کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ مشاورین املاک/ چگونه یک مشاور خلاق و خاص باشید؟
چگونه یک مشاور خلاق و خاص باشید؟

چگونه یک مشاور خلاق و خاص باشید؟

این روزها اگر به دنبال یک شغل پردرآمد هستین مشاور املاک بودن ازجمله انتخاب های خوب است. فعالیت در زمینه  مشاور املاک  می تواند شمارا به درآمد قابل توجه ای برساند اما به شرط اینکه متفاوت عمل کنید و با به کارگیری خلاقیت خود از دیگران پیشی بگیرید. باید بدانید که مشاور املاک بودن به این سادگی هم نیست زیرا افراد باهوش و با تجربه ای در این زمینه فعالیت می کنند درنتیجه رقبای بسیار قوی در مقابل شما هستند پس شما هم باید خود را تقویت کنید و با یادگیری نکات مهم و تمرین کردن آن ها خود را به یک مشاور املاک حرفه ای تبدیل کنید. دراین مقاله کلید املاک با ما همراه باشید با بررسی اینکه چه چیزهایی از شما یک مشاور خلاق وخاص خواهد ساخت.

اهمیت و ضرورت آموزش برای مشاورین املاک:

اهمیت-و-ضرورت-آموزش-برای-مشاورین-املاک

 

اکثرکسانی که در پی پیدا کردن ملک برای خرید یا اجاره هستند علاوه برجستجو درشبکه های مجازی به بنگاه های مشاور املاک مراجعه کرده و با یک مشاور املاک مشورت خواهند کرد و از تجربه و اطلاعات  او استفاده می کنند. و حال اینکه چطور می توانید یک مشاور خاص و خلاق باشید مهم و اساسی است.

افراد بسیار زیادی در زمینه شغلی املاک فعالیت دارند از جمله می توان به پیمان کاران، متصدی وام های مسکن، کارشناسان مسکن، بانک داران، خریدارها و فروشنده های مسکن  اشاره کرد. هر کدام از موارد نامبرده شده به سهم خود تأثیر گذار در نواسانات موجود در بازار خریدو فروش و اجاره مسکن هستند.  

اما ایجاد هماهنگی برعهده یک مشاور باهوش و کاربلد است تا با تجربیاتی که  پیدا کرده است نقش مهمی در ایجاد این هماهنگی میان افراد مرتبط با  مسکن را ایفا کند.

به روز بودن اطلاعات یک مشاور املاک و افزایش اطلاعات او با آموزش صحیح در زمینه های مختلف فروشندگی، مدیریت بازرگانی و یا فن بیان و مذاکره با مشتری و ایجاد ارتباط صحیح با مشتری و کارشناسی ملک بسیار حائز اهمیت است. یک مشاور املاک باید روزانه اطلاعات خود را افزایش دهد.

امروزه کاهش شدید به وجود آمده در زمینه اقتصادی به  خصوص در خرید یا فروش مسکن  و بازار رقابتی موجود میان مشاورین املاک، این ضرورت را ایجاد می کند تا یک مشاور املاک اطلاعات خود را همگام با تکنولوژی روز کند تا بتواند مشاوره بهتری به مشتریان داده و از رقبای خود سبقت بگیرد.

ذهن خلاق خود را پرورش دهید؟

خلاقیت و افکار جدید قطعا می تواند حرف اول را در شغل یک مشاور املاک بزند. مشاور املاک باید بداند که نحوه معرفی ملک به مشتری بسیار مهم است و باید تأثیر گذاری زیادی داشته باشد، تا نظر مشتری را به خود جلب کند. پس ابتکار بخرج دهید، ویژگی های خوب و خاص ملک را با آب و تاب فراوان تری بیان کنید. ویژگی های خوب ملک را بزرگتر جلوه دهید تا عیب های ملک کمتر دیده شود. نظر مشتری را نسبت به خوب بودن یک ملک پیش ببرید ونظر او را مثبت نگه دارید.

ضبط ویدیو ملک را فراموش نکنید:

 

ضبط-ویدیو-ملک-را-فراموش-نکنید

 

ضبط یک ویدیو از قسمت های مختلف یک خانه را حتما در برنامه های خود قرار دهید این راه یکی از بهترین روش های خوب این روزها برای فروش و یا اجاره یک ملک است. با یک بررسی ساده  خیلی زود متوجه می شوید که درصد بازدید ویدیوها در فضاهای مجازی از جمله وب سایت ها و اینستاگرام بسیار بیشتر از عکس ها و متون می باشد. پس خیلی سریع به سراغ گوشی های خود بروید سعی کنید به آرامی از فضاها فیلم بگیرید دوربین خود را سریع تکان ندهید با آرامش از فضاها عبور کنید. برنامه های متفاوت زیادی برای گوشی های موبایل وجود دارد که به راحتی می توانید ویدیو خود را از طریق آن ها ادیت کنید و یا از کسانی که می توانند ویدیو شما را ادیت کنند کمک بگیرید و کیفیت ارائه  ویدیوهای خود را بالا ببرید تا بیشترین تأثیر را بر مشتری بگذارید.

تعامل و ارتباط با مشتری عامل مهم برای یک مشاور املاک:

 

تعامل-و-ارتباط-با-مشتری-عامل-مهم-برای-یک-مشاور-املاک

 

به چگونگی ارتباط با مشتری و نحوه تعامل با مشتری بسیار دقت کنید. یا ارتباط خوبی با مشتری برقرار کنید یا قید به انجام رساندن معامله را بزنید. یک مشاور املاک کاربلد با سیاست عمل کرده و ارتباط صمیمانه ای را بین خودش و مشتری برقرار می کند. شما باید درهمان ابتدای برخورد با مشتری حس راحتی را به مشتری منتقل کنید و این اطمینان را به او بدهید که می تواند به شما اعتماد کند. لبخند بزنید و با خوش رویی ارتباط خود را شروع کنید به خواسته مشتری توجه کنید و تلاش کنید تا فایل مورد نظر مشتری را نزدیک با خصوصیاتی که درخواست کرده پیدا کنید . فایل های نامرتبط و به دور از درخواست مشتری را بیان نکنید سعی کنید با صبوری فایل ها را برای مشتری توضیح دهید. منصف باشید و جانب حق را میان فروشنده و خریداربگیرید. کاریزماتیک رفتار کنید وهنگام دیدن مشتری هیجان خود را بروز دهید به گفتن یک سلام و خداحافظ ساده بسنده نکنید. کمی بر روی جملات سلام و خداحافظی خود کار کنید و با بیان  کلمات بهتر حس خاص و مهم بودن را به مشتری القا کنید. ارتباط چشمی با مشتری را فراموش نکنید اما این ارتباط باید بین 3 تا 5 ثانیه باشد و افراد ارتباط چشمی بیش از 9 ثانیه را نمی پسندند. زل زدن به مشتری باعث ناراحتی و معذب شدن او می شود. بهترین ترفند نگاه اول به چشم راست بعد چشم چپ پس از آن به لبه ها و مکس حدود 3 ثانیه بر هرکدام و تکرار آن است. مشتری خود را در تنگنا قرار ندهید بحث مکالمه را به سمت موضوعات حاشیه ای به خصوص اعتقادی و ارزشی نبرید. این کار مشتری را فراری می دهد مشتری  را به زور مجبور به پذیرش نظرات خود نکنید.

جملات ممنوعی که در حرف هایتان نباید استفاده کنید:

در گفتگوهایتان از عبارت به تو گفته بودم که .... هرگز استفاده نکنید . به کار بردن این عبارت به نوعی توهین به مشتری تلقی خواهد شد و پذیرش آن برای اکثر افراد سخت خواهد بود. تکرار این جمله این را بیان می کند که شما خودتان را بهتر از دیگری می دانید و یا این که شخصیت متزلزلی دارید و می خواهید به زور به مشتری ثابت بکنید حق با شما بوده است. به جای به کار بردن این موضوع بر روی جملات خود کمی فکر کنید و آن ها را جالب تر و واضح تر بیان کنید تا مشتری آن ها را به ذهن خود بسپارد.

نحوه صحبت در مذاکرات تلفنی یک مشاور املاک خلاق:

 

نحوه-صحبت-در-مذاکرات-تلفنی-یک-مشاور-املاک-خلاق

 

باید بدانید که بخش زیادی از مذاکرات یک مشاور املاک از طریق تلفن انجام می شود. اما مذاکره تلفنی با صحبت رو در رو تفاوت های زیادی را دارد و باید نکاتی را رعایت کنید. اول اینکه منفی بافی نکنید. با منفی بودن چیزی از مذاکره به دست نخواهید آورد پس قبل از مذاکره خودتان را پیروز و موفق بدانید. هیچ چیز را توجیه نکنید و اشتباه  خود را بپذیرید و با این کار حرفه ای بودن خود را نشان دهید با بهانه تراشی فقط باعث رنجش مشتری می شوید. از خوردن و آشامیدن هنگام مذاکره تلفنی خودداری کنید نه تنها باعث برهم خوردن تمرکزشما و مشتری می شود بلکه نشانه بی ادبی هم هست. حواس پرت نباشید و جملاتی که قرار است بیان کنید از قبل با خود مرور کنید تا جمله ای را چند بار تکرار نکنید و سعی کنید موضوعات را خلاصه کنید زیرا شما در مذاکره تلفنی به اندازه یک صحبت رو در رو زمان ندارید پس جملات خود را تا حد امکان جمع وجور بیان کنید. شاید با خودتان بگویید بسیاری از این موارد بدیهی هستند اما متأسفانه  همین بدیهیات دائما از مشاورین سر می زند پس برای متفاوت بودن این نکات را به خاطر بسپارید.

مشتری رابا نوع حرف زدنتان جذب خود کنید:

 

مشتری-را-با-نوع-حرف-زدن-تان-جذب-خود-کنید

هنگام حرف زدن به مدل نشستن و یا ایستادن خود دقت کنید. صاف ایستادن یا نشستن به شما کمک می کند تا بهتر نفس بکشید و صدایتان قدرت نفوذ بیشتری داشته باشد. کمی تکان دادن سر می تواند مفید باشد کمی چانه تان را بالا ببرید  و سرتان را کمی کج کنید تا کنترل بهتری روی صدایتان داشته باشید. مراقب زیر و بم صدایتان باشید و برای اینکه صدایتان جذاب تر به نظر برسد از آن استفاده کنید. باتوجه به طولانی بودن و یا کوتاه بودن جمله هایتان سرعت حرف زدنتان را تغییر دهید. خیلی تند حرف نزنید کلمات را شمرده بیان کنید خیلی آرام حرف زدن نیز حوصله مشتری را سر می برد.

صادق بودن را انتخاب کنید:

قواعد اخلاقی را رعایت کنید تا کم کم اعتبار خود را در محله به دست آورید. برای به دست آوردن اعتبار بیشتر پیشنهاد می کنیم عضو اتحادیه مشاوران املاک شوید تا نشانی باشد بر پایبندی شما به اخلاق و قوانین و مقررات موجود برای مشاورین املاک، این قدمی است برای دست یافتن  به موفقیت های بزرگ دیگر که در انتظار شماست.

تور مجازی بگذارید:

این بار مشتری را با نشان دادن فیلم تور مجازی 360 درجه غافلگیر کنید. این کار کمی دردسر دارد ولی با این حرکت چند برابر می توانید نظر مشتری را جلب کنید. این کار نیاز به فیلم برداری و دوربین های 360 درجه دارد و البته باید آموزش های لازم برای ساخت تور های مجازی را ببینید ولی شک نکنید که ارزش زحمت را دارد و نتیجه بالایی در فضاهای مجازی دریافت خواهید کرد.

خوش اخلاقی با اقتدار باشید:

باید قاطعیت داشته باشید تا بتوانید مشتری را متقاعد کنید. با خوش زبانی و روی خوش مشتری خود را به خرید ملک تشویق کنید. رفتار شما بسیار مهم است. سعی کنید خود را محکم و مصمم نشان دهید جوری رفتار و صحبت کنید که حرف های شما را بپذیرند.  بستن یک قرارداد خوب به مجموعه رفتار، حرف ها و کارهای هوشمندانه شما در مدت زمان کوتاه برخورد شما با مشتری را دارد.

باید به محله و منطقه به خوبی آشنایی داشته باشید:

 

باید-به-محله-و-منطقه-به-خوبی-آشنایی-داشته-باشید

اگر قصد دارید در میان همکاران خود حرف اول را بزنید پس باید درک خوبی از منطقه و محله خود داشته باشید و به خوبی  محله خود را شناسایی کنید و موقعیت ها را بررسی کنید. پیگیر قیمت هر منطقه باشید. نقاط خوب، پایین تر و متوسط محل را بشناسید. همه کوچه  ها را بازدید کنید و با همه امکانات محله آشنا شوید. بهتر است بتوانید امکانات یک محله را با جزئیات بیشتر برای مشتری توضیح دهید توضیح کوتاهی در مورد دسترسی ها و فروشگاه ها، مسجد ، فضای سبز، باشگاه ورزشی و .... را به مشتری بدهید. این کار اثر گذاری بر مشتری را افزایش می دهد.

تأثیر دانش یک مشاور املاک:

دانش شما و اطلاعات شما در زمینه کسب و کار، املاک و تجارت در صحبت کردن شما نمایش داده می شود. وقتی که اطلاعات بالایی در  زمینه املاک دارید و اطلاعات شما به روز است  و این اطلاعات را به مشتری منتقل می کنید، مشتری خیلی زود از نوع حرف های شما متوجه می شود و اعتمادش به شما دو چندان می شود.  فراموش نکنید این روزها با وجود فضای مجازی اطلاعات یک مشتری بسیار بیشتر از قبل و به روز است. اما دانش شما باید بیشتر باشد تا بتواند مشتری را قانع و راضی کند. با افزایش دانش خود قدمی برای پیشی گرفتن از رقبای خود نیز برداشته اید.

باید مشوق هایی را برای خرید به مشتری ارائه دهید:

 

باید-مشوق-هایی-را-برای-خرید-به-مشتری-ارائه-دهید

زمانی که یک مشتری  قصد خرید یا اجاره یک ملک  را دارد باید بداند که  ملکی که می خرد ارزش هایی در ازای پول پرداختی آن ها دارد. این در واقع همان بیان ویژگی های خاص یک ملک است و شما باید به صاحبان ملک و سازندگان ساختمان ها که قصد فروش و اجاره دارند پیشنهاد دهید تا برای فروش بهتر ملک خود گزینه هایی به آن اضافه کنند. گزینه هایی که ارزش ملک را بالا می برند و دلیلی می شوند بر جذب مشتری به عنوان مثال از موارد ساده و بدیهی مثل نورگیری مناسب ساختمان، بالکن ها، کابینت های بیشتر،  یک پلان خوب، بازسازی خانه گرفته تا امکاناتی مثل سان روف یا بهره گیری از انرژی خورشیدی و یا لوازم خانگی پیشرفته و....

به شغل خود علاقه داشته باشید:

قطعا هرکسی  که به شغل خود علاقه داشته باشد با انگیزه بیشتری در آن زمینه فعالیت می کند. بعضی از افراد بدون علاقه وارد شغل مشاور املاک  می شوند. اگر شما با علاقه و انگیزه در این زمینه فعالیت کنید بدون شک یک قدم از بقیه همکاران خود جلوتر خواهید بود. پس با علاقه به تقویت پشتکار خود بپردازید و با تلاش و سخت کوشی در شغل مشاور املاک، خود را به یک مشاور املاک بی نظیر تبدیل کنید.

جمع بندی

یک مشاوراملاک امروزه در صورتی به سود خوب دست پیدا می کند که حرفه ای و خلاقانه عمل کند. در واقع  دراین شغل خلاقیت و هوش و نوع رفتار حرف اول را می زند.  یک مشاور املاک خوب می داند چطور بر مشتری تأثیر بگذارد و رسیدن به یک معامله خوب را شکل دهد. یک مشاور املاک خوب با قاطعیت و خوش زبانی و صداقت مشتری خود را راضی  می کند و اعتماد او را با دانش و صبوری خود به دست می آورد و با علاقه سخت کوشی از خود یک مشاور خاص و متفاوت می سازد.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران