کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ توصیه های اجاره و خریدخانه/ راهنمای خرید ویلا در نور مازندران به صورت جامع
راهنمای خرید ویلا در نور مازندران به صورت جامع

راهنمای خرید ویلا در نور مازندران به صورت جامع

راهنمای خرید ویلا در نور

بسیاری از افراد به دنبال یک راهنمای خرید ویلا در نور هستند که اطلاعات جامعی را در مورد این شهرستان و محدوده قیمتی ویلا در بخش‌های مختلف آن اختیار آن‌ها قرار دهد. آیا شما هم به یک راهنمای خرید ویلا در نور نیاز دارید که شما را با مناطق جغرافیایی مختلف در نور آشنا کند؟ و امکان خرید بهترین ویلا را در این منطقه برای شما فراهم نماید؟

در صورتی که با نقاط جغرافیایی مختلف در شمال ایران آشنا باشید به طور حتم نام نور و نوشهر یا شهرهای اطراف آن‌ها را (به عنوان بهترین جاذبه های طبیعی و گردشگری در استان های شمالی ایران) شنیده اید. بسیاری از هموطنان ما و شهروندان تهرانی در چند سال اخیر اقدام به خرید ویلا و یا خرید ملک و ساخت ویلا در یکی از این شهرها نموده اند تا در زمان مسافرت به شمال وسایل و امکانات لازم برای اقامت و رفاه خانواده را در دسترس داشته باشند.

در صورتی که شما هم قصد خرید ویلا داشته باشید، ممکن است سوالات متعددی داشته باشید. از جمله سوالات متداول مردم این است که چرا باید در نور ویلا بخریم؟ و یا این که محدوده قیمتی ویلا در نور چند است؟ و بهترین مکان برای خرید ملک کجا است؟

در این متن قصد داریم تا در مورد دلایل علاقه بسیاری از شهروندان تهرانی و هموطنان محترم به خرید ویلا در نور صحبت کنیم و اشاره ای کوتاه به زیبایی‌های منحصر به فرد شهرستان نور و بخش های مختلف و مناطق گردشگری و تفریحی اطراف آن داشته باشیم.

چرا باید در نور ویلا بخریم؟ دلایل خرید ویلا در شهرستان نور

شاید به خوبی بدانید که همه شهرهای قرار گرفته در شمال ایران با توجه به برخورداری از آب و هوای مناسب و وجود بارندگی مناسب در طول سال همواره جزو بهترین شهرهای کشور از نظر آب و هوا محسوب می شوند. استان های گیلان و مازندران با سرسبزی و طراوت خود امکان لذت بردن از زندگی را برای کلیه مسافران و ساکنان شمالی فراهم خواهند نمود.

به همین دلیل بسیاری از افراد شمال ایران را به عنوان بهترین نقطه طبیعی و گردشگری می دانند.

به خصوص نزدیک بودن شهرهای شمالی به تهران باعث افزایش علاقه مردم به خرید ویلا در این بخش شده است.

شهرستان نور یکی از بخش‌های شمالی کشور است که در استان مازندران قرار گرفته است و با دارا بودن نقاط جغرافیایی مختلف توانسته است با روستاها و چشم اندازهای طبیعی و دیدنی خود امکان بهره مندی از زیبایی‌های طبیعت را برای مردم فراهم خواهد نمود.

به همین دلیل است که شهرستان نور به یکی از بهترین نقاط استان مازندران برای خرید ویلا در چند سال اخیر تبدیل شده است.

چرا باید در شهر نور ویلا بخریم؟ راهنمای خرید ویلا در شهر نور شمال

مقایسه رامسر و شهرستان نور

ما در مورد نقاط جغرافیایی مختلف در رامسر در مقالات دیگر صحبت کردیم و به مزایای خرید ویلا در رامسر اشاره نمودیم، اما به این نکته نیز اشاره کردیم که ویلاهای شهر رامسر ممکن است لاکچری و گران باشند.

در صورتی که شما نتوانید در رامسر ویلای مناسب را برای خرید پیدا کنید، به طور حتم شاید بتوانید با توجه به محدوده قیمت ویلا در نور موفق به یافتن مکان مناسبی برای خرید و سرمایه گذاری بر روی ملک و ویلا شوید.

با این وجود دقت داشته باشید که خرید ویلا در نور همواره کار آسانی نیست و اگر با مناطق جغرافیایی مختلف در این شهرستان آشنایی ندارید بهتر است که با یک مشاور املاک یا فرد آگاه به قیمت ملک در این شهر مشورت کنید تا امکان پیدا کردن و خرید بهترین ویلا را داشته باشید.

ما در ادامه ضمن بیان ویژگی‌ها و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان نور تلاش خواهیم کرد تا شما را با بهترین نقاط جغرافیایی برای خرید ویلا آشنا کنیم. اما قبل از آن بهتر است اشاره ای به این داشته باشیم که نور در کجا قرار دارد.

شهرستان نور در کجا قرار دارد؟ - راهنمای خرید ویلا در نور

شهرستان نور در مجاورت آب‌های ساحلی خزر قرار دارد و برای همین است که یکی از مهم ترین فاکتور‌های مطلوب برای سفر، لذت بردن از سواحل خزر و خرید ویلا را دارد.

چالوس و آمل از جمله شهرهای نزدیک به نور هستند و شما به راحتی خواهید توانست از نور به بابلسر و نوشهر یا سایر مناطق اطراف آن‌ها بروید.

"گردشگران با توجه به این که نور از یک طرف به دریای خزر و از سوی دیگر به کوه‌های سر به فلک کشیده البرز ختم می‌شود علاقه زیادی به چشم اندازهای طبیعی این شهرستان دارند."

اگر بخواهید به طور دقیق تر در مورد موقعیت جغرافیایی شهرستان نور توضیح دهیم باید بگوییم که:

  • بابلسر و شهرستان محمودآباد در شرق نور قرار دارند.
  • نوشهر و چالوس از جمله شهرهای مهم مجاور شهرستان نور در غرب آن هستند.
  • چمستان (به عنوان یکی از زیباترین مناطق گردشگری) در جنوب نور است.
  • سواحل زیبای دریای خزر در شمال شهرستان نور قرار گرفته است.

فاصله شهرستان نور با سایر شهرها

نور با چند مسیر به تهران وصل می شود. اگر قصد داشته باشید از طریق جاده چالوس به نور بروید، فاصله تقریبی نور و تهران حدود 15 کیلومتر است.

کسانی که در نور ویلا خریده اند با عبور از جاده ساحلی و پس از لذت بردن از چشم اندازهای طبیعی در چالوس و نوشهر خواهند توانست با رسیدن به نور در ویلای خود آرامش و رفاه  را تجربه کنند. البته میزان رفاه و آسایش دارندگان ویلا در نور به امکانات ویلا و موقعیت آن در منطقه نیز بستگی خواهد داشت.

اگر علاقه دارید در مورد فاصله شهر نور با سایر شهرها و استان‌های اطراف اطلاعات بیشتری داشته باشید، به راحتی امکان مشاهده اطلاعات مورد نیاز خود بر روی نقشه را خواهید داشت.

بهترین نقاط جغرافیایی برای خرید ویلا در نور

شهرستان نور به طور کلی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. بخش مرکزی نور مهم‌ترین بخش آن است که موقعیت منحصر به فردی برای خرید ویلا (با توجه به دسترسی محلی و تفریحی در نور) دارد.

چمستان نیز یکی دیگر از مناطق زیبای نور است که امکان خرید ویلا در آن را خواهید داشت. اما علاوه بر بخش مرکزی و چمستان، بخش بلده هم زیبایی‌های خاص خود را دارد و برای همین بسیاری علاقه مند به خرید ویلا در این بخش هستند. در ادامه راهنمای خرید ویلا در نور به بررسی هر یک از این قسمت ها می پردازیم.

بخش مرکزی نور

شهرهای نور، ایزدشهر و رویان از جمله شهرهای بزرگی هستند که در بخش مرکزی شهرستان قرار دارند که در چند سال گذشته انواع ویلا و آپارتمان در این شهرها با مساحت های مختلف ساخته شده است. محدوده قیمتی این ویلاها نیز با توجه به مساحت و موقعیت ملک یا کیفیت مصالح و امکانات آن تعیین خواهد شد.

بخش چمستان و بلده

چمستان و بلده با توجه به دارا بودن دهستان ها و شهرهای کوچک (در مقایسه با نور، ایزدشهر و رویان)، امکان دسترسی محلی و تفریحی به نقاط گردشگری و مناطق جنگلی مختلف در نور و لذت بردن از زیبایی‌های منطقه را برای شهروندان محترم تهرانی و کلیه هموطنان عزیز فراهم خواهند نمود.

برای همین است که از نظر بسیاری از افراد چمستان و بلده هم گزینه‌های خوبی برای خرید ویلا در نور محسوب می شوند.

یک نکته مهم در ارتباط با این بخش از استان مازندران پیشینه تاریخی و فرهنگی آن است که باعث شده است امکان لذت بردن از جاذبه های فرهنگی و تاریخی برای مسافران و دارندگان ویلا در نور فراهم شود.

محدوده قیمتی ویلا در نور شمال

این شهرستان هم مانند سایر شهرستان‌های شمالی از چندین بخش تشکیل شده است و برای همین است که محدوده قیمتی ویلا در نور با توجه به تفاوت در قیمت ملک، امکانات، مساحت و سایر مشخصات ملک متفاوت خواهد بود.

"به طور حتم قیمت هر متر زمین در مکانی که قصد خرید انواع ویلا و آپارتمان در نور را داشته باشید بر روی قیمت ملک خریداری شده تاثیر خواهد گذاشت. "

اما نکته مهم در مورد محدوده قیمتی ویلا در نور افزایش قیمت ویلا در بخش های مختلف شهرستان است که بنا به دلایل متعددی باعث چندین برابر شدن قیمت‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته و برای مثال در طول ده سال گذشته شده است.

برای مثال در ده سال گذشته در بخش‌ها و نقاط جغرافیایی مختلف رویان شاهد افزایش قیمت ویلا به طور مداوم بوده ایم که یکی از دلایل آن جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد این منطقه بوده است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد علی رغم این که در مناطق دیگر استان ملک و ویلا دارند، اقدام به خرید ویلا در نور به عنوان یک سرمایه گذاری کرده اند. تا بتوانند با توجه به رشد مداوم قیمت‌ها با سرمایه گذاری بر روی ملک سود کسب کنند.

به طور حتم شما هم خواهید توانست در صورت آگاهی از قیمت املاک و آشنایی با نقاط جغرافیایی مختلف در نور موفق به خرید بهترین ویلا برای رفاه خود یا خانواده خود و یا به عنوان یک سرمایه گذاری شوید.

دسترسی محلی و تفریحی در نور

این منطقه آبشارهای طبیعی خاص خود را دارد و برای مثال آبشار آب پری جزو یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است که دسترسی محلی به آن برای کسانی که به این شهرستان سفر می کنند وجود دارد.

"دسترسی محلی و تفریحی در نور به مناطق سرسبز و سواحل زیبای خزر نیز به راحتی از طریق جاده‌های ساحلی و جنگلی وجود دارد."

به طور حتم توقف در هر یک از مناطق تفریحی و جاذبه های طبیعی مانند آبشار آب پری حتی برای چند لحظه هم که باشد برای شما آرامش وصف ناشدنی به همراه خواهد داشت.

به عنوان یک مثال دیگر خرید ویلا در چمستان (به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای خرید ویلا در نور) امکان دسترسی محلی و تفریحی به دریاچه الیمالات که یک دریاچه منحصر به فرد و زیبا است را فراهم خواهد کرد و علاوه بر این امکان لذت بردن از لحظه‌های زندگی را در جنگل سرسبز کشپل فراهم خواهد نمود.

البته این را هم بگوییم که جاذبه های طبیعی شهرستان به مناطق ذکر شده محدود نمی شود و چشمه های زیبای لاویج یا واتاشان و سایر پوشش های جنگی مانند جنگل واز را می توان جزو زیباترین مناطق شمالی ایران دانست که با خرید ویلا و یا با مسافرت به شهر نور امکان دسترسی محلی و تفریحی به این مناطق فراهم خواهد شد.

امکانات انواع ویلا و آپارتمان در نور مازندران

شهرستان چمستان و سایر بخش های نور مانند شهر رویان جزو مناطق رو به رشد در مناطق شمالی هستند و برای همین است که امکانات انواع ویلا و آپارتمان در نور رو به افزایش است. به همین دلیل شما هم مانند کلیه خریداران، این امکان را خواهید داشت تا در هر یک از مناطق جغرافیایی ذکر شده ویلاهای مناسبی را با امکانات مورد نظر خود برای خرید پیدا کنید.

با توجه به این که پیش بینی شده است در آینده نزدیک، امکانات بیشتری در شهرستان فراهم شود، به نظر می‌رسد که در آینده نه چندان دور شاهد افزایش امکانات رفاهی و رشد قیمت ویلا در این شهرستان باشیم.

با این وجود در حال حاضر هم امکان پیدا کردن و خرید انواع ویلا و آپارتمان با امکانات مطلوب برای خریداران ملک در شهرستان وجود دارد و شما هم به راحتی در چمستان، رویان و نور (یا هر یک از مناطق اطراف آن‌ها)، امکان خرید ویلا با مشخصات مطلوب مورد نظر خود را خواهید داشت.

امکانات انواع ویلا و آپارتمان در نور مازندران برای خرید

جمع بندی راهنمای خرید ویلا در نور

شهرستان نور به عنوان یکی از شهرستان‌های شمالی کشور که در استان مازندران قرار گرفته است موقعیت رو به رشدی از نظر قیمت ملک و ویلا دارد و این امر به دلیل تمایل بسیاری از مردم تهران و سایر شهروندان ایرانی به خرید ویلا در نور است.

ما در این متن به عنوان یک راهنمای خرید ویلا در نور به مناطق جغرافیایی مختلف در نور اشاره کردیم و در مورد جاذبه های گردشگری و موقعیت منحصر به فرد این شهرستان نکاتی را بیان نمودیم.

همانطور که گفته شد، به طور حتم در صورتی که امکان خرید ویلاهای لاکچری در مناطق جغرافیایی مختلف در رامسر (که قیمت های نسبتا بالایی دارند) را نداشته باشید، با خرید ویلا در نور خواهید توانست موجبات آسایش و راحتی خود را فراهم کنید.

با این وجود به عنوان یک خریدار توجه داشته باشید که محدوده قیمتی انواع ویلا و آپارتمان در نور یکسان نیست و با توجه به این که موقعیت ملک کجار قرار گرفته باشد (در بخش مرکزی شهرستان و یا سایر بخش‌های ساحلی و جنگلی باشد)، محدوده قیمتی متفاوتی برای ملک به خریداران پیشنهاد می شود.

برای همین توصیه می کنیم حتما ضمن آشنایی با مناطق جغرافیایی مختلف در نور، سعی کنید با مشاوران املاک و افراد خبره در این زمینه مشورت کنید تا اطلاعات جامع تری در مورد محدوده قیمتی انواع ویلا و آپارتمان در نور و امکانات یا ویژگی های مطلوب آن‌ها به دست آورید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۵.۰
۱ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران