کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ معماری و دکوراسیون/ درباره انواع سبک های دکوراسیون داخلی بدانیم
درباره انواع سبک های دکوراسیون داخلی بدانیم

درباره انواع سبک های دکوراسیون داخلی بدانیم

در واقع می توان‌ گفت که برای این که بتوانید یک دکوراسیون باب میل خود طراحی نمایید و این دکوراسیون متناسب با خلقیات و سلیقه شما باشید، باید اطلاعاتی را در مورد انواع سبک های دکوراسیون داخلی داشته باشید.

دانستن در مورد این نوع سبک ها می تواند به گرفتن بهترین تصمیم در انتخاب یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی به شما کمک فراوانی بکند.

دکوراسیون داخلی دارای انواع سبک های مختلفی می باشد که در این‌ مقاله به صورت مختصر شما را با چند نوع از این نوع سبک ها آشنا خواهیم نمود، پس لطفاً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

معرفی انواع سبک های دکوراسیون داخلی:

معرفی-انواع-سبک-های-دکوراسیون-داخلی-

سبک دکوراسیون داخلی مدرن:

مدرن یک واژه ی بسیار گسترده ای می باشد که بیشتر در مورد خانه هایی که دارای خطوط صاف و منظم، پالت های رنگی و از موادی مانند استیل شیشه در طراحی آن ها استفاده شده است، خانه هایی با دکوراسیون مدرن گفته می شود.

در واقع می توان گفت که در دکوراسیون مدرن همه چیز به صورت ساده می باشد، به طور مثال مبلمان در چنین دکوراسیونی صاف، صیقلی شفاف و ساده است.

یا در مثالی دیگر در این نوع سبک از انواع طراحی دکوراسیون داخلی از اشکال هندسی واضح مانند: دایره ، مربع، مستطیل و... استفاده می شود و در واقع می توان این موارد را جز ویژگی های مهم در این نوع دکوراسیون داخلی به شمار آورد.

به خاطر داشته باشید که استفاده از اشکال هندسی در طراحی مدرن مفهوم های خاصی را به دنبال دارد، به طور مثال: اشکال هندسی گوشه دار به معنای سر سخت بودن دنیای مدرن می باشد و یا اشکال منحنی و بدون گوشه مانند دایره نشان دهنده حرکت و پویایی زندگی مدرن است.

استفاده از ترکیب این دو نوع اشکال هندسی می تواند شما را با مفهوم مدرنیته به خوبی آشنا نماید و ابن سبک را در خانه شما تداعی کند.

سبک دکوراسیون داخلی امروزی:

این نوع سبک را نیز می توان به عنوان یکی دیگر از انواع سبک های دکوراسیون داخلی بر شمر و از ان برای زیبایی محل کار و یا محیط خانه بهره برد.

اما به خاطر داشته باشید که اکثر افراد دکوراسیون مدرن و دکوراسیون امروزی را به اشتباه یک سبک می دانند و اغلب در جای یکدیگر از ان ها استفاده می کنند.

ولی این‌ گونه نیست بلکه دکوراسیون مدرن و دکوراسیون امروزی دو سبک متفاوت هستند و در واقع می توان تفاوت این دو سبک را این گونه بیان کرد که: سبک مدرن تفسیری از طراحی است که در قرن ۲۰ شروع شده است ولی سبک امروزی از انعطاف پذیری بالایی برخودار است و پایبندی چندانی به سبک خاصی ندارد.

در یک مثال ساده تفاوت این دو سبک را می توان این گونه بیان نمود که در سبک امروزی ممکن است شما شاهد خطوط خمیده در طراحی باشید ولی در سبک مدرن شما شاهد این مسئله نیستید .

 سبک دکوراسیون صنعتی:

سبک-دکوراسیون-صنعتی

این نوع سبک همان‌ گونه که از نامش مشخص است بر گرفته از سبک های دوره ی انقلاب صنعتی قرن های ۱۷ و ۱۸ می باشد‌.

شما می توانید در دکوراسیون های طراحی شده با این نوع سبک شاهد عناصری باشید که حس ناتمام بودن طرح را به شما منتقل می کند.

به طور مثال شما در این نوع طرح ها می توانید شاهد استفاده از سنگ و اجر و یا حتی چوب در طراحی دکوراسیون خود باشید.

همچنین به خاطر داشته باشید که در این دوره از تاریخ استفاده از مبلمان های چرم طرفداران زیادی بین اشراف و کارخانه داران داشته است و در واقع می توان ان را به‌ عنوان یکی از عناصر جدایی ناپذیر در این نوع سبک از دکوراسیون داخلی به شمار آورد.

 سبک دکوراسیون هالیوودی:

سبک-دکوراسیون-هالیوودی

این نوع سبک را می توان جز یکی دیگر از انواع سبک های دکوراسیون داخلی به شمار آورد که در ان تمایل بسیاری به لوکس و با شکوه بودن وجود دارد.

در واقع می توان ویژگی های بارز این نوع سبک را استفاده از مبلمان مخملی شیک و عتیقه جات های گران بها به حساب آورد.

 همچنین به خاطر داشته باشید که در این سبک از دکوراسیون داخلی از رنگ های خیره کننده استفاده می شود به طور مثال، پالت های استفاده شده در این نوع سبک دارای رنگ های بنفش، قرمز و فیروزه ای می باشند.

افرادی علاقه زیادی به عتیقه جات ها و یا رنگ های خیره کننده دارند انتخاب این نوع سبک می توان برای ان ها مناسب باشد و هماهنگ با خلقیات ان ها به شمار بیاد.

سبک دکوراسیون مینیمالیسم:

در واقع این نوع سبک را می توان چیزی بیشتر از یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی به شمار آورد، این سبک، سبک زندگی است.

می توان به شجاعت این سبک را یکی از انواع سبک های جدید در انواع دکوراسیون داخلی به حساب اورد.

این سبک را می توان تلفیقی از سادگی ، پیراستگی و زیبایی در آرامش فاخر دانست.

نکته قابل توجهی که در این نوع سبک ها وجود دارد سادگی اتاق ها و عدم استفاده از وسایل و دکوری های پر زرق و برق می باشد.

نکته مهمی که در این سبک از دکوراسیون داخلی نهفته است این است که تعلق خودتان را به کمترین حد ممکن برسانید و خودتان را با انبوه وسایل تزئینی آزار ندهید .

این نوع سبک از انواع سبک های دکوراسیون داخلی در واقع سادگی زیبایی را برای شما به ارمغان می اورد، پس اگر سادگی را می پسندید انتخاب این نوع سبک می تواند برای شما بسیار عالی باشد.

 سبک دکوراسیون ایران باستان:

سبک-دکوراسیون-ایران-باستان

این نوع سبک نیز یکی دیگر از انواع سبک های دکوراسیون داخلی می باشد و این نوع طراحی نگاهی به دوران هخامنشی و بعد از ان دارد.

از ویژگی های بارز این نوع سبک‌ می توان استفاده از پالت های رنگی خنثی مانند سفید و کرم در کنار رنگ های با شکوه مانند: ارغوانی، زرشکی و ابی اشاره نمود.

همچنین در این نوع سبک از سنگ های مرمر بر روی دیوار های داخلی و خارجی یا تندیس های هخامنشی و باستانی استفاده می شود.

علاوه بر همه ی این ها در این نوع سبک از ستون های بلند، درب های سنگین، استفاده از سر ستون های شیر و پلنگ و هر چیز دیگری که با نگاه کردن به آن ها شما یاد این دوره از تاریخ می اندازد استفاده می شود.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی:

این نوع طرح سادگی زندگی مردم را در کشور های شمالی بیان می کند. به طور مثال طراحی مبل های اسکاندیناوی به صورت ساده و به شکل کار های هنری می باشد که گاهی این مبل ها به همراه خطوطی جالب طراحی می شوند که دارای تاثیر تاریخی هستند.

در واقع می توان‌ برخی ویژگی هایی مانند: بزرگی، روشنایی طبیعی، لوازم جانبی کم، استفاده از اسباب و اثاثیه کاربردی را به عنوان بخشی از طرح های اسکاندیناوی به شمار آورد.

طراحی دکوراسیون شابی شیک:

شابی شیک را می توان به عنوان یکی از انواع سبک های پر نعمت به شمار آورد و بر خلاف سبک هایی نظیر بوهمی و دیگران تمایل به زنانگی، لطافت و نرمی دارد.

اثاثیه شابی شیک اغلب به صورت پریشان می باشد و یا به این شکل ظاهر می شوند و علاوه بر این پالت رنگی شابی شیک شامل سفید، کرم و پاستیلی هستند و همچنین پارچه ها و پرده های دیوار روشن و مزین هستند.

سبک دکوراسیون ساحلی:

این نوع سبک به سبک همپتون نیز معروف می باشد که از مناطق ساحلی کشور آمریکا الهام گرفته شده است .

در این نوع سبک شما می توانید پالت هایی با رنگ های خنثی که ترکیب شده با رنگ های سبز و ابی هستند را مشاهده نمایید.

همچین در این نوع سبک می توان به مبلمان هایی با رنگ بژ و یا سفید ، اتاق هایی پر از وسایل چوبی و الهام گرفته از دریا ، الگو های آبی و سفید برای یال های پنجره های بزرگ اشاره کرد.

در واقع می توان گفت که این نوع طراحی بیشتر برای القا حس آرامش به افراد می باشد و این نوع سبک برای اشخاصی که به دنبال ارامش هستند گزینه ی بسیار خوبی است .

به خاطر داشته باشید این نوع سبک همانند نامش برای طراحی دکوراسیون خانه های ساحلی مورد استفاده قرار می گیرد.

سبک دکوراسیون فرانسوی:

این نوع  سبک نیز مشابه سبک های طراحی داخلی مدرن انتقالی می باشد و در واقع می توان این نوع سبک را ترکیب دگرگون شده از سبک آنتیک فرانسوی ، شابی شیک و عناصر طراحی داخلی خانه های روستایی و عوامل فریبنده معرفی نمود.

سبک دکوراسیون یونان باستان:

این نوع سبک را می توان جز یکی دیگر از انواع سبک های دکوراسیون داخلی به شمار اورد، این نوع سبک‌ نیز مانند سبک دکوراسیون ایران باستان از عناصری مانند حکاکی ها و سنگ های مرمر بر روی دیوار ها و ستون ها استفاده می کند.

سبک یونان باستان نیز همانند سبک ایران باستان شکوه و عظمت دکوراسیون ها در ان زمان را تداعی و زنده می کند، ممکن است شما نیز در بسیاری از فیلم ها این نوع سبک را البته با کمی تغیرات مشاهده کرده باشید.

سبک‌ دکوراسیون داخلی با آجر:

امروزه بسیاری از دکوراتور ها به این فکر افتاده اند که از آجر به صورت پنهان در داخل دیوار استفاده نمایند تا از این طریق جلوه متفاوتی را به وجود بیاورند.

به طور مثال شما می توانید از این نوع سبک برای دیوار های صاف و سفید خانه خود بهره ببرید و جلوه ی تازه و ویژه ای را به ارمغان بیاورید.

سبک‌ دکوراسیون بوهمیان:

سبک‌ دکوراسیون داخلی بوهمیان را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین انواع سبک های دکوراسیون داخلی به شمار آورد.

در این نوع سبک قوانین خاصی وجود ندارد شما هرگونه که تمایل داشتید می توانید منزل و محل کار خود را دکور و طراحی کنید.

به این نکته نیز توجه نمایید که سبک بوهمیان را سبک کولی وار نیز می ماند و این به معنای نادیده گرفتن عرف ها و قرار داد های معمول می باشد.

به صورت کلی می توان گفت که این نوع سبک بازتابی از سلیقه افراد می باشد و شخص می تواند از انواع طرح ها و رنگ ها در این نوع طراحی برای دکوراسیون محل مورد نظر خود استفاده کند.

پس اگر شما به دنبال سبکی هستید که بتوانید تمام رنگ ها را در کنار هم استفاده نمایید و نمای دلنشینی را برای خود ایجاد کنید انتخاب این سبک، می تواند انتخاب خوبی باشد.

 سبک دکوراسیون روستیک:

این نوع سبک از انواع سبک های دکوراسیون داخلی به سبک روستایی نیز معروف می باشد.

در این نوع سبک شخص از عناصری مانند سنگ و چوب در طراحی خود بهره می برد و سبک طراحی خانه خود را به صورت سبک زندگی روستایی به تصویر می کشند.

طراحی داخلی با سبک روستیک فضایی صادقانه و بی تکلف را به وجود می اورد و در واقع پلی به گذشته ی بی آلایش نیاکان ما می باشد.

 سبک دکوراسیون ویکتوریایی:

این سبک از انواع سبک های دکوراسیون داخلی بسیار خوش طرح، درجه یک می باشد و شما می توانید به آسانی به این طرح دست پیدا کنید.

برای دستیابی به این طرح می توانید از رنگ های ملایم استفاده کنید البته برای نقاط برجسته نیز می توانید از رنگ برنز بهره ببرید.

در این نوع دکوراسیون استفاده از پارچه های مخملی به شدت توصیه می شود، علاوه بر این شما می توانید از گل های مناسب که دارای ساقه های زیاد بلندی نباشند همانند رز های سفید استفاده کنید.

سبک دکوراسیون سنتی غربی:

در این نوع سبک شما شاهد المان های کلاسیک به همراه مبلمان های مجلل و لوازم تزئینی زیادی هستید.

در واقع خانه هایی که به این سبک طراحی شده اند دارای ویژگی های مطرحی ازجمله: استفاده از چوب های تیره، تنوع در بافت های استفاده شده در طراحی، پالت های رنگی پررنگ، مبلمان به پارچه های مخملی و قبیل این موارد می باشند.

 این نوع سبک حساسیت های اروپایی ها را در طراحی بیان می کند.

همان گونه که مشاهده نمودید سبک های طراحی داخلی بسیار متنوع می باشد، اما به خاطر داشته باشید که‌ این سبک ها نباید سبب محدودیت شما بشوند بلکه شما می توانید چندین از این نوع سبک ها را با هم ترکیب نموده و سبکی جدید ایجاد نمایید.

در مواردی دیگر به این نکته نیز توجه داشته باشید که سعی نمایید سبکی را انتخاب کنید که نزدیک به سلایق و روحیه شما باشد، انتخاب سبکی پر تجمل که با روحیه شما سازگار نیست می تواند سبب به هم ریختن آرامش شما شود.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران