کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ مشاورین املاک/ چگونه مشاورین املاک جذب مشتری بیشتری داشته باشند؟
چگونه مشاورین املاک جذب مشتری بیشتری داشته باشند؟

چگونه مشاورین املاک جذب مشتری بیشتری داشته باشند؟

یکی از نکات مهم موفقیت و افزایش درآمد مشاورین املاک، جذب مشتری است. پس بایستی بدانید برای افزایش معاملات ملکی، مشتری چه سلایق و نیازی جهت معامله ملک مورد نظرش دارد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تبلیغات در فضای مجازی و انواع رسانه های تبلیغاتی تأثیر مهمی در جذب مشتری دارد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی هنوز هم مشاورین املاک از رکن های اصلی خرید و معامله و اجاره به شمار می روند، اما بر اساس گزارشی که انجمن ملی کارگزاران املاک و مستغلات آمریکا (NAR) ارائه نموده است، این واقعیت را بیان می کند که بیش از 92 % مشتریان مسکن از فضای مجازی جهت پیدا نمودن ملک مورد نظر خود استفاده می نمایند.

پس بایستی با استفاده از اینترنت و فضای مجازی و روش هایی که در این فضا وجود دارد در جذب مشتری و و افزایش معاملات تبلیغات منظم و موثری انجام داد.

بازاریابی با تبلیغات آنلاین:

بازار-یابی-با-تبلیغات-آنلاین

 

فضای مجازی این امکان را می دهد که با یک جست و جوی ساده گزینه های مد نظر مشتری جهت خرید یا اجاره خانه، به راحتی و بدون مراجعه حضوری و صرفه جویی در وقت و هزینه در دسترس همگان قرار گیرد.

بنابراین می توانید با درج آگهی های متنوع خود در یک وبسایت تخصصی ملک و املاک به همراه عکس، مشخصات ملک مورد معامله، شماره تماس، آدرس شبکه اجتماعی و با عنوان های جذب کننده مشتری، به صورت آنلاین ملک مورد نظر در دسترس همگان قرار دهید.

این نوع از تبلیغات امروزه باعث افزایش معاملات ملکی و جذب مشتریان بیشتر و موفقیت روز افزون مشاورین املاک شده است.

فعالیت مداوم مشاور املاک در شبکه‌­های اجتماعی

فعالیت-مداوم-مشاور-املاک-در-شبکه‌-­های-اجتماعی

 

کاربران ایرانی با توجه به تحقیقات صورت گرفته حدودا 53% در فضای مجازی فعالیت دارند. در شبانه روز بین 5 تا 9 ساعت در فضای مجازی و اینستاگرام که بیشترین استفاده را در ایران دارد، فعالیت می کنند.

بایستی در همه ی شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، یوتیوب، اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام و ... فعال باشید. البته ممکن است همه اشخاص در تمام این اپلیکشین ها و شبکه های اجتماعی فعال نباشند. اما بایستی تلاش کنید تا در همه این اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی عضو شوید چون هر کدام به نوعی یک شانس بازاریابی به حساب می آید.

اما تنها حضور در این شبکه ها و اپلیکیشن ها کافی نیست بلکه کیفیت و فعالیت مداوم نقش اساسی در اینگونه فضاهای اجتماعی دارد.

بایستی یک اکانت برای مشاور املاک ایجاد گردد و مشخصاتی چون رهن و اجاره، خرید و فروش و ... به منظور جذب مشتریان بیشتر درج گردد. سپس در مورد ملک مورد نظر مشخصاتی جذاب به همراه عکس و محتواهایی مناسب در قالب یک پست طراحی نموده در معرض دید کاربران فضای مجازی قرار دهید.

اما نکته مهمتر از جذب مشتری برقراری ارتباط با مشتری که در نهایت جذب مشتری و افزایش معاملات بیشتر و موفقیت مشاورین املاک را در پی دارد.

روش طلایی مشاور املاک در فضای مجازی:

روش-طلایی-مشاور-املاک-در-فضای-مجازی

 

یکی دیگر از روشها و نکات جذب مشتری توسط مشاورین املاک این است که از مشتریان خود بخواهند تا عکس و محتوای جذاب خود را برای مشاورین املاک ارسال نمایند تا در صفحه مجازی خود به نمایش بگذارند و معاملات ملکی را افزایش دهند. یکی از بهترین روش های جذب مشتری این است که از مخاطبین فضای مجازی خود بخواهند تا عکس و مشخصات ملکی که قصد فروش و رهن و اجاره آن را دارند برای مشاورین املاک ارسال کنند تا در صفحه اینترنتی خود به نمایش بگذارند تا از این طریق تبلیغات و جذب مشتری را انجام دهند. بدین طریق مشتری و مخاطب بیشتری جذب کرده و معاملات بیشتری برای موفقیت مشاورین املاک در پی دارد.

طراحی وبسایت تخصصی:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر مراجعه حضوری برای رهن و اجاره یا خرید خانه و صرف کردن وقت جهت پیدا کردن مورد مناسب جهت معامله در زونکن و دفاتر حجیم مشاورین چندان رواجی ندارد، چون روش های قدیمی دست و پا گیر و محدود بودند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت و موتورهای جستجو و وب سایت های تخصصی می­‌توان خیلی سریع تر به منابع و اطلاعات دست پیدا کرد. پس می‌­توان با استفاده از فیلترهای مخصوص، با دسته بندی اطلاعات مورد نظر به موارد مناسب و مطابق سلایق افراد دسترسی سریع تری پیدا نمود.

به عبارت دیگر محتوا نویسی یکی از روش های خوب و ساده جهت جذب مشتری بیشتر می باشد. با این روش دسترسی سریع و آسان را در صفحه مجازی خود با عکس های با کیفیت و مشخص نمودن موقعیت مکانی ملک را برای مخاطبین و مشتریان فراهم نموده اید.

دسترسی و موقعیت مکانی را در وبسایت خود درج نمایید تا مشتریان رغبت بیشتری برای دیدن موارد اجاره ای و فروشی از خود نشان دهند و بیشتر به وبسایت شما مراجعه نماید، بدین شکل یک مشتری بالقوه به یک مشتری بالفعل تبدیل می گردد. در نتیجه می توان گفت به روز شدن تبلیغات با توجه به پیشرفت تکنولوژی، با تولید محتوای مناسب هماهنگ با هدف افزایش مشتری و تعامل با مشتری به راحتی می تواند تعداد معاملات ملکی را افزایش داده و سبب موفقیت مشاور املاک شود.

بازاریابی پیامکی برای مشاور املاک خود:

بازار-یابی-پیامکی-برای-مشاور-املاک-خود

با استفاده از اپلیکیشن و یا پنل های پیامکی مخصوص تبلیغات اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی به صورت ماهانه و یا هفتگی نمایید تا مشتریان بیشتری جذب نمایید.

شما می توانید با استفاده از کدپستی، پیش شماره های یک منطقه، سن و جنسیت مخاطب، اصناف و مشاغل متنوع( پیمانکران، پزشکان، مهندسان، پیمانکاران، مشاورین املاک و ...) اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی نمایید. اما نکته مهم در ارسال پیامک های تبلیغاتی سلیس و روان بودن متن می باشد که باعث جذب و رغبت مشتری در پیگیری موارد تبلیغاتی مورد نظرش باشد. تا مشتری جهت انتخاب ملک مورد نظر خود اعلام آمادگی نماید. در این روش بایستی متن پیامک شامل اسم املاک، شماره تماس، و وبسایت و شبکه های اجتماعی باشد تا مشتری راحت تر بتواند با مشاور املاک ارتباط برقرار نماید.

فراهم نمودن تور مجازی برای مشاور املاک خود:

فراهم-نمودن-تور-مجازی-برای-مشاور-املاک-خود

یکی از موثرترین روش های جذب مشتری تورهای مجازی است که می توان نمایشی دقیق تر از بعدهای مختلف ملک مورد نظر به خریدران و مشتریان ارائه کرد و در نهایت خیلی سریعتر و بهتر به اجاره یا فروش ملک منجر گردد. با ایجاد اینگونه آگهی های جذاب باعث افزایش بازدید و اعتبار آگهی و امنیت بیشتر فایل های ملکی می گردد. همچنین باعث افزایش فروش، جذب مشتری، و افزایش معاملات ملکی می شود.

بدین ترتیب با دسترسی شبانه روز مشتریان و تبلیغات دائمی، امکان نقد آشنایان، دوستان، بازدید کنندگان و مشتریان را برای خود فراهم نموده تا با برنامه ریزی بهتر باعث موفقیت مشاور املاک خود گردید. 

 

تبلیغات به روز برای مشاور املاک

تبلیغات-به-روز-برای-مشاور-املاک

یکی از مهمترین دلایلی که باعث نیاز به تبلیغات جهت جذب مشتری در زمینه مشاور املاک می شود، زیاد بودن تعداد مشاورین املاک و رقبای قوی و پر  تعداد است، پس بایستی برای شناخته شدن و جذب مشتری بیشتر و همچنین کسب اعتبار و اعتماد بیشتر دست به تبلیغات فراگیر بزنیم. از دیگر دلایلی که نیاز مبرمی به تبلیغات مشاور املاک ایجاد می کند این است که با توجه به تعداد زیاد مشاورین، ما باید خدماتی متفاوت و اضافه تر ارائه نماییم تا به معروف شدن بیشتر و کسب ایده های نوین منجر گردد.

پس با استفاده از تبلیغات و خدمات بیش از حد معمول در فضای مجازی، روزنامه ها، مجلات، پیامک و روزنامه و حتی کارت های ویزیت می توان مشتریان بیشتری برای مشاورین املاک و افزایش معاملات ملکی جذب نمود.

یکی دیگر از مواردی که نیاز به تبلیغات را حائز اهمیت می کند این است که در این بازار پر از رقبا ایجاد شناخت اولیه و کسب اعتماد و اعتبار و متفاوت بودن نسبت به دیگر رقبا می باشد. پس با تبلیغات اصولی و صحیح بر اساس اعتبار و اطمینان می توان به موفقیت مشاور املاک و جذب مشتری امیدوار بود.

پرداخت هزینه جهت تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از مسائل مهم مشاورین املاک است. تبلیغ و فعالیت مستمر در  شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اينستاگرام عموماً بهترین روش برای پیشرفت بیشتر نسبت به سایر رقبا است.

اين نوع اپلیکیشن ها، با خصوصیات متنوع، این اطمینان را به شما می دهد که وقت و هزینه ای که بابت تبلیغات در آنها صرف نموده اید صرفا برای جذب مشتریان استفاده می شود.

اکثر تبلیغات در این اپلیکیشن ها و شبکه­‌های مجازی و افزایش معاملات ملکی و جذب مشتریان بیشتر، در گرو برنامه ریزی دقیق و کیفیت تولید محتوا توسط گروه تبلیغاتی است. امروزه اکثر مشاورین املاک با تمرکز و سرمایه­‌گذاری بر روی تبلیغات در فضای مجازی توانسته‌اند به جذب مشتریان بیشتر و افزایش معمالات و کسب اعتبار دست پیدا کنند.

نکته مهم در تبلیغات و سرمایه گذاری بر روی تبلیغات این است که به طور دائم و منظم آگهی و تبلیغات داشته باشید تا همیشه شناخته شده و معروف در اذهان عمومی جای خود را حفظ کرده باشید.

درج آگهی به طور مداوم در مجلات، روزنامه ها، کارت ویزیت، چاپ بروشور، نصب بنر، درج آگهی در ماهنامه های محلی، تبلیغ روی بیلبورد، و حتی شرکت در مراسم و فعالیت های اجتماعی محله به نام مشاور املاک خود، ارائه مقالات آموزش و نکات معامله در مشاورین املاک در وبسایت ها و هر آنچه که باعث جذب مشتری و افزایش معاملات می شود.

همراه داشتن کارت ویزیت

همیشه برای شناخته شدن و ماندگار ماندن در اذهان مردم سعی کنید با دادن یک کارت ویزیت، نشانه ای از خود باقی بگذارید. در هر جایی که حضور دارید مانند مجالس و مهمانی ها، دورهمی ها، جلسات و غیره با ارائه یک کارت ویزیت خود را در اذهان ماندگار نمایید. شاید آن اشخاص به کارت ویزیت شما نیازی نداشته باشند، اما می توانند کارت ویزیت شما را به بقیه بدهند تا شناخته تر بشوید و این تبلیغ همان چیزی است که شما برای موفقیت خود به آن احتیاج دارید.

 

5 نکته برای یک مشاور املاک خوب و حرفه‌ای

5-نکته-برای-یک-مشاور-املاک-خوب-و-حرفه‌-ای

مشاور املاک در دسته شغل های خدماتی قرار می گیرد پس لازم است که در تعامل با مشتریان رفتار حرفه ای از خود نشان دهند، چون نکته مهم برای موفقیت در این شغل داشتن رفتار حرفه ای است. مشاورین املاک در طبقه بندی شغل های تولیدکننده قرار ندارند چون با خدماتی که به مردم می دهند باعث شده است تا در دسته شغل های خدماتی قرار بگیرند؛ اما اگز شما هم در  این شغل فعال هستید و می خواهید موفق و حرفه ای باشید، رعایت و انجام 5 نکته زیر ضروری می باشد:

  • شغل اولتان باید مشاور املاکی باشد

برای اینکه میزان معاملات را افزایش دهید بایستی تمرکزتان روی یک شغل باشد در این شغل هم رعایت این نکته الزامی است. اکثر کسانی که در این شغل فعال هستند، غالباً بازنشسته های کارمندی یا جوانانی هستند که پشت کنکور هستند و یا علاقه ای به ادامه تحصیل ندارند و شغل دیگری پیدا نکرده اند در نهایت به این شغل روی آورده اند و به مشتریان در این زمینه خدمات ارائه می دهند. بعضی هم فارغ التحصیل های رشته های مهندسی عمران، مدیریت تجاری و یا حقوق هستند که با استفاده از روش های بازاریابی حرفه ای توانسته اند برای خود در این صنف شغل خوبی پیاده کنند. همواره به یاد داشته باشید بایستی مشاور املاکی شغل اول شما باشد تا تمرکز بیشتری روی شغلتان بگذارید و با انگیزه و تلاش بیشتری به موفقیت روز افزون دست پیدا کنید، در غیر این صورت تنها در یک شغل صوری فعال هستید و قطعاً موفقیتی حاصل نخواهد شد.

  • شنونده خوبی بودن تا بحث کننده خوب

همیشه تلاش کنید ابتدا شنونده خوبی باشید و از نیاز ها و سلایق مشتری خود آگاه شوید و حتی کلام مشتری را قطع نکنید، و خود را در نقش یک مشاور دلسوز که می خواهد مشکل و نیاز مشتریان را برطرف نماید، نشان دهید.

  • بایستی شما برای مشتری ملک مورد نظر را پیدا کنید نه برای ملک مشتری

اکثر مشاوران علاقه دارند به جای اینکه برای مشتریان خود با توجه به نیازهایشان ملکی پیدا کنند، تلاش می کنند تا ملک های خود را به مشتری ارائه دهند. همیشه سعی کنید تا مشتری را مجبور به معامله ملکی که دارید، نکنید. اکثر مشاورین املاک با گفتن جملاتی کلیشه ای مانند دیر بجنبید از دستتان رفته، یا فروشنده پول لازم است زیر قیمت می دهد، قیمت ها در حال بالا رفتن است اگر الان نخرید ضرر کرده اید، ملک لاکچری و اکازیونی برایتان پیدا کرده ایم، خریداران را مجبور به خرید و معامله ملکی که مورد پسندشان نیست می کنند. بایستی شما ملکی مناسب با نیازها و بودجه و جایگاه اجتماعی مشتری پیدا نمایید.

  • فقط به نفع فروشنده فعالیت نکنید

فروش ملک بایستی معامله دو سر سود باشد تا هر دو طرف رضایت کافی از معامله داشته باشند. اکثر مشاورین املاک به نفع فروشنده فعالیت می کنند و هر قیمتی که فروشنده بگوید به مشتری اعلام می کنند و این باعث می شود تا قیمت مسکن در بازار حبابی شود و قدرت خرید مردم پایین بیاید. اکثر کسانی که وارد این شغل شده اند با توجه به میزان دانش کمی که دارند توان مدیریت قیمت ها را نداشته و همین موضوع سبب افزایش حبابی قیمت ها می شود.

  • تنها برای پورسانت تلاش نکنید

اکثر مشاورین املاک با استفاده از ترفندهایی دو طرف معامله را به پای میز مذاکره می کشانند و به آنها اعلام می کنند که خریدار ملک را پسند نموده یا فروشنده تخفیف زیادی می دهد، در حالی که زمانی دو طرف معامله وقتی رو در رو قرار می گیرند هیچ کدام در مورد معامله به توافقی نرسیده اند این چنین می شود که یا خریدار مجبور به قبول معامله می شود یا کلا معامله به هم می خورد. چنانچه معامله ای هم انجام بگیرد مشاور تنها به دریافت پورسانت خود بسنده می کند و دیگر پیگیری بابت ملک مورد معامله انجام نمی دهد.

جمع بندی

اگر چه این شغل در دسته شغل های پرسود و رونق قرار دارد و در همه مناطق و محله ها پر تعداد هستند ولی در سال های اخیر با توجه به رکود بازار مسکن کاهش قابل توجهی داشته اند.

از طرفی با توجه به تعداد زیاد مشاورین املاک و رقابتی که بین آنها وجود دارد امروزه بایستی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی و تبلیغات و تکنیک هایی  که در زمینه بازاریابی تخصصی وجود دارد با جذب مشتریان بیشتر و کسب اعتماد و اعتبار بیشتر در موفقیت شغل مشاور املاکی به موفقیت روز افزون دست پیدا کنید تا از رقبای خود پیشی بگیرید. چرا که افزایش معاملات ملکی و جذب مشتریان بیشتر و کسب اعتبار و اعتماد رمز موفقیت در این شغل می باشد.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران