کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ مشاورین املاک/ گران ترین و ارزان ترین شهرهای دنیا برای زندگی کدامند؟
گران ترین و ارزان ترین شهرهای دنیا برای زندگی کدامند؟

گران ترین و ارزان ترین شهرهای دنیا برای زندگی کدامند؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید گران ترین و ارزان ترین شهرهای دنیا چه شهرهایی هستند و در چه کشورهایی قرار دارند. مطمئناً تمامی این شهر ها در سرتاسر کره زمین و در قاره های مختلف به صورت پراکنده قرار دارند.‌ این گونه نیست که بگوییم که تمامی شهرهای گران قیمت و یا تمامی شهرهای ارزان قیمت جهت سکونت در قاره آسیا وجود دارند. گرچه ممکن است پراکندگی آنها در برخی از کشورهای موجود در یک قاره بیشتر باشد‌. اما همیشه این گونه نیست.

هر سال تعداد زیادی از افراد را می بینیم که قصد دارند شهر یا کشور خود را به قصد مهاجرت به کشور دیگری ترک کنند. و قبل از این کار نیازمند دریافت یک سری اطلاعات در این زمینه هستند. اینکه گران ترین و ارزان ترین شهرهای دنیا در کجا قرار دارند و چگونه می توان در آن ها اقامت کرد. برای سکونت در چنین شهرهایی به چه میزان هزینه ای نیاز است و بسیاری از سوالات مشابه دیگر.

جالب است بدانید که ویژگی های مختلفی تعیین‌کننده گران ترین و ارزان ترین شهرهای دنیا برای زندگی هستند برای مثال هزینه خورد و خوراک، رفت و آمد خرید و اجاره خانه، هزینه آب برق و گاز و...  نقش تعیین کننده ای در رتبه بندی شهرهای دنیا از لحاظ ارزان یا گران بودن دارد.

طبق آخرین اطلاعیه ای که توسط اکونومیست منتشر شده است. لیستی از گران ترین و ارزان ترین شهرهای دنیا منتشر شده است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

در این لیست برای اولین بار سنگاپور، پاریس و هنگ کنگ به عنوان یکی از گران ترین شهرهای دنیا در صدر لیست قرار دارند. در سال‌های گذشته پاریس به عنوان دومین شهر گران قیمت جهت سکونت معرفی شده بود. ولی این بار به همراه دو کشور سنگاپور و هنگ کنگ جایگاه اول را اشغال کرده است. سایر رتبه بندی ها را نیز شهرهایی نظیر زوریخ و ژنو در سوئیس و اوکاسا در کشور ژاپن به دست آوردند‌.

جالب است بدانید شهر تهران در رتبه صد و بیست این لیست قرار دارد. که بر اساس استانداردهای اروپا جز ارزان ترین شهرهای دنیا است. افزایش و کاهش هزینه‌ها در شهرهای مختلف و مقایسه آن با متوسط هزینه در کشور آمریکا یکی از عوامل تعیین کننده در مشخص شدن گران ترین و ارزان ترین شهر دنیا است.

نکته‌ای که وجود دارد این است که بحران های مختلف اقتصادی و سیاسی بر تعیین رتبه ارزانترین و گرانترین شهرهای دنیا تأثیرگذار است برای مثال اگر در شهر جنگ اتفاق بیفتد مطمئناً این شهر به یکی از ارزان ترین شهر های دنیا تبدیل خواهد شد. البته بر اساس گزارش ارائه شده لیستی که از شهرهای ارزان منتشر شده است. در کنار آن به این موضوع اشاره شده است که این شهر ها قابل سکونت نیستند و توصیه ای برای سکونت در این شهرها وجود ندارد.

پاریس در سال ۲۰۰۳ نیز به عنوان یکی از گران ترین شهر های دنیا نام گرفته است. اگر بخواهیم این موضوع را در قالب یک مثال برای شما توضیح دهیم می‌توانیم هزینه پیرایش مو در کشور فرانسه و در شهر پاریس اشاره کنیم. متوسط هزینه‌ای که برای پیرایش موی بانوان در سال ۲۰۱۷ دریافت می‌شده است چیزی حدود ۱۱۹ دلار بوده است. که این خدمات در شهر اوکاسا ۵۳ و در زوریخ ۷۴ دلار بوده است. در ادامه لیستی از ارزان ترین و گران ترین شهرهای دنیا ارائه می دهیم. البته تمامی شهرها در این لیست قرار ندارد و فقط برخی از آنها را معرفی می کنیم.

گرانترین شهرهای دنیا

گرانترین-شهر-های-دنیا

  • پاریس، هنگ کنک و سنگاپور
  • زوریخ
  • ژنو در سوئیس ،اوساکا در ژاپن
  • سئول در کره جنوبی، کپنهاگ در دانمارک، نیویورک آمریکا
  • لس آنجلس آمریکا و تلاویو در اسرائیل

ارزان ترین شهرهای دنیا

  • کاراکاس در ونزوئلا
  • دمشق در سوریه
  • تاشکند در ازبکستان
  • آلماتی در قزاقستان
  • بنگلالور در هندوستان
  • کراچی در پاکستان
  • دهلی نو در هندوستان

معرفی شهر پاریس

معرفی-شهر-پاریس

شاید شما هم اسم فرانسه و شهر پاریس را به عنوان شهر عشاق بسیار شنیده باشید. دلیل اینکه این شهر را به عنوان یکی از بهترین و معروف ترین شهرهای اروپا می شناسند این است که این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که هر ساله توریست های مختلفی را از سراسر دنیا جذب خود می کند. اگر می خواهید اطلاعاتی راجع به این شهر به دست آورید به شما توصیه می‌کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید اول از همه باید بگویم که پاریس بزرگترین شهر فرانسه است و در قسمت شمالی این کشور قرار دارد. این شهر یکی از مهم ترین پایتخت های سیاسی اقتصادی و فرهنگی اروپا محسوب می شود. جمعیت این شهر حدود ۱۲ میلیون نفر است که باعث شده آن را یک شهر پرجمعیت بدانیم‌. علاوه بر این جاذبه‌های گردشگری نظیر برج ایفل، موزه لوور و ... باعث شده که بسیاری از افراد دوست داشته باشند. برای یکبار هم که شده به این شهر مسافرت کنند.

معرفی محله های شهر پاریس

معرفی-محله-های-شهر-پاریس

محله مونمارتر

یکی از زیباترین محله هایی که در شهر پاریس قرار دارد محله مونمارتر است. جالب است بدانید که این محله بر روی تپه های تاریخی در شمال شهر پاریس قرار دارد و به دلیل زیبایی و جذابیت بسیار زیاد رستوران ها و مغازه ها و کافه های زیادی در آن قسمت قرار دارد اگر سری به این شهر زده باشید و به محله مونمارتر رفته باشید متوجه خواهید شد که تا چه حد باعث زیباتر شدن شهر پاریس شده است.

محله پیگل جنوبی

یکی دیگر از محله های دیدنی و بسیار جذاب در شهر پاریس محله پیگل جنوبی است اگر به خوردن قهوه های شهر پاریس علاقه دارید و و می خواهید آن را به بهترین وجه ممکن تجربه کنید محله پیگل جنوبی یکی از پیشنهادهای ما به شما است.

محله سن مارتن

محله سن مارتن نیز یکی از زیباترین و دیدنی ترین محله های پاریس است البته همانطور که گفتیم پاریس یکی از گرانقیمت ترین شهرهای دنیا است و محله هایی که از آنها نام بردیم نیز جزء گران قیمت ترین مناطق این شهر محسوب می‌شوند.

معرفی کاراکاس به عنوان ارزان ترین شهر دنیا

معرفی-کاراکاس-به-عنوان-ارزان-ترین-شهر-دنیا

همانطور که قبلاً هم بیان کردیم. کاراکاس یکی از ارزان ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. در واقع در صدر لیست ارزان ترین شهرهای دنیا که توسط اکونومیست ارائه شده قرار گرفته است. طبق آمار ارائه شده، این کشور دومین کشور نا امن جهان نیز محسوب می‌شود‌. کاراکاس در محدوده کشورهای آمریکای لاتین قرار دارد و از لحاظ اقتصادی بدترین شرایط را دارد. از نظر معیارهایی که برای شهرهای گران قیمت در نظر گرفته شده است متوجه می‌شویم که کاراکاس هیچ کدام از این معیارها را دارا نیست و از بدترین شرایط ممکن برخوردار است. بنابراین طبق توصیه اکونومیست این شهر مکان مناسبی برای زندگی و سکونت نیست.

معرفی اجمالی از شهر زوریخ

همانطور که قبلا هم بیان کردیم شهر زوریخ یکی گرانترین شهرهای دنیا محسوب می شود این شهر در کشور سوئیس قرار دارد. و از لحاظ اقتصادی نقش مهمی در پیشرفت سوئیس دارد. تا جایی که از آن به عنوان غرب کشور سوئیس یاد می‌کنند. از لحاظ جمعیت می توان آنرا به یک شهر پر جمعیت در کشور سوئیس به حساب بیاوریم اگر تا به حال به این شهر سفر نکرده اید. باید بدانید که از لحاظ جاذبه های گردشگری به قدری زیباست که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. فروشگاه ها و رستوران های لوکس، کافه های بی نظیر و بسیاری از مناطق دیگر به زیبایی و جذابیت این شهر افزوده است. از آنجایی که اقتصاد این شهر تأثیر زیادی در پیشرفت کل کشور داشته است. و از لحاظ معیارهایی که برای گرانترین شهر دنیا در نظر گرفته اند می توانیم بگوییم که زوریخ تمامی این معیارها را دارا است. و پس از پاریس در رتبه دوم گران قیمت ترین شهر دنیا قرار می گیرد.

هزینه زندگی در شهر زوریخ سوئیس

هزینه-زندگی-در-شهر-زوریخ-سوئیس

همان‌طور که گفتیم شهر زوریخ یکی از بهترین و گرانترین شهرهای دنیا محسوب می شود بنابراین هزینه های زندگی در این شهر به نسبت بسیار زیاد است برای همین اگر قصد مهاجرت به این شهر را دارید باید در نظر داشته باشید که هزینه تقریباً بالایی برای سکونت و سایر موارد باید با خود همراه داشته باشید. زوریخ محلی است که بزرگترین شرکت های بین المللی جهان در آن قرار دارند. و این امر در افزایش هزینه های زندگی در شهر سوئیس کمک کرده است اما باید بدانید به همان اندازه که هزینه زندگی در این شهر زیاد است. میزان درآمد و سطح رفاه مردم این کشور نیز در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. بنابراین قرار گرفتن این شهر در رتبه دوم گران ترین شهرهای جهان جای تعجب ندارد.

بحث پایانی

کسب اطلاعات از گران ترین و ارزان ترین شهرهای دنیا برای بسیاری از افراد اهمیت بالایی دارد دلیل آن هم این است که برخی از افراد برای مهاجرت شرایط خاصی دارند و می خواهند اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با این مسئله بالا ببرند به آنها کمک می کند که بهترین تصمیم و مناسب ترین انتخاب را داشته باشند علاوه بر این هنگامی که شما با دانش کافی شهر مورد نظر خود را برای سکونت انتخاب کنید، به شما کمک می‌کند که از بسیاری عوامل که باعث می شود در انتخاب خود اشتباه کنید. اجتناب نمایید.

بر اساس آماری که توسط اکونومیست منتشر شده است شهر پاریس، زوریخ، هونگ کونگ در رتبه اول این لیست قرار دارند‌. و شهر کاراکاس عنوان ارزان ترین شهر دنیا را به خود اختصاص داده است. ویژگی‌هایی که تعیین کننده این رتبه‌بندی هستند شامل هزینه های زندگی مانند خورد و خوراک، رفت و آمد، خرید یا اجاره خانه است. این نکته مشخص می‌کند که وضعیت اقتصادی شهرهای جهان تعیین کننده رتبه بندی آنها از لحاظ ارزانترین و گرانترین شهرهای دنیا می باشد. امیدواریم که در این مقاله از کلید املاک به اندازه کافی توانسته باشیم اطلاعات لازم جهت آگاهی از ارزان ترین و گران ترین شهرهای دنیا را در اختیار شما قرار داده باشیم.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران