کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ مشاورین املاک/ زندگی در چالوس و خرید ویلا در آن
زندگی در چالوس و خرید ویلا در آن

زندگی در چالوس و خرید ویلا در آن

همانطور که می ‌دانید شمال کشور از شهرهای بسیار زیبایی تشکیل شده که تمامی افراد علاقه دارند هنگام سفر به شمال از تمامی آن ها دیدن کنند، اما یکی از شهر های منحصر به فرد آن چالوس می باشد که در ادامه قصد داریم موارد بیشتری را در رابطه با جاذبه های آن برای شما بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

شاید شما نیز این نکته را بدانید که مساحت بسیار زیادی از کشور ما را خشکی تشکیل داده و شمال ایران به عنوان سرسبزترین بخش این کشور شناخته شده و اصولاً از آن به عنوان بهشت گمشده نام می برند، اما در میان تمامی شهرها می توان گفت که چالوس دارای حال و هوای خاص دیگری می باشد.  جاذبه های چالوس همواره توانسته نظر بسیاری از گردشگران و سایر مسافران به خود جلب کند با توجه به این مورد که شمال ایران طبیعت بکر و بی نظیر دارد، چالوس نیز به عنوان یکی از مکان های مهم گردشگری به حساب آمده و می توان گفت درصد زیادی از مسافران دیدن از جاذبه های چالوس را در اولویت خود قرار می ‌دهند.

آگهی های خرید ویلا را در سایت کلید املاک ببینید.

آشنایی با چالوس

آشنایی-با-چالوس

پیش از بررسی جاهای دیدنی شهر چالوس لازم است بیان کنیم که به عنوان یکی از شهرهای کهن استان مازندران شناخته شده و در جلگه میانی دریای خزر قرار دارد. چالوس قسمتی از مناطق کجور و کلارستاق می باشد، بخش شرقی چالوس در نواحی کجور و بخش غربی چالوس در نواحی کلارستاق قرار دارد. شهرستان چالوس در استان مازندران قرار دارد، چالوس از شرق به نوشهر از طرف غرب و جنوب غربی با شهرستان های عباس آباد و کلاردشت همسایه است. و از جنوب با شهر کرج همسایه است و از شمال به دریای مازندران منتهی می شود. از جنوب شرقی با شهرستان نور همجوار است. شهرستان چالوس دو بخش مرزن آباد و مرکزی دارد. دارای چهار دهستان و سه شهر به نام های چالوس، مرزن آباد و هچی‌رود است. بخش مرکزی دارای دو دهستان به نام های دهستان کلارستاق شرقی، دهستان کلارستاق غربی و بخش مرزن آباد دارای دو دهستان به نام های دهستان کوهستان، دهستان بیرون بشم می باشد. نام چالوس را در برخی کتب تاریخی شالوس یا سالوش هم ذکر کرده اند. بیشتر جمعیت چالوس بومیان کلارستاق که طبری می باشند هستند. مردم چالوس به زبان مازندرانی صحبت می کنند. در قسمت مناطق شرقی چالوس کجوری ها زندگی می کنند آنها به زبان کجوری مازندرانی صحبت می کنند. در سال 1395 جمعیت شهر چالوس تقریباٌ ۶۵٬۱۹۶ نفر بود. دما در تابستان در چالوس 25 تا 36 درجه می باشد و در زمستان 5 تا 12 درجه است. 

جاذبه های دیدنی شهر چالوس:

جاذبه-های-دیدنی-شهر-چالوس

در این قسمت قصد داریم از جاذبه های خاص و بکر شهر چالوس نام ببریم. بهترین زمان برای سفر به چالوس فصل پاییز و بهار است. دیدنی های چالوس زیاد است. 

جاده چالوس:

جاده چالوس که پر طرفدارترین مسیر به شمال است چشم اندازها و زیبایی نابی دارد و در این راه تونل های متعددی قرار دارد در این مسیر تونل کندوان قرار دارد که کرج را به چالوس متصل می کند این تونل در ارتفاع 2700 متری کندوان و 90 کیلومتری جنوب چالوس قرار دارد و چون از اهالی روستای کندوان شهرستان اسکو آذربایجان شرقی در ساخت آن کمک گرفتند به نام کندوان نامیدند قبل از ساختن این تونل مسیر کرج به چالوس پنج ماه سال غیر قابل عبور و مرور بود. جاده چالوس یا جاده 59 در سال 1312 به بهره برداری رسید این جاده با ساختن سد امیرکبیر به زیبایی های آن افزوده شد جاده چالوس از شهر کرج شروع شده تا شهر چالوس خاتمه می یابد و دارای طول 160 کیلومتر است در این جاده و مسیر پل ها و تونل های طولانی ساخته اند. با وجود خطراتی مثل: ریزش کوه و بهمن، زلزله و رانش زمین مسافران برای دیدن این جاده زیبا این خطرات را به جانشان می خرند. راه دسترسی به جاده چالوس از تهران بزرگراه شهید لشکری (جاده مخصوص کرج) به سمت کرج رفته و به ابتدای جاده چالوس می روید سایر راهها اتوبان تهران کرج و  آخر اتوبان همت و اتوبان تهران شمال می باشد. در مسیر جاده چالوس گردنه های خطرناکی وجود دارد که یکی از آنها گردنه هزارچم است که در 50 کیلومتری چالوس و 100 کیلومتری کرج می باشد 

آبشار اکاپل چالوس

هنگامی که از شهر چالوس به راه افتاده و به سمت جنوب غربی خود حرکت کنید هنگام تلاقی کردن کلاردشت و همچنین ارتفاعات البرز در داخل جنگل های کوهستانی یک آبشار خاص و منحصر به فرد وجود دارد که سالانه افراد زیادی اعم از تروریست های داخلی و خارجی برای دیدن آن به این منطقه سفر می کنند. می ‌توانیم تضمین کنیم که به هیچ عنوان از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد زیرا علاوه بر زیبایی و شکوهی که به دنبال دارد در منطقه ای واقع شده است که از ظرفیت تفریحی بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد. به عنوان مثال آبشار اکاپل چالوس تا دریاچه ولشت حدوداً ۳۰ کیلومتر فاصله دارد در این بین شما می توانید از رودهای فصلی کوچک و حیات جانوری جذاب دیدن کنید.

آبشار هریجان چالوس 

آبشار هریجان که 9 متر ارتفاع دارد در روستای هریجان که در مسیر تهران به چالوس قرار دارد واقع شده و زیبایی آن دیدنی است. 

آبشار سواسره چالوس:

این آبشار با 100 متر ارتفاع در نواحی کوهستانی بلده قرار دارد.

پل زغال چالوس:

پل-ذغال-چالوس

در شمال یک رودخانه خاص و منحصر به فرد واقع شده که از ارتفاعات کندوان آغاز می شود و دارای ماهی ‌های آزاد، سوف و سفید می باشد. دلیل نام ‌گذاری این اسم نیز این است که رود از شهر چالوس به دریای مازندران می ریزد به همین دلیل به آن رود چالوس گفته می شود. لازم است این نکته را بیان کنیم در سال ۱۳۰۷ شمسی در قسمت ۱۷ کیلومتری جاده کندوان که در میان شهر چالوس و مرزن آباد قرار دارد پل زغال ساخته شد این کار توسط پهلوی اول صورت گرفت و قصد از ساخت آن نیز تنها به ایجاد امنیت بیشتر برای رفت و آمد بود.

پس از گذشت این همه سال نیز پل زغال چالوس با توجه به قدمت بالا و همچنین منظره خاص و فوق العاده که به همراه دارد به عنوان یکی از جاهای ویژه و جذاب منطقه چالوس به شمار آمده اگر به صورت تکی و با خودروی شخصی خود قصد سفر به این منطقه را داشتید به شما پیشنهاد می دهیم که حتماً از آن عبور کنید و در بین راه نیز با منظره بسیار زیبایی از جنگل و کوه ها مواجه خواهید شد که فراموش نشدنی است. پل ذغال در 10 خرداد سال 1382 به عنوان آثار ملی ایران ثبت شد. 

پارک جنگلی فین چالوس:

پارک-جنگلی-فین-چالوس

از دیگر جاذبه های مهم گردشگری شهر چالوس که پیشنهاد می‌ کنیم هنگام سفر به این شهر سری به آن هم بزنید پارک جنگلی فین می باشد. هنگامی که در مسیر چالوس به تهران قرار دارید تنها با رد کردن ۷ کیلومتر پس از چالوس به پارک جنگلی خواهید رسید. در این پارک جنگلی یک مرداب پوشیده از گل‌ های نیلوفر آبی را خواهید دید که شما را به وجد خواهد آورد همچنین رودخانه خروشان نیز در این قسمت وجود دارد. اگر قصد دارید در این پارک جنگلی یک شب را بگذارید می توانیم بگوییم که مهمان سکوت بی نظیر جنگل خواهید شد و کلبه های چوبی نیز وجود دارد که شما می ‌توانید در آنجا بمانید.

لازم است این نکته را نیز بیان کنیم که پارک جنگلی فین چالوس می ‌تواند بهترین جا برای گذراندن سفر خانوادگی شما باشد به این دلیل که تمامی امکانات لازم فراهم می باشد و پس از رسیدن به این قسمت به وضوح مشاهده خواهید کرد که سرویس بهداشتی های کاملاً تمیز، آلاچیق و زمین های بازی مخصوص به کودکان وجود داشته و همچنین برای رفاه بیشتر شما نیز چندین بوفه و رستوران های شیک در نظر گرفته شده. این پارک جنگلی در تمامی ماه های سال پذیرای مسافرانی است که به چالوس سفر کرده اند و می توان گفت که فاصله بسیار کمی را با شهر داشته و همین موضوع نیز باعث شده حتی افرادی که در این ناحیه زندگی می کنند برای گذراندن دورهمی‌ های چند ساعته ی خود این پارک را انتخاب کنند. دارای دسترسی بسیار آسان بوده و شما می توانید پس از گذراندن چندین ساعت برای اقامت شبانه خود به شهر چالوس باز گردید.

بیشتر بخوانید:

ویلاهای روستایی چه ویژگی هایی دارند؟

کاخ چای خوران چالوس: 

کاخ-چای-خوران-چالوس

کاخ چای خوران چالوس نیز به عنوان یکی از جاذبه های فوق العاده این شهر به شمار آمده دارای 4000 متر مربع مساحت و یک طبقه و زیرزمین دارد و به یک موزه خاص تبدیل شده است. لازم است بیان کنیم که این کاخ در زمان پهلوی اول به عنوان یک استراحت گاه برای افرادی در نظر گرفته شده که در هنگام رفت و آمد و طی مسیر برای صرف چای و همچنین رفع خستگی خود به آنجا می رفتند. با توجه به قدمت بالایی که به همراه دارد و همچنین معماری خاص و فوق العاده آن که با توجه به سادگی که به همراه دارد باز هم جذاب و دیدنی است باعث شده که به یک موزه برای بازدید تمامی مردم تبدیل شود. توصیه می کنیم که در هنگام سفر به چالوس حتماً از این موزه دیدن کنید چراکه شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید کاخی که تنها برای چای خوردن از آن استفاده می شد چه شکلی است. حتماً در نظر داشته باشید که از بالکن این کاخ نیز دیدن فرمایید چرا که در آن بالا می توانید به یک آرامش و سکوت دلنوازی دسترسی پیدا کنید. آدرس این کاخ در جنوب میدان معلم در کنار دادگستری چالوس می باشد.

مرداب هسل یا تالاب کنیچال چالوس:

سطح این مرداب به ضخامت نیم سانتیمتر جلبک می باشد و در فصل های سال به رنگ های مختلف صورتی، سبز و قرمز است. این مرداب در جنگل مشل است و در همسایکی دو روستای طلاجو و سینوا قرار دارد. عمق آن تقریباً 15 متر بوده است.

مرداب کندوچال چالوس

مرداب کندوچال چالوس حدود یک هکتار مساحت و 5 متر عمق دارد و آب تالاب کندوچال از آب چشمه های حوالی آن است. سطح مرداب از نی و گیاهان مردابی تشکیل شده است. مرداب کندوچال در جنگل فین چالوس قرار دارد.

تله کابین نمک آبرود و پارک جنگلی

پارک جنگلی نمک آبرود با مساحت 200 هکتار از مناطق گردشگری چالوس است تله کابین نمک آبرود نیز از جاهای پر بازدید می باشد که روزانه حدود دو هزار مسافر را حمل می کند. تله کابین نمک آبرود 24 کابین دارد که چهار نفره است تله کابین مسافران را به ارتفاع قله مدوبن می برد.

دریاچه ولشت چالوس

دریاچه ولشت چالوس در دل دره ای نزدیک کوههای تخت سلیمان علم کوه است عمق دریاچه ولشت حدود 20 متر و مساحت آن 13 هکتار است و دارای مناظر زیبایی می باشد. 

کاخ اجابت چالوس

کاخ اجابت در روستای اجابت قرار دارد در دوره پهلوی اول ساخته شده و معماری کاخ اجابت سبک اروپایی دارد.

ساحل رادیو دریا چالوس

این ساحل که در میان مسافران شهرت دارد و نزدیکترین ساحل به تهران است امکانات متعددی از جمله: هتل آپارتمان، محدوده شنا بانوان و آقایان، فروشگاه، آلاچیق، رستوران دارد.

موزه خودروهای تاریخی ایران در چالوس

این موزه در نمک آبرود قرار دارد. در موزه خودروهای تاریخی ایران 25 خودرو وجود دارد که قدیمی ترین آنها به زمان احمد شاه برمی گردد رولز رویس سیلورگوست و بنز  K500 از ماشین های این موزه می باشد.

راههای خرید و تهیه ویلا در چالوس

راه-های-خرید-و- تهیه-ویلا-در-چالوس

خرید ویلا در شهرهای استان مازندران دارای رقابت است خرید ویلا در چالوس، خرید ویلا در نوشهر، خرید ویلا در نمک آبرود و خرید ویلا در رامسر در رقابت هستند. شما برای تهیه ویلا در چالوس دو روش پیش رو دارید یا ویلا ساخته شده خریداری کنید و یا با تهیه زمین ویلای مورد نظر خود را بسازید.

خرید زمین برای ساخت ویلا در چالوس:

بستگی به انتخاب شما می توانید زمین ساحلی و یا زمین جنگلی را برای ساخت ویلا خریداری کنید ولی این نکته را در نظر بگیرید که زمین ساحلی به لحاظ موقعیت قیمت گرانتری دارد و ساخت ویلا در نزدیکی ساحل به دلیل شرجی بودن باعث فرسایش مصالح و مواد استفاده شده در ساختمان ویلا می شود و باید از مصالح خوب و مرغوب استفاده کرد خرید زمین جنگلی چون بیشتر در کوهپایه ها و خارج از منطق شهری هستند در فصول سرد سال با مشکل سرما و عبور و مرور مواجه هستید و همچنین دسترسی به مرکز شهر کمی سخت است این موارد را در انتخابتان در نظر بگیرید.

خرید ویلا در چالوس:

در ابتدا لازم است بیان کنیم که برای خرید ویلا در چالوس باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید زیرا بسیاری از افراد سعی می کنند بر اساس نیاز خود اقدام به تهیه ویلا کنند برای برخی دیگر نیز امکانات و دسترسی های مربوط به ویلا از اهمیت بسیار ویژه ‌ای برخوردار می باشد به همین دلیل توصیه می کنیم پیش از خرید حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید که پشیمانی در کار شما نباشد. چالوس از آن دسته از شهرهایی می باشد که دارای ویلاهای لوکس و متوسط است. و شما می توانید برای خرید ویلا، ویلای مستقل انتخاب کنید ویا ویلای شهرکی. و با توجه به بودجه خود مکان و متراژ ویلا را انتخاب کنید.  

با توجه به این موضوع که برخی از گردشگران یا حتی مسافران هر سال چندین بار به شمال و شهر چالوس سفر می‌ کنند ترجیح می‌دهند که با قسمتی از سرمایه خود اقدام به خرید ویلا در این منطقه کنند، زیرا خرید ویلا در چالوس برای آن ها به صرفه ‌تر است و در هنگام حضور در این شهر دیگر احتیاج نیست که هر بار به هتل های متفاوتی مراجعه کند،

بهترین مناطق چالوس برای خرید ویلا 

بهترین-مناطق-چالوس-برای-خرید-ویلا 

برای خرید ویلا در چالوس باید شناخت خوبی از محله ها و مناطق شهر چالوس داشته باشید و برای خرید ویلا منطقه ای را متناسب با سلیقه و خواست خود انتخاب کنید.

منطقه رادیو دریا چالوس

بلوار رادیو دریا در نزدیکی رودخانه چالوس است این بلوار را خیابان تختی نیز می نامند و انتهای این بلوار دریای زیبای خزر قرار دارد و اگر طالب سکوت و آرامش هستید این منطقه را برای خرید ویلا انتخاب کنید. در بلوار رادیو دریا ویلاهای لاکچری با مساحت بالا وجود دارد. 

خیابان آیت الله غفاری چالوس

در خیابان آیت الله غفاری چالوس بیشتر بومی های شهر چالوس ساکن هستند در نزدیک رودخانه چالوس قرار دارد و به دریا دسترسی دارید این منطقه با منطقه رادیو دریا نزدیک است. ویلا در این خیابان دارای قیمت های مختلفی است و به مرکز شهر و امکانات نزدیک است.

بلوار هفده شهریور چالوس

در بلوار هفده شهریور چالوس که مرکزی ترین نقطه شهر چالوس است هم آپارتمان و هم ویلاهای نوساز و لاکچری وجود دارد و اگر تمایل دارید که به مرکز شهر و امکانات فروشگاه و مراکز درمانی نزدیک باشید خرید ویلا در این منطقه انتخاب کنید.

جاده گازوئیل چالوس

جاده گازوئیل در واقع خیابانی می باشد که به موازات ساحل دریای خزر در چالوس قرار دارد و با خیابان ساحل رادیو دریا تلاقی دارد و از آرام ترین مناطق در چالوس است و دسترسی خوبی به دریا دارد و بافتی روستایی دارد.

بلوار امام رضا چالوس

بلوار امام رضا طولانی ترین خیابان چالوس است و دسترسی خوبی به شهر و امکانات آن دارد. و ویلاهایی با قیمت های مختلف و دارای چشم اندازهای زیبا در آن وجود دارد.

نکاتی که در هنگام خرید ویلا در چالوس باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • توجه کنید که ویلایی که خریداری می کنید دارای سند رسمی و قانونی باشد و مجوز پایان کار داشته باشد. بعضی ویلاها در شمال سند ندارند و مشکل مجوز دارند.
  • زمینی که ویلا در آن ساخته می شود باید برای کاربری ویلا مجوز داشته باشد زیرا برخی از زمینهای شمال کاربری زراعی دارند.
  • به نوع سازه و کیفیت ساخت آن دقت کنید همچنین مصالح استفاده شده در ساخت ویلا
  • سعی کنید از انجام معامله از راه دور خودداری فرمایید و حتماً هنگام خرید از شخص، فروشنده را از نزدیک مشاهده کرده و در رابطه با مواردی که مد نظر شما یا شخص مقابل شما می باشد صحبت های لازم صورت بگیرد.
  • به خوبی این نکته را می دانید که تمامی فروشندگان سعی می ‌کنند با قیمت بالاتر خریدار را تحت تأثیر قرار دهند، به همین دلیل پیشنهاد می‌ دهیم هنگام مراجعه به پای میز معامله حتماً یک فرد آگاه و دانا را به همراه خود داشته باشید.
  • لازم است این نکته را نیز بیان کنیم عواملی که می تواند تأثیر مستقیم روی قیمت ویلا در چالوس داشته باشد عبارتند از: امکانات، موقعیت مکانی ویلا، مصالح به کار برده شده، منطقه مورد نظر، ویلای ساحلی یا ویلای جنگلی، متراژ و...
  • دسترسی های ویلا نیز از اهمیت بسیار خاصی برخوردار می باشد. 
  • دسترسی داشتن به ساحل: بسیاری از افراد علاقه دارند که در نزدیکی ساحل و دریا ویلا بخرند و همین آپشن نیز باعث شده تا از قیمت بالاتری نیز برخوردار باشد.
  • دسترسی داشتن به جنگل: برخی از گردشگران علاقه دارند که ویلا به جنگل نیز دسترسی داشته باشد چرا که ویلاهای جنگلی دارای زیبایی منحصر به فردی می باشد.
  • دسترسی داشتن به مراکز خدماتی: علاوه بر موارد فوق دسترسی داشتن به مراکز خدماتی نیز برای خریداران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد زیرا در برخی مواقع لازم است برای تهیه وسیله ای که مدنظر دارند به نزدیک ترین جا برای خرید مراجعه کنند.

سخن پایانی:

همانطور که مطالعه کردید در مطالب فوق  از کلید املاک سعی کردیم در رابطه با جاذبه های فوق العاده شهر چالوس و همچنین خرید ویلا در این شهر مطالبی را برای شما بیان کنیم و همچنین به توضیح این موضوع پرداختیم افرادی که به این منطقه سفر می ‌کنند به خوبی از این موضوع آگاهی دارند که شهر چالوس دارای چه طبیعت بکر و جاذبه های دیدنی فوق العاده ای می باشد. در رابطه با خرید ویلا نیز لازم است بار دیگر بیان کنیم موارد مهمی همچون قیمت، امکانات، دسترسی های مهم را در نظر داشته و پس از انجام تحقیقات لازم نسبت به خرید ویلا اقدام کنید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۱.۰
۱ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران