کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ مشاورین املاک/ قیمت آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران
قیمت آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران

قیمت آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران

توسط اکبری

قیمت آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران هر روز در حال تغییر است. افرادی که قصد خرید آپارتمان در تهران را دارند در ابتدا به قیمت ها توجه می کنند. به دلیل محدودیت های بودجه این کاملا منطقی است که هر فردی قیمت آپارتمان ها را بررسی کند تا بر اساس پول خود برای خرید تصمیم بگیرد. قیمت آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران با توجه به نوع منطقه متفاوت است. تفاوت قیمت آپارتمان ها بر اساس مناطق سبب شده که بخشی از افراد بتوانند در منطقه خاصی ساکن شوند. در ادامه این مطلب این موضوع را بیشتر بررسی می کنیم پس با ما همراه باشید. 

علت تفاوت قیمت آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران

هر شهری از مناطق و محله های مختلفی تشکیل شده است. تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به وسعت خود دارای مناطق گوناگونی می باشد. این مناطق قیمت مشخصی دارند و بعضی از مناطق دارای قیمت بیشتری هستند. به طور مثال در منطقه تهرانپارس آپارتمان ها قیمت بیشتری نسبت به مشیریه دارند. جدا از بحث نوساز و قدیمی بودن آپارتمان ها، بالا و پایین بودن منطقه شهری نیز در قیمت این خانه ها موثر است. 
فرض کنید می خواهید یک آپارتمان ۸۰ متری در تهران بخرید، حال اگر سوهانک را برای خرید آپارتمان انتخاب کنید باید سرمایه خود را تا چند برابر افزایش دهید. این در حالی است که اگر بخواهید در نبرد شمالی همین آپارتمان ۸۰ متری را تهیه کنید نیاز به سرمایه کمتری دارید. 

مناطق 22 گانه تهران کدام است؟

یکی از چالش هایی که قطعا برای شما هم پیش آمده است، اطلاع از مناطق 22 گانه تهران است. به طور کلی این مناطق از محله های گوناگونی تشکیل شده اند و هر منطقه با توجه به محله های خود شناخته می شود. می توان برای تعیین قیمت آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران به مناطق سوهانک، پونک، زرگنده، تهرانپارس، شهران شمالی، آرژانتین، پیچ شمیران، مهرآباد، جیحون، میدان قزوین، میدان شهدا، بلوار ابوذر، نبرد شمالی، مشیریه، خزانه، آزادی، یافت آباد، عبدل آباد، شهر ری، چیتگر و شهرک راه آهن اشاره کرد. 

عوامل موثر بر قیمت آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران

  1. موقعیت جغرافیایی: اولین موردی که بر قیمت آپارتمان تاثیر دارد، موقعیت جغرافیایی آن است. این موضوع به همان مناطق 22 گانه مربوط می باشد. به طور کلی آپارتمان ها شمال شهر از آپارتمان های جنوبی گران تر هستند و این به دلیل منطقه شهری و امکانات و آب و هوای آن می باشد. 
  2. موقعیت واحدهای آپارتمان: قیمت آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران به موقعیت قرارگیری واحدها نیز وابسته است. بر این اساس واحدهایی که در بخش جنوبی یک مجتمع مسکونی واقع شده اند قیمت گران تری نسبت به واحدهای شمالی دارند‌. این موضوع به این دلیل است که واحدهای جنوبی به خوبی از نور خورشید بهره مند شده و دلباز تر هستند. 
  3. متراژ آپارتمان: متراژ آپارتمان ها نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارد. نمی توان یک آپارتمان ۲۰۰ متری را با یک آپارتمان ۸۰ متری ارزیابی کرد و یکی از آنها را به عنوان گزینه بهتر انتخاب نمود. بهتر است ابتدا متراژ آپارتمان مورد نظر خود را تعیین کنید تا تخمین قیمت آن آسان تر باشد.
  4.  سن ساخت بنا: اگر یک آپارتمان نوساز باشد باید برای تعیین قیمت آن، متراژ را در قیمت هر متر آن منطقه ضرب کرد. به طور مثال اگر قیمت هر متر مربع از منطقه ای ۴۵ میلیون تومان باشد و آپارتمان مورد نظر شما ۷۰ متر متراژ داشته باشد یعنی باید ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کنید تا آپارتمان مورد نظر را صاحب شوید. حال اگر سن ساخت آپارتمان از ۲ سال بیشتر باشد باید به ازای هر یک سال، ۱.۵ درصد از مبلغ به دست آمده کم کنید.
  5.  امکانات اضافی: برخی از امکانات ممکن است در یک آپارتمان وجود داشته باشد و سبب افزایش قیمت آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران شود. از بین این امکانات می توان به وجود انباری و پارکینگ در آپارتمان اشاره کرد. هر یک از این بخش ها با توجه به متراژ خود سبب افزایش قیمت آپارتمان می شوند. در برج ها و مجتمع های مسکونی وجود انباری و پارکینگ از جمله ملزومات است و اکثر ساختمان های جدید به این امکانات مجهز می باشند. قیمت این دو بخش میز بر اساس درصدی از قیمت هر متر مربع از آپارتمان محاسبه می شود.  
اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۵.۰
۱ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران