کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ معماری و دکوراسیون/ انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب بهترین دکوراسیون آشپزخانه
انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب بهترین دکوراسیون آشپزخانه

انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب بهترین دکوراسیون آشپزخانه

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توان یک دکوراسیون زیبا و جذاب در آشپزخانه به وجود آورد؟ آیا به نظر شما سبک هایی که در این محل می توان ارائه کرد تاثیر خاصی بر روی زیبایی و تغییر جلوه ظاهری آن دارند؟ آیا با سبک هایی که می توان در آشپزخانه به مرحله اجرا درآورد آشنایی دارید؟ آیا دوست دارید با این سبک ها آشنایی پیدا کرده و اطلاعات جامعی را در مورد آنها به دست آورید؟ چنانچه قصد دارید یک تغییر شگرف و قابل توجه در آشپزخانه ایجاد کرده و فضای داخلی منزل را زیباتر از آنچه که هست نمایش دهید ادامه این متن را که در مورد انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه و بهترین دکوراسیون آشپزخانه است، از سایت کلید املاک مطالعه کنید.

در دکوراسیون آشپزخانه باید به چه مسائلی توجه کرد؟

در-دکوراسیون-آشپزخانه-باید-به-چه-مسائلی-توجه-کرد؟

موضوع مهمی که قبل از وارد شدن به بحث اصلی باید ذکر شود آن است که آشپزخانه یک قسمت اصلی از خانه است و به دلیل اینکه فعالیت های متفاوتی در آن صورت می گیرد نباید این تصور اشتباه برای افراد به وجود آید که سبک انتخاب شده در آن باید از سبک اجرا شده در بقیه قسمت های ساختمان تفاوت داشته باشد. متخصصان حوزه دکوراسیون داخلی می گویند که دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگی و تطابق داشته باشد.

اگر به آشپزخانه یک ایرانی قدم بگذارید، سه نوع فعالیت عمده در آن مشاهده خواهید کرد: پخت و پز، شستشو و نگهداری مواد غذایی. این سه فعالیت، مثلث کاری را در یک آشپزخانه تشکیل داده و این تنوع موضوعاتی، باید در انتخاب سبک مناسب لحاظ گردند. بی توجهی به این فعالیت نمی تواند کارایی و بازدهی لازم را از سبک انتخاب شده در اختیار قرار دهد.

انواع سبک های دکوراسیون 

انواع-سبک-های-دکوراسیون 

اگر در حوزه دکوراسیون داخلی اطلاعات خاصی ندارید اصلا نگران نباشید. ما در این متن قصد داریم به صورت کاملاً خلاصه و روان توضیحاتی را در مورد انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه، ارائه داده و شما را با آنها آشنا کنیم. آشنایی با نقاط ضعف و قوت این سبک ها و نکاتی که در هر یک از آنها رعایت می شود باعث افزایش زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر فضاهای داخلی از جمله آشپزخانه خواهد شد.

سبک روستایی و بهترین دکوراسیون آشپزخانه

سبک-روستایی-و-بهترین-دکوراسیون-آشپزخانه

یکی از سبک هایی که در آشپزخانه ها به اجرا در می آید، سبک روستایی است. این سبک یک فضای صمیمانه و دوستانه ایجاد کرده و سادگی و صمیمت خوشایندی را می توان در آن شاهد بود. از جمله مهم ترین عناصری که در این سبک به وفور دیده می شود، استفاده از چوب است. حضور رنگ هایی مانند قهوه ای، زرد، قرمز و غیره می تواند جلوه به وجود آمده در این سبک را به مقدار زیادی تحت تأثیر قرار دهد.

یکی از مواردی که در این سبک به چشم می خورد، بی درب بودن کابینت هایی است که در قسمت های بالایی قرار می گیرند. برای آنکه دسترسی به کابینت های بالایی راحت تر صورت گیرد، آنها را بدون درب تعبیه می کنند. از دیگر موضوعاتی که در دکوراسیون آشپزخانه سبک روستایی باید به آن توجه کرد، محلی است که باید گاز را قرار داد؛ بهتر است مناسب ترین محل برای قرارگیری گاز انتخاب شود. معمولاً گازهایی که به آنها گازهای مبله گفته می شود گزینه های خوبی برای نصب در این سبک هستند.

برای افزایش زیبایی و جلوه ظاهری این سبک، از کف پوش هایی مانند پارکت، کاشی های طرح چوب، سرامیک های طرح چوب و یا لمینت ها استفاده می شود. این طرح ها می توانند فضای آشپزخانه را به فضای آشپزخانه هایی که در روستاها ساخته می شوند نزدیک کنند.

حتی اگر دوست داشته باشید نیز می توانید با قرار دادن یک شومینه در آشپزخانه، زیبایی و جذابیت آن را تکمیل کنید. هر چند که این شومینه کاربرد زیادی نخواهد داشت اما حضور آن می تواند رنگ و بویی متفاوت در دکوراسیون سبک روستایی ایجاد کند.

قرار دادن یک میز چوبی در وسط آشپزخانه و صندلی هایی که تماماً با چوب ساخته شده اند از دیگر المان های متفاوتی خواهد بود که می تواند دکوراسیون را تحت تأثیر قرار دهد. برای قسمت شستشو نیز بهتر است یک سینک سرامیکی استفاده گردد. سینک های سرامیکی که لگن های عمیقی دارند بهترین پیشنهاد در این رابطه به شمار می روند.

سبک مدرن

سبک-مدرن

یکی از سبک هایی که طرفداران زیادی دارد و عده زیادی علاقه دارند در چیدمان منزل خود به سمت این سبک حرکت کنند، دکوراسیون آشپزخانه سبک مدرن است. یکی از شاخصه های سبک مدرن، فارغ بودن آن از شلوغی، درهم و برهمی و بی نظمی است. در این سبک، تزیینات زیادی به کار برده می شود و معمولاً سادگی در همه ابعاد آن به چشم می خورد. از جمله مهم ترین اصولی که در مورد سبک مدرن می توان نام برد، استفاده از کابینت هایی است که قاب نداشته، براق و ساده هستند. اگر به کابینت هایی که در سبک مدرن به کار برده می شوند نگاه کنید متوجه خواهید شد که بر روی آنها دستگیره قرار داده نمی شود. معمولا کابینت های مورد استفاده در سبک مدرن بدون دستگیره و یا با دستگیره های توکار طراحی و ساخته می شوند.

به صورت کلی، نقش و نگار خاصی بر روی کابینت های سبک مدرن دیده نمی شود و حتی کاشی ها و سرامیک هایی که دیوار و کف را می پوشانند کاملاً ساده و یا براق هستند. از جمله المان هایی که به کار بردن آن می تواند زیبایی این سبک را به مقدار زیادی افزایش دهد، چوب است. چنانچه متخصصان طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سراغ رنگ هایی مانند سفید، طوسی روشن و یا کرم بروند جلوه ای که سبک مدرن ایجاد خواهد کرد بسیار زیبا و خاص خواهد بود و جذابیت فوق العاده ای را در محیط منزل به وجود خواهد آورد.

سبک صنعتی

سبک-صنعتی

از دیگر سبک هایی که در دکوراسیون آشپزخانه دیده می شود، دکوراسیون آشپزخانه سبک صنعتی است. این سبک نیز ویژگی های خاص خود را داشته که از آن جمله می توان به استفاده از رنگ های خنثی همچون سیاه، سفید، قرمز، خاکستری و یا قهوه ای اشاره داشت. در این سبک به جای کابینت ها از قفسه های باز استفاده می کنند و جلوه متفاوتی را در فضای آشپزخانه ایجاد می کنند.

موضوع دیگری که در آشپزخانه های با سبک صنعتی به چشم می خورد استفاده از قفسه هایی است که با سرب و یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. در برخی از آشپزخانه هایی که با سبک صنعتی چیده شده اند،  بتن در کف و یا پیشخوان آشپزخانه به کار برده می شود.

سبک روستیک

از دیگر سبک های دکوراسیون که احساس راحتی زیادی در آن موج می زند، سبک روستیک است. از جمله ویژگی هایی که می توان در مورد این سبک اشاره داشت، به کار بردن الوار، سنگ و المان هایی با کیفیت است. معمولاً در سبک روستیک برای تزیین از لوازم و اشیاء آنتیک و قدیمی استفاده می کنند.

از جمله اشیائی که می تواند باعث افزایش گرمی و صمیمت در محیط آشپزخانه ای با سبک روستیک شود، یک بخاری است. این بخاری حالت دکوری داشته و فقط برای افزایش جلوه به کار برده می شود.

نوع و سبک معماری نیز در این سبک اهمیت دارد و بهتر است از آجر به عنوان دیوار پوش استفاده گردد. معمولاً سقف های چوبی و دیوارهای آجری از جمله خصوصیات بارز آشپزخانه های روستیک به شمار می روند. اگر بتوانید یک کانتر چوبی که گوشه های مورب دارد را با سینک های کلاسیک همراه کنید تغییر بسیار زیبا و جذابی را در محیط آشپزخانه به وجود خواهید آورد.

از دیگر نکاتی که در سبک روستیک بسیار مهم می باشد، رنگ کابینت ها است. رنگ های کرمی و یا طرح چوب برای استفاده در کابینت ها می توانند زیبایی خارق العاده ای را در فضای آشپزخانه به وجود آورند. برای صفحه ای که قرار بر روی کابینت های زمینی قرار داده شود، می توان به جای استفاده از سنگ از متریال هایی مانند چوب بهره برد. این نوع متریال قادر است تنوع دلنشین و جذابی را در محیط آشپزخانه ایجاد کند.

سبک تلفیقی

از دیگر سبک های اجرا شده در دکوراسیون آشپرخانه ها، سبک تلفیقی است. در این سبک نیز معمولاً به سراغ مجموعه ای از المان های تصادفی می روند. نکته ای که باید در این سبک مورد توجه قرار داده شود این است که بی توجهی به استفاده به جای و درست عناصر در کنار هم، می تواند فاجعه ای در زیبایی شناسی آشپزخانه به وجود آورد. البته متخصصانی که در این حوزه در حال فعالیت هستند می دانند که چگونه باید عناصر مختلف را در کنار هم قرار دهند تا یک دکوراسیون زیبا و خارق العاده به وجود آید. برای آنکه بتوان یک آشپزخانه زیبا و منحصر به فرد ایجاد کرد، باید از عناصر اصلی دیگر سبک ها استفاده کرد و فضایی متفاوت به وجود آورد.

اگر طراح و دکوراتور آشپزخانه منزل شما خلاقیت و حوصله زیادی داشته باشد می تواند سبک های مدرن و روستیک را با هم ترکیب کرده و یک سبک متفاوت و جدید ایجاد کند. البته این زیبایی به این شرط اتفاق می افتد که همه چیز در سر جای خود قرار گیرد.

سبک سنتی

سبک سنتی نیز حال و هوای خاص خود را داشته و ویژگی های آن شباهت زیادی به معماری قرن های 18، 19 و 20 میلادی در کشورهای اروپایی و آمریکایی دارد. این سبک در مقابل سبک مدرن قرار داشته و جزئیات و المان های زیادی برای تزیین آن به کار برده می شود.

در این سبک، از متریال هایی همچون چوب و سنگ استفاده شده و فضایی جذاب و خوشایند به وجود خواهد آورد. بالا بودن درصد جزئیات و تزیینات از جمله ویژگی های بارز سبک سنتی به شمار می رود.

سبک مینیمال

از دیگر سبک هایی که آن نیز از قدرت فوق العاده ای در تغییر ظاهر و زیبایی آشپزخانه برخوردار است، سبک مینیمال می باشد. این سبک نیز بر روی خلوت بودن و تمیز بودن فضا تأکید زیادی دارد و معمولاً از اشیاء و طرح هایی ساده در تزیین آن استفاده می شود.

از جمله نکات بارز این سبک می توان به یک رنگ بودن همه وسایلی اشاره کرد که در داخل کابیت ها قرار داده می شود. این سبک یکی از سبک های تک رنگ می باشد و از زیبایی خاص خود برخوردار است.

سبک اسکاندیناوی

سبک دیگری که آن نیز از قدرت فوق العاده ای برای ایجاد تغییر در آشپزخانه برخوردار است، سبک اسکاندیناوی است. این سبک شباهت زیادی به سبک مینیمال داشته و خط های مدرن، شکل های ارگانیک، مواد طبیعی و خطوط تمیز از جمله ویژگی های برجسته آن به شمار می روند. این سبک کاربرد زیادی داشته و همیشه ظاهری زنده و تمیز دارد.

از دیگر خصوصیاتی که می توان در مورد این سبک اظهار کرد، استفاده از رنگ سفید است. رنگ سفید مهم ترین و اصلی ترین رنگ در سبک اسکاندیناوی به شمار رفته و نور نیز یک نقش اساسی و اصلی در آشپزخانه  ایفا می کند. اگر بتوان از چراغ های آویز نیز بهره برد، دکوراسیون جذابیت بیشتری پیدا خواهد کرد. مبلمانی به رنگ روشن، آثار هنری و کفپوش های چوبی از دیگر المان هایی هستند که در این سبک، زیاد استفاده می شوند.

نکاتی مهم در دکوراسیون آشپزخانه

نکاتی-مهم-در-دکوراسیون-آشپزخانه

  • نور و تهویه طبیعی در آشپزخانه و اجرای دکوراسیون باید مورد توجه قرار داده شود. اگر امکان استفاده از نور طبیعی در آشپزخانه وجود دارد، نیازی نیست از لامپ ها استفاده کنید.
  • بهتر است اجاق گاز در نزدیک پنجره قرار داده نشود و به جای آن سینک را در مقابل پنجره قرار داد. این نکته می تواند به زود خشک شدن سینک ظرف شویی کمک کند.
  • در انتخاب رنگ ها به ترکیب آنها و تأثیری که می توانند بر روی بخش های متفاوت داشته باشند، توجه کنید.
  • متریال ها و جنس مواد به کار برده شده در ساخت آشپزخانه را مورد توجه قرار دهید.
  • بهتر است در ساخت کف و بدنه آشپزخانه از موادی که در برابر آتش مقاوم هستند استفاده کرد.

جمع بندی

در این متن در مورد سبک های متفاوت در حوزه دکوراسیون صحبت کردیم و اطلاعاتی را به صورت جامع در اختیار شما قرار دادیم. هر یک از سبک های ذکر شده زیبایی خاص خود را داشته و هر کدام از آنها می توانند به روش خودشان زیبایی در محیط را تحت تأثیر قرار دهند.

منتظر نظرات ارزشمند شما درباره مقالات کلید املاک هستیم.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران