تفاوت خانه های شمالی و جنوبی

تفاوت خانه های شمالی و جنوبی

توسط اکبری

 

آیا می دانید تفاوت خانه های شمالی و جنوبی در چیست؟ وضعیت نورگیری منزل از مهم ترین نکات قبل از خرید خانه محسوب می ‌شود که باید به آن توجه ویژه ای داشت. برای اطلاع از میزان نورگیری منزل باید موقعیت آن را از نظر شرقی غربی، شمالی و جنوبی مورد بررسی قرار داد.

سایت کلید املاک با دارا بودن سابقه چندین ساله در زمینه ارائه بهترین خدمات به مشتریان گرامی در ادامه مطالب تفاوت خانه های شمالی و جنوبی را برای تان بیان کرده است، تا شما با به دست آوردن اطلاعات لازم اقدام به خرید خانه کنید و با هیچ مشکلی روبرو نشوید.

زیرا همان طور که مستحضر هستید میزان نورگیری منزل از اهمیت زیادی برای ساکنین برخوردار است. تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

نحوه تشخیص شمالی و جنوبی بودن ساختمان چگونه است؟

قبل از اینکه بخواهید تفاوت خانه های شمالی و جنوبی را بدانید باید با نحوه تشخیص شمالی و جنوبی بودن ساختمان آشنا شوید، که در ادامه مطالب موارد مهم جهت تشخیص ساختمان ها از هم ذکر شده است:

سبک معماری خانه های شمالی

خانه هایی که قبل از ورود به منزل برای آن ها حیاط طراحی شده است، و برای ورود به خانه باید ابتدا از حیاط عبور کرد و سپس وارد منزل شد، شمالی محسوب می شوند. در واقع چنین منازلی از یک طرف  به حیاط و از طرف دیگر به ساختمان دیگری ختم می گردند.

لازم به ذکر است که منازل شمالی در مقایسه با منازل جنوبی نور گیری کمتری دارند، زیرا نور طبیعی فقط از سمت حیاط وارد خانه های شمالی می شود.

بررسی در کلید املاک: خرید و فروش انواع خانه های کلنگی در شهر نوشهر

امروزه معماران برای نور گیری بیشتر منزل در پشت خانه های شمالی یک حیاط خلوت طراحی می کنند، اما این نکته نیز باید گفته شود، که اکثر ساکنان منازل شمالی به علت کمبود نور طبیعی در منزل، مجبورند روزانه لامپ روشن کنند.

سبک معماری خانه های جنوبی

خانه هایی که ورودی آن ها مستقیماً به داخل منزل باز می شود و حیاط آنها در جنوب ساختمان طراحی شده است، خانه جنوبی هستند. با توجه به محل قرارگیری ساختمان، از هر دو طرف نور طبیعی وارد منزل می شود.

زیرا ساختمان از یک طرف به حیاط و از طرف دیگر به بیرون منزل هدایت می گردد. با توجه به اینکه خانه های جنوبی نیازی به نصب نورگیر ندارند. فضای آن ها در مقایسه با منازل شمالی بزرگتر به نظر می آید. این نکته نیز باید گفته شود که هزینه خریداری خانه های جنوبی در مقایسه با خانه های شمالی مقداری بیشتر است.

تفاوت خانه های شمالی و جنوبی در چیست؟

در مطالب بالا با نحوه تشخیص شمالی و جنوبی بودن ساختمان آشنا شدید در ادامه مطالب تفاوت دو ساختمان برای تان بیان شده است:

امنیت خانه ها

یک از مهم ترین تفاوت میان خانه های شمالی و جنوبی امنیت این منازل است، منازل جنوبی در مقایسه با منازل شمالی ایمنی بیشتری دارند، زیرا همان طور که می دانید اکثر سارقان برای ورود به منزل راه های فرعی مانند حیاط انتخاب می کنند، با توجه به اینکه حیاط خانه های جنوبی در حصار منازل قرار گرفته است از امنیت بالاتری برخوردار می باشد.

بررسی در کلید املاک: خرید و فروش ویلا در شهر نور

بودجه در نظر گرفته شده برای هر خانه 

افرادی که قصد خرید منزل دارند، اما بودجه آن ها کافی نمی باشد می توانند خانه های شمالی را خریداری کنند.

گرد و غبار موجود در خانه

یکی از نکات حائز اهمیت برای خانم های خانه دار تمیزی منازل است، در منازل شمالی واحد هایی که روبه رو حیاط قرار گرفته اند در مقایسه با واحدهای پشتی گردوغبار بیشتری وارد منزل می شود، که جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار نصب پنجره های دوجداره بهترین پیشنهاد است.

نتیجه گیری

به علت افزایش شهرنشینی در شهرهای بزرگ آپارتمان های چند طبقه ساخته می شود که تمام واحدهای آن نور گیری کافی ندارند. بنابراین افراد قبل از خرید خانه باید با دقت کامل تمام موارد منزل را مورد بررسی قرار دهند، تا واحد مناسب که نور کافی دارد را خریداری کنند.

زیرا همانطور که می‌دانید نور مناسب در منزل در روحیه و سلامتی ساکنان تاثیر بسزایی دارد و جزء مهمترین نکات در خرید خانه به حساب می آید. اکثر مشاوران املاک مشغول به فعالیت در کلید املاک به موضوع نورگیری منزل بسیار تاکید می کنند. شما می توانید با مراجعه به این مجموعه خانه مناسب با نور گیری کافی را خریداری کنید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران