نکات مهم در مورد خرید ویلا

نکات مهم در مورد خرید ویلا

توسط اکبری

با توجه به گسترش زندگی شهرنشینی و آپارتمان نشینی خیلی از افرادی که وضع مالی خوبی دارند اقدام به خرید ویلا میکنند. در بیشتر مواقع کسانی که مایل به خرید ویلا هستند تمایل دارند که در شمال کشور اقدام به خرید ویلا کنند ولی باید قبل از خرید ویلا به چند نکته و یا نکات مهم توجه کنید که اگر قبل از خرید به این نکات توجه نکنید ممکن است که بعد از خرید مشکلاتی برای شما به وجود بیاید.اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید ویلا دارید و یا میخواهید که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید،تا آخر این مقاله از کلید املاک با ما همراه باشید چرا که ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم که به بررسی نکات مهم در مورد خرید ویلا بپردازیم.

پیشنهاد : اجاره ویلا تهران

میزان بودجه

شاید یکی از نکات مهم در مورد خرید ویلا میزان بودجه باشد.

این طبیعی است هرکسی که قصد خرید ویلا را دارد حتما بضاعت مالی خوبی نیز دارد. ولی باید توجه کنید که میزان بودجه رابطه مستقیمی با خرید ویلای خوب دارد. با توجه به این که بضاعت مالی همه افراد در آن حدی نیست که بتوانند یک ویلای گرانقیمت و لاکچری خریداری کنند پس باید اقدام به خرید ویلایی کنند که در راستای میزان بودجه شان باشد. البته این نکته را باید گفت که با خرید ویلای مناسب هزینه ها تمام نمی شود بلکه شما باید  مبلغی را برای بازسازی و نوسازی ویلا در نظر بگیرید، هر چند که در بعضی از مواقع ویلاها به صورت بازسازی شده و نوسازی شده در اختیار شما قرار می گیرند ولی اگر شما بودجه کمی دارید می توانید یک ویلای خریداری کنید که نیاز به بازسازی و مرمت دارد چرا که در این شرایط شما با پول کمتری صاحب ویلا می شوید و می توانید در زمان مناسب اقدام به بازسازی و نوسازی ویلا کنید.

معماری و سبک ویلا

یکی دیگر از نکات مهم در مورد خرید ویلا معماری و سبک ساخت ویلا می باشد. هرچند که به عقیده خیلی از افراد معماری ویلا یک چیز کاملا سلیقه ای و شخصی می باشد و به شکل کلی نمی توانیم برای همه ویلاها یک نسخه بپیچیم و تمام افراد را به سمت خرید ویلایی با سبک های مشابه سوق دهیم، اما وقتی به صورت عمیق تر به سبک ویلا ها توجه می کنیم متوجه میشویم که هر ویلایی را با کمک گرفتن از متریال منحصر به فردی ساخته اند. مثلاً در بعضی از مواقع متریال اصلی یک ویلا چوب و در بعضی دیگر از مواقع متریال اصلی استفاده شده سرامیک و سیمان می باشد. پس شما باید با توجه به سلیقه خود سبک معماری و همچنین متریال های مصرفی ویلای مدنظر خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

نمای بیرونی و امکانات داخلی ویلا

کسی نمی تواند نقش نمای بیرونی خانه و ویلا را نادیده بگیرد مخصوصاً اگر پای ویلا در میان باشد. نمای خارجی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد و یکی از نکات مهم در مورد ویلا می باشد. شما برحسب سلیقه می توانید برای نمای خارجی ویلای مد نظر خود نما های متفاوتی را انتخاب کنید که کیفیت را قبل از زیبایی آن حتما باید بررسی کنید. در مورد نما و فضای داخلی ویلا باید بگویم از آنجایی که قرار است ویلا یک حس آرامش و حس خوب را به شما القا کند باید توجه داشته باشید که نمای داخلی ویلای مد نظر شما نیز باید از این ویژگی برخوردار باشد.

پیشنهاد : خرید ویلا در نور

بررسی اسناد ویلا

به جرات میتوانیم بگویم که بررسی اسناد ویلا یکی از مهمترین نکات مهم در مورد خرید ویلا می باشد. در بسیاری از مواقع شاید شما یک ویلایی را ببینید و از همه لحاظ او را بپسندید و حتی در بعضی از مواقع این ویلا از حیث زیبایی و مکانی که قرار دارد ستودنی و بی همتا باشد. اما اگر این ویلا فاقد سند مالکیت باشد و یا حتی پایان کار و یا پروانه ساخت نداشته باشد هیچ ارزشی نخواهد داشت. حتماً باید توجه کنید که ویلای که خریداری می کنید علاوه بر این که از حیث فنی و زیبای مناسب است باید  دارای مدارک مهم مانند سند پایان کار و مجوز ساخت و ساز باشند.پس حتماً و حتماً سند مالکیت، پروانه ساخت و پایان کار ویلا را قبل از خرید و دادن پول مورد بررسی قرار دهید.

به این موارد شما می توانید نکات مهم دیگری را مانند فاصله ویلا تا خیابان اصلی و استحکام و استقامت ویلا را نیز اضافه کنید. امیدوارم که با خواندن این مقاله متوجه نکات مهم در مورد خرید ویلا شده باشید و بتوانید یک ویلای شکیل و زیبا خریداری کنید و از زندگی در آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۴.۳
۶ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران