کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ توصیه های اجاره و خریدخانه/ با کرونا چگونه ملک بخریم یا اجاره کنیم؟
با کرونا چگونه ملک بخریم یا اجاره کنیم؟

با کرونا چگونه ملک بخریم یا اجاره کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که امروزه پیش پای مردم قرار گرفته  است، زندگی در شرایط سخت کرونا است. این بیماری سخت و مهلک به دلیل سرایت بالا مستلزم این است که، شرایط پر خطر این روزها را رعایت کنیم. هرچه کمتر در جمع عموم باشیم و از رفت و آمدهای غیر ضروری بکاهیم و بیشتر مواقع تا آنجا که امکان دارد، بیشتر فعالیت های خود از جمله خرید خوراک، لباس و دیگر خرید های مورد نیاز و کارهای بانکی وغیره. که زمینه غیر حضوری بودن برای آن فراهم است را به صورت آنلاین انجام دهیم پس با این کار به ریشه کن شدن این بیماری کمک کرده ایم. همچنین امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی باید هر چه سریعتر خود را با دنیای بدون مرز فضای مجازی آشنا کرد.

پس این شرایط فرصتی شده است تا مردمان ایران  که کمتر از این فضا بهره می بردند امروزه مجبور باشند بیشتر از این فضا استفاده کنند. و خلاقیت را در این زمینه بیشتر به کار گیرند.

یکی از حوزه هایی که در این دوران می طلبد بیشتر به آن توجه کرد و نیاز جامعه را برطرف کرد، جستجو برای پیدا کردن ملک در فضای مجازی است. پس این دوران پر خطر کرونا فرصتی شده است برای کسانی که در زمینه مسکن فعالیت می کنند تا با کمک برنامه نویسان خلاق کمبود هایی که در حوزه مسکن در فضای مجازی بوده است را جبران کنند. و این مستلزم این است که، از نیاز جامعه در این زمینه اطلاع حاصل کنند. و این بیماری کرونا را به فرصتی تبدیل کرد تا جبران این قرنطینه ها و کسادی بازار این روزها را جبران کنند و مردم از این فرصت استفاده کنند.

بازید-از-ملک-در-شرایط-پر-خطر1

وب سایت ها و اپلیکشن های مختلفی در این زمینه به وجود آمده است ولی با این وجود هنوز فضای خالی این کمبود پر نشده است و باید با خلاقیت و شناخت نیاز جامعه در حوزه مسکن این فضای خالی را پر کرد.

حال یک نرم افزار در این زمینه باید چه ویژگی هایی را داشته باشد تا بتوان جایگزینی برای بودن در اجتماع و روش قدیمی جستجو املاک مورد نظر قرار داد.

مهمترین  نکته این است که باید فضای مجازی را مانند فضای واقعی مد نظر گرفت و با این دید کمبود ها را در این زمینه تشخیص داد. تا کاربر اینترنت کمبودی در این زمینه حس نکند و احساس نیازی نکند که بخواهد حضوری این مشکل را برطرف کند.

به طور مثال وب سایت و اپلیکیشنی که در این زمینه ساخته شده است باید امکاناتی از قبیل جستجو بر اساس متراژ خانه، سن بنا، امکانات رفاهی ساختمان و غیره را دارا باشد و همچنین تصاویری از ملک موجود باشد تا بازدید از ملک را به حداقل رساند. و حتی به غیر از عکس می توان فیلمی از درون خانه موجود باشد تا مثل یک بازدید و تور مجازی بیشتر با فضای خانه آشنا شد.

خیلی از مردم به دلایل مختلف مجبور به جابجایی محل زندگی خود  در این دوران پر خطر هستند. اگر چه که در شرایط غیر از کرونا جستجو ملک  چه برای خرید یا اجاره مستلزم صبر و تلاش خیلی زیادی است، تا بهترین و ایده آل ترین انتخاب را داشته باشیم. در گذشته و در شرایط غیر کرونا برای انتخاب ملک  شاید آنقدر به روز نشده بودیم که انتخاب و جستجو خانه را آنلاین انجام دهیم، و با بیشترین زحمت از جمله جستجو در املاکی های مختلف و بعد از پرس و جوهای  فراوان، انتخابی نه چندان مناسب را انجام می دادیم، چون کار خسته کننده و طاقت فرسایی است  ونیروی انسانی قابلیت این را ندارد که به صورت بی نقص این کار را انجام دهد و مسلم است که نمی توانستیم همه تلاش خود را به کار بگیریم و ناچار بعد از چند جستجو در محل یکی از گزینه های پیش رو را انتخاب می کردیم.

همانطور که بیشتر مردم نه فقط ایران بلکه جهان که در حال مبارزه با این بیماری هستند، به طور چشمگیری، خواسته یا نخواسته می بایست از امکانات فضای مجازی بهره ببرند.

یکی ار وبسایت های کاربردی در زمینه جستجوی املاک و انتخاب ملک مورد نظر ما همین وبسایت کلید املاک است. در این وب سایت به راحتی می توانید برای خرید خانه یا مغازه یا زمین جستجو کنید و یا اگر فروشنده ملک باشید اطلاعات ملک خود را به سامانه سایت داده تا افرادی که متقاضی خرید باشند با شما تماس بگیرند. این سایت کار را برای دو طرف معامله آسان کرده، تا در این شرایط پر خطر حداقل جستجو ملک را به صورت آنلاین انجام داد.

مزایای این سایت برای جستجو ملک:

اول این است که سایت پر بازدیدی است و به راحتی ملک مورد نظر شما چه برای اجاره چه برای فروش ، مورد بازدید زیادی  قرار می گیرد. و برای خریداران یا مستاجران آگهی ها و انتخاب های زیادی وجود دارد.

دومین مزیت این سایت، این است که شهر های مختلفی را پوشش می دهد. و افراد از شهرهای مختلف می توانند آگهی های مربوط به شهر مورد نظر خود را مشاهده کنند.

سومین مزیت وب سایت کلید املاک، فیلتر های مختلفی است که داردکه امکان جستجو را راحتر می کند. یکی از این فیلترها جستجو در شهر یا استان مورد توجه است

بازید-از-ملک-در-شرایط-پر-خطر

یک فیلتر دیگر آن که کمتر در وب سایت ها و اپلیکیشن های جستجو املاک به چشم می خورد، وجود دارد، تنوع فیلترها کاربردهای مختلف ملک است، که جستجو را برای افراد راحت تر کرده است.

از جمله، انتخاب آپارتمان مسکونی، آپارتمان اداری، خانه ویلا کلنگی، زمین، مجتمع های آپارتمانی و مستغلات، املاک تجاری و مغازه، دامداری و دامپروری، کارگاه، کارخانه،سوله، انبار، باغ و باغچه، مسکن مهر، پیش فروش و مشارکت در ساخت و دیگر موارد که جستجو را سریعتر انجام می دهد.

دیگر فیلتر این جستجوگر املاک، متراژ ملک و قیمت ملک است . که به صورت حداقل متراژ و حداکثر متراژ و حداقل قیمت و حداکثر قیمت وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای این سامانه جستجو ملک، امکان دیدن تصاویر از ملک مورد جستجو است. این قابلیت نمود خود را در روزهای پر خطر کرونا بسیار با ارزش می کند و رفت وآمدها را به حداقل رسانده و امکان سرایت کرونا را کم می کند.

حال چه باید کرد تا کمترین آسیب را در این دوران متحمل شد. البته تا جایی که امکان دارد می بایست این جابجایی ها را به حداقل رسانید. به طور مثال مستأجرین می توانند برای یکسال دیگر خانه را تمدید کنند، و قانون نیز در این زمینه طرف آن ها را گرفته است ودر شرایط کرونا قوانینی را به اجرا درآورده که به نفع آنان است و از جابجایی های متعدد جلوگیری می کند.

این قوانین بدین صورت است که اگر صاحب ملک قصد اجاره همان ملک را داشته باشد، نمی تواند مستأجر فعلی راجواب کند و باید با نرخ مصوب قانون به مستاجر فعلی ملک را اجاره دهد و تا پایان کرونا و حتی بعد از سه ماه از پایان کرونا این اجاره تمدید می شود و قانون این حق را به او داده که تخلیه نکند. و بدین صورت رفت و آمد های بی دلیل برای تخلیه خانه در این شرایط کرونا به حداقل می رسد.

ولی در صورتی که مالک قصد فروش ملک خود را داشته باشد و این فروش به صورت سوری و قولنامه ای نباشد و با سند و مدرک معتبر باشد، مستأجر دو ماه فرصت دارد تا ملک را تخلیه کند. پس به ناچار در این شرایط باید به دنبال ملک مورد نظر خود باشد.

 

 

شرایط-بازدید-از-ملک-در-روز-های-پر-خطر

نمایش اولیه ملک باید به صورت مجازی انجام شود و صاحبخانه و یا نماینده املاکی باید در این زمینه به شما کمک کند. و این شرایط مجازی را به وجود بیاورد.

در آخر بعد از جستجو از طریق فضای مجازی و سامانه های ارزشمندی از جمله، سامانه کلید املاک  و دیگر وب سایت ها، انتخاب خود را انجام دادید حال باید بازدید نهایی را حضوری انجام دهید. و در این بازدید باید شرایطی را رعایت کنید تا نه شما و نه فرد دیگری در این زمینه آسیب ببیند.

شرایط بازدید از ملک در شرایط پر خطر کرونا:

اولین قدم رعایت نکات بهداشتی است، ابتدا باید اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و ضدعفونی دست را همراه خود داشته باشید. از همراه کردن افراد زیادی با خود برای بازدید از ملک خودداری کنید. نهایتاً یک نفر همراه که بیمار نباشد و شرایط پر خطری را نداشته باشد و در تصمیم گیری بتوانید از نظرات او استفاده و یک نفر از طرف املاکی با خود همراه کنید. و اگر شما میزبان هستید نیز باید شرایط ایمنی را انجام دهید، و ماسک و دستکش استفاده کنید. تنها یک نفر در منزل برای راهنمایی باشد و دیگر افراد آن ملک را ترک کنند  تا فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و بدون استرس و دغدغه این بازدید صورت گیرد. میزبان سعی کند خودش به سطوح دست بزند و به طور مثال از دست زدن بازدید کننده به سطوحی مثل کلید برق و دستگیره در و سطوحی دیگر جلوگیری کند یا بعد از اتمام این کار سطوح را با ضد عفونی کننده شستشو دهد. اگر هر یک از افراد چه بازدید کننده از ملک چه فروشنده ملک و حتی نماینده املاکی علامتی از بیماری کرونا داشت و یا جواب تست او مثبت بود خود را قرنطینه کند و این بازدید را به روزهای آتی واگذار کند.

حال اگر همه این شرایط را رعایت کردید نوبت به شرایط ملک است، که آیا این ملک با عکس ها مطابقت دارد یا نه و دیگر ویژگی های ملک را که در عکس قابل مشاهده نبوده را مد نظر قرار دهد. حال باید به دلیل این شرایط کرونا و اینکه ممکن است این بازدید آخر باشد باید خیلی دقیق شرایط ملک را در نظر گرفت.

ویژگی های مورد توجه ساختمان در هنگام بازدید:

-ویژگی-های-مورد -توجه-ساختمان-در هنگام-بازدید

عرض خیابان:

عرض کوچه یا خیابانی که ملک در آن واقع شده است را مورد توجه قرار دهد  که آیا ماشین به راحتی در آن رفت و آمد می کند یا نه. یا اگر پهن است آیا  کوچه و خیابان مد نظر خیلی شلوغ است و محل رفت و آمد مرکز تجاری از جمله ساختمان پزشکان و دیگر مشاغل است یا نه.

 پس وارسی میدانی محوطه خانه یکی از مهمترین شرایط انتخاب ملک است که این مهم را می توان در ساعات مختلفی بررسی کرد و چندان ربطی به شرایط پر خطر کرونا ندارد. وبدون استرس و ترسی می توان به این نتیجه رسید.
امکانات رفاهی منطقه:
نزدیکی خانه به مراکز حمل و نقل عمومی مانند ایستگاه مترو و اتوبوس و تاکسی است که این را می توان با یک جستجو روی نقشه پیدا کرد و نیازی به بازدید حضوری نیست. نزدیک بودن ملک به مراکز میوه و تره بار و سوپرمارکت ها و مسجد و درمانگاه و پزشک مزایایی است که می توان مورد توجه قرار داد.
 

نکات دیگر که در بازدید ملک باید مورد توجه داشت:

نور ساختمان:

که آیا ملک دارای نور شمال است یا جنوب و آیا خانه های اطراف از ورود نور به ساختمان جلوگیری می کند و یا نه و در نهایت ملک نور گیری است یا نه. پس برای رسیدن به این نتیجه این بازدید را در ساعات اولیه روز باید انجام داد تا نور ساختمان را مشاهده کرد.


 ایمنی ساختمان:

اطمینان از ایمنی ساختمان یکی از مهمترین فاکتور ها در قیمت گذاری ملک محسوب می شود، که آیا پی ساختمان محکم است، ساختمان دچار رطوبت و نم نشده، لوله کشی ساختمان سالم است یا نه.


همسایه ها و محیط آپارتمان:

برای بعضی از افراد محیط سالم و آرام یکی از شرایط انتخاب ملک است.
 

امکانات رفاهی ساختمان:

امکانات رفاهی ساختمان مانند وجود آسانسور، سیستم گرمایش و سرمایش ملک، تجهیزات ساختمانی از جمله انواع شیر آلات، کابینت ها و غیره.

و موارد دیگری که باید مد نظر داشت البته این ها مواردی هستند که برای مطمئن شدن باید  حداقل یک بار بازدید نهایی صورت گیرد.

 

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران