند ارزشمند است.

همچنین استفاده از وسایلی که چهره کهنه نیز دارند می توان به شما کمک بسیاری بکند، علاوه بر همه این ها رنگ های خنثی و سر نیز سبب بهتر شدن دیزاین حمام می شود.

در این مقاله سعی نمودیم اطلاعات مفیدی را در زمینه سبک دکوراسیون صنعتی در اختیار شما قرار بدهیم.

این سبک از دکوراسیون داخلی بسیار خاص و زیبا می باشد ولی سلیقه افراد بسیاری نیست و فقط افرادی که به محیط های صنعتی و یا ساختمان هایی با سبک قدیمی علاقه دارند مناسب می باشد.

به صورت خلاصه و کلی می توان گفت که برای رسیدن به این نوع سبک نیازی نیست هزینه خاصی بکنید فقط از متریال هایی همچون آجر، بتن و فلز در حالت معمول و بدون پوشش بهره بگیرید.

شما می توانید از این نوع سبک در قسمت های مختلف منزل خود از جمله: نشیمن، حمام، اتاق خواب، اشپزخانه و ... استفاده کنید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران