کلید املاک/ مجله های کلید املاک/ مشاورین املاک/ بهترین محله های انزلی برای زندگی و خرید ملک و ویلا
بهترین محله های انزلی برای زندگی و خرید ملک و ویلا

بهترین محله های انزلی برای زندگی و خرید ملک و ویلا

توسط اکبری

بهترین محله های انزلی برای زندگی و خرید ملک و ویلا

بندرانزلی بعد از رشت (مرکز استان گیلان) دومین شهر پرجمعیت استان گیلان است و از نظر جمعیت، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران است. به مردم این منطقه انزلیچی می گویند. از آنجایی که بندر انزلی در سال های اخیر به منطقه آزاد تبدیل شده است،

با افزایش قیمت زمین و مسکن و افزایش موفقیت و درآمد کسب و کار در این شهر مواجه هستیم. بهتر است قبل از تصمیم به اقامت در این شهر، بهترین محله های بندرانزلی را برای زندگی و خرید ویلا بهتر بشناسید.

آشنایی کامل با بندر انزلی

آشنایی-کامل-با-بندر-انزلی

شهر بندر انزلی در غرب استان گیلان و در 40 کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد. این بندر در منطقه ای مسطح واقع شده و از چند جزیره و شبه جزیره تشکیل شده است که به دلیل سواحل خزر و تالاب بین المللی بندر انزلی توسط پل هایی به هم متصل شده اند. شهر بندرانزلی از 3 قسمت تشکیل شده است، قسمت غربی یا انزلی،

قسمت میانی یا شبه جزیره بین رشته کوه و قسمت شرقی به نام غازیان. بندرانزلی اولین و بزرگترین بندر ایران در سواحل دریای خزر است. اسکله این شهر بندرگاه مهمی است که سومین بندر کشور از نظر تناژ تخلیه و بارگیری است.

بررسی بیشتر: خرید خانه ویلا در نور

از نظر تراکم جمعیت نسبت به مساحت یکی از متراکم ترین شهرهای ایران است. جمعیت شهر بندرانزلی بر اساس آمار سال 1395 برابر با 139016 نفر است که از این تعداد 118564 نفر جمعیت شهری هستند. مردم انزلی گیلکی هستند و به زبان گیلکی صحبت می کنند. بندرانزلی بعد از رشت بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر گیلکی جهان است.

آگهی های خرید و فروش، رهن و اجاره را در وب سایت کلید املاک ببینید.

خرید آپارتمان در بندرانزلی و محلات پرطرفدار آن

شهر بندرانزلی در واقع یکی از شهرهای بزرگ شمال کشور است که به دلیل امکانات معیشتی متعدد مورد استقبال بسیاری از افراد غیر بومی برای خرید ویلا در انزلی قرار گرفته است. بیشتر محدوده شهر انزلی در نزدیکی دریای خزر واقع شده است و به همین دلیل خرید ویلا در انزلی در کنار ساحل بسیار رونق دارد.

خرید آپارتمان در بندر انزلی جدای از خرید ویلا در این شهر طرفداران زیادی به خصوص در بین ساکنین بومی آن دارد، محله های خوبی در انزلی برای این معاملات وجود دارد که مهمترین آن ها محله های پاسداران، تهران و مطهری است. اگر خرید ویلا در انزلی از نظر مالی برای شما سخت است،

بهتر است گزینه های دیگری مانند خرید خانه های قدیمی با متراژ بزرگتر واقع در خیابان های اصلی و پرداخت هزینه کمی برای بازسازی را انتخاب کنید. در ادامه به چند محله معروف انزلی می پردازیم.

خرید آپارتمان در بندرانزلی خیابان پاسداران

برای خرید آپارتمان در انزلی یکی از گزینه های پیش روی شما یکی از محله های اصلی شهر خیابان پاسداران است. این خیابان در نزدیکی دریا قرار دارد و رنج قیمتی بالایی دارد. در واقع در بندر انزلی نزدیک بودن خانه و آپارتمان به دریا گران تر است و هر چه  مسافت بیشتر باشد ارزان تر است. این اختلاف قیمت معمولاً متری یک تا دو میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در بندرانزلی خیابان غازیان

خرید-آپارتمان-در-بندر-انزلی-خیابان-غازیان

غازیان بخشی از بندرانزلی است که با پل معروفی به همین نام به هم متصل می شود. خیابان غازیان برای افرادی که به دنبال خرید ویلا در انزلی هستند، انتخاب خوبی است چرا که هزینه خرید زمین در انزلی به خصوص در غازیان مناسب است.

خرید آپارتمان در بندرانزلی خیابان تهران

خیابان تهران یکی از مراکز اصلی شهر بندرانزلی است که به خیابان پاسداران نزدیک است و خانه ها و ویلاهای زیبای زیادی در داخل آن دیده می شود. برای خرید خانه در خیابان تهران انزلی، آن دسته از سازه های جدیدتر و محلی تر، قیمت بالاتری دارند. قیمت فروش خانه و آپارتمان در این نقطه از انزلی نسبت به خیابان پاسداران مناسب تر است.

خرید آپارتمان در انزلی اسکله موج شکن

این خیابان در واقع گران ترین محله بندر انزلی است که خانه های گران قیمت و چشم انداز زیبای دریا و فانوس دریایی دارد و قیمت بالایی نیز دارد. اخیراً با توجه به نوسازی روزافزون در این منطقه، خانه های نوساز زیادی در این مسیر برای خانه های استیجاری ایجاد شده است.

خرید آپارتمان در بندرانزلی خیابان مطهری

خیابان مطهری یکی دیگر از محله های خوب برای زندگی در انزلی است که با قیمت خرید خانه در خیابان پاسداران برابری می کند.

 بهترین محله های بندرانزلی برای زندگی و خرید خانه و ویلا

 بهترین-محله-های-بندر-انزلی-برای-زندگی-و-خرید-خانه-و-ویلا

شهر انزلی یکی از مهم ترین شهرهای تجاری شمال ایران است. قیمت خرید خانه در بندر انزلی در سال های اخیر به دلیل وجود امتیاز در شهر آزاد افزایش چشمگیری داشته است. دو شاخص بسیار مهم برای تعیین قیمت خانه و آپارتمان در این شهر وجود دارد،

بررسی بیشتر: خرید خانه ویلا در مازندران

یکی نزدیکی به دریا و دیگری مساحت روبرو و بعد از پل غازیان. بالا و پایین انزلی به صورت شرقی – غربی در نظر گرفته شده است. پس بالاشهر انزلی در پشت پل غازیان و در ضلع شمال غربی شهر و پایین شهر مقابل پل غازیان در سمت جنوب شرقی قرار دارد. در ادامه به تعدادی از بهترین محله های بندر انزلی برای سکونت می پردازیم:

  • خیابان پاسداران: این خیابان ممتد در کنار دریا واقع شده، قیمت بالایی دارد و از متری 5 میلیون تومان شروع می شود.
  • خیابان تهرانی: نزدیک به خیابان پاسداران قرار دارد و نسبت به بلوار پاسداران مقرون به صرفه تر است.
  • اسکله موج شکن: محله مجلل انزلی با ساختمان های مجلل و مناظر و نورهای دیدنی 
  • میدان مالا
  • مالا گاز
  • منطقه آزاد انزلی
  • رود حسن

نتیجه گیری

بندر انزلی در سال 1384 به عنوان منطقه آزاد انزلی تصویب شد. و یکی از هفت منطقه آزاد ایران است. از بدو تأسیس منطقه آزاد رشد چشمگیری داشته و ساخت و ساز به ویژه خرید ویلا در انزلی رونق گرفته است.

خرید زمین در انزلی به دلیل مجاورت این منطقه با مناطق تفریحی و تجاری و قرار گرفتن آن در ساحل دریا رشد چشمگیری داشته است. بندر انزلی پس از رشت دومین شهر پرجمعیت استان گیلان است که مهمترین شهر بندری کرانه جنوبی دریای خزر است.

شهر انزلی در واقع یکی از شهرهای بزرگ شمال کشور است که به دلیل امکانات معیشتی متعدد مورد استقبال بسیاری از افراد غیر بومی برای خرید ویلا در انزلی قرار گرفته است. برای خرید آپارتمان در انزلی یکی از گزینه های پیش روی شما که یکی از اصلی ترین محله های مسکونی شهر است، خیابان پاسداران است.

غازیان بخشی از شهرستان انزلی است که با پل معروفی به همین نام به آن متصل می شود. خیابان غازیان برای افرادی که به دنبال خرید ویلا در انزلی هستند گزینه مناسبی است زیرا قیمت خرید زمین در انزلی به خصوص در غازیان نسبتاً مناسب است. خیابان تهران یکی از مناطق اصلی شهر انزلی است که در مجاورت خیابان پاسداران قرار دارد و بیشتر ساختمان ها و ویلاهای شیک در آن به چشم می خورد. این خیابان در واقع محله ای گران قیمت در بندر انزلی است که دارای ویلاهای مجلل با چشم اندازی زیبا از دریا و فانوس دریایی است و قیمت بالایی دارد.

نظرات خود را درباره مقالات کلید املاک با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۴.۰
۲ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران