کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ معماری و دکوراسیون/ مهم ترین نکاتی که باید در تمیز کردن خانه و وسایل رعایت کنید
مهم ترین نکاتی که باید در تمیز کردن خانه و وسایل رعایت کنید

مهم ترین نکاتی که باید در تمیز کردن خانه و وسایل رعایت کنید

توسط اکبری

آیا با ۹ مورد از بهترین نکات تمیز کردن مکان ها و وسایل خانه آشنایی دارید؟ نظافت و تمیزی یک امر ضروری برای تمام انسان ها می باشد بنابراین آشنایی با نکات لازم برای تمیز کردن مکان ها و وسایل خانه بسیار مهم و ضروری است.

در برخی مواقع امکان دارد به راحتی نتوان بعضی از مکان ها و وسایل منزل را تمیز کرد، بنابراین ما در این مقاله سعی داریم اطلاعات کافی در مورد روش های تمیز کردن مکان ها و وسایل خانه را در اختیارتان قرار دهیم تا به دست آوردن اطلاعات کافی یک منزل زیبا تمیز و مرتب داشته باشید.

سایت کلید املاک، 9 مورد از بهترین نکات تمیز کردن مکان ها وسایل منزل را در اختیارتان قرار می ‌دهد.

۹ مورد از بهترین نکات تمیز کردن مکان ها و وسایل خانه

اگر با توجه به یک برنامه ریزی تمیز کردن منزل را انجام داد، نظافت منزل یک کار بسیار راحت خواهد بود، اما یک نکته حائز اهمیت که تمام خانم های خانه دار باید به آن توجه داشته باشد این است که هنگام تمیز کاری با استفاده از مواد شوینده شیمیایی نباید به سلامتی خود آسیب برساند. شما میتوانید با آشنایی با ۹ مورد از نکات تمیز کردن منزل یک تمیز کاری سالم داشته باشید:

۱. قبل از اقدام به تمیز کاری یک برنامه ریزی داشته باشید:

برای این کار شما باید مرتب کردن بخش های گوناگون منزل را از بالاترین نقطه شروع کرده و به ترتیب به پایین بیایید. شایان ذکر است که تمیزکاری هر یک از قسمت های منزل را به طور کامل انجام دهید و به طور نیمه کار رها نکنید و با اطمینان از اینکه هیچ یک از قسمتهای منزل آلودگی ندارند کار خود را به اتمام برسانید.

۲. به جزئیات نیز توجه کنید:

اکثر اوقات افرادی که تمیزکاری منزل را انجام می دهد، تنها وسایلی که جلوی دید هستند را نظافت می کنند، در حالی که برخی از مکانهای منزل مانند صفحه کلید تلفن به علت استفاده مکرر بیشترین میزان میکروب ها را دارد و به یک عامل به وجود آورنده بیماری تبدیل می‌شوند. بنابراین باید به طور مرتب تمیز شود.

۳. به بعضی از وسایل خاص دقت بیشتری داشته باشید:

 برخی از وسایل مورد استفاده با توجه به نوع کاربرد خود محلی برای تجمع میکروب‌ها خواهند بود. به همین دلیل در هنگام تمیز کاری منزل باید به آنها توجه کنید. این وسایل عبارتند از؛ پرده حمام، هواکش ها، سطل زباله و ماشین ظرفشویی.

۴.اهمیت نظافت ماشین لباسشویی:

نظافت ماشین لباسشویی نیز همانند ماشین ظرفشویی از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین شما هنگام کار با ماشین لباسشویی باید به این نکته توجه داشته باشید، که بعد از خروج لباس ها در آن را باز گذاشته تا رطوبت داخل خارج شود.

۵.تمیز کردن وسایلی که جاذب گرد و غبار هستند:

همانطور که مستحضر هستید مبلمان و پرده ها جزو وسایلی محسوب می شود که گرد و غبار زیادی را به خود جذب می کنند. با توجه به اینکه گرد و غبار عامل بیماری تنفسی و حساسیت‌های پوستی محسوب می شود، شما باید با روش های درست آن ها را از بین ببرید. شما به راحتی می توانید یک دستمال مرطوب را برای از بین بردن گرد و غبارهای مبلمان و پرده ها به کار ببرید.

۶. استفاده از مواد شوینده صنعتی:

همانطور که می دانید امروزه اکثر خانم های خانه دار برای تمیزی خانه و وسایل از مواد شوینده شیمیایی استفاده می کنند، که بسیار خطرناک و آسیب زننده هستند. بنابراین باید تا جایی که امکان دارد برای تمیزی منزل از مواد شوینده صنعتی استفاده شود، که محلول های ساده و بی خطر خانگی بهترین گزینه هستند.

خانم ها برای تمیز کاری سطوح مختلف منزل می توانند از یک ترکیب ساده و کم هزینه و مهمتر از همه، کم خطر استفاده کنند. محلول آب گرم و سرکه سفید با خاصیت تمیزکنندگی بهترین گزینه برای خانم های خانه دار است.

۷. نظافت و تمیزی سرویس بهداشتی:

تمیز بودن سرویس بهداشتی شما نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است، اما به جای استفاده از مواد شوینده شیمیایی، استفاده از محلول ساده آب و سرکه بهترین گزینه است. این محلول با خاصیت میکروب کشی سطوح را تمیز و پاکیزه می کند.

۸.اهمیت به تمیزکردن موکت ها:

 با توجه به اینکه موکت های پرز های درهم دارند، از محل‌های تجمع گرد، غبار و آلودگی محسوب می ‌شوند، که برای نظافت آنها می توان از محلول آب و شامپو استفاده کرد. برای این کار باید یک پارچه توری و آغشته به محلول آب و شامپو را به آرامی روی موکت ها کشید.

۹. استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن ظروف نقره ای:

امروزه استفاده از ظروف نقره ای پر نقش و نگار در آشپزخانه ها بسیار رایج شده است. اما خانم ها باید بدانند که آنها محل تجمع آلودگی می باشند، بنابراین هنگام تمیز کاری آنها باید به جای استفاده از مواد شیمیایی خطرناک از خمیر دندان استفاده کنند. خمیر دندان با خاصیت تمیزکنندگی بالا هیچ خطری برای سلامتی نخواهد داشت.

جمع بندی

در این مطلب با روش هایی که با رعایت آن ها می توانید به بهترین شکل خانه و محل زندگی خود را نظافت کنید را آموزش دادیم، امیدواریم که در صورت مفید بودن این مطلب با دیگران به اشتراک بگزارید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۵.۰
۱ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران