خرید خانه در منطقه يک تهران

خرید خانه در منطقه يک تهران

خرید خانه در منطقه یک تهران با توجه به افزایش بی سابقه قیمت ملک در کشور و تورم های شدید، تنها برای قشری خاص و به قول معروف پولدار امکانپذیر می باشد. متاسفانه این روزها قیمت ها در این منطقه به حدی نجومی هستند که برای اقشار متوسط حتی اجاره کردن ملک نیز، در منطقه یک تهران امر محال محسوب می شود. به هر حال همه ما کاملاً به این موضوع واقف هستیم که منطقه یک تهران، یکی از گران قیمت ترین نقاط کشور بوده و طی اتفاقات اخیر نیز بیشتر از همه جای کشور دستخوش تغییر و افزایش قیمت شده است. در این مقاله از کلید املاک ما قصد داریم به بررسی شرایط خرید خانه در این منطقه بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید و یا حتی آرزوی داشتن منزل در منطقه یک تهران را دارید می توانید از مطالب ارائه شده در اینجا نیز بهره ببرید.

بررسی موقعیت جغرافیایی منطقه یک تهران:  

 

بررسی-موقعیت-جغرافیایی-منطقه-یک-تهران  

منطقه یک تهران بنابر یک سری دلایل فنی، اقتصادی و سیاسی بهترین و گران قیمت ترین نقطه کشور ایران است که مساحت آن حدود ۶۴ کیلومتر مربع می باشد. قسمت شمالی این منطقه را ارتفاعات دامنه جنوبی کوه های البرز در برگرفته است و سمت جنوب نیز به بزرگراه شهید چمران منتهی شده و مابین دو راهی بزرگ راه مدرس و هتل آزادی و پل صدر قرار دارد. اراضی رود خانه درکه پوشش دهنده قسمت غرب منطقه یک تهران و بالاخره از شرق هم به بزرگراه ارتش منتهی می گردد.

بافت منطقه ای این قسمت از شهر تهران باغ بوده و تقریبا می توان گفت از بافتی قدیمی برخوردار می باشد. البته به دلیل رونق ملک و سود ده بودن سرمایه گذاری برای ملک در این منطقه، طی سال های اخیر برج ها و مجتمع های آسمان خراش زیادی در این منطقه ساخته شده اند که همگی از قیمت های بسیار بالایی برخوردار هستند.

همانطور که گفتیم سرمایه گذاری در ملک و ساخت و ساز در این منطقه بنابر دلایلی از رونق بسیار بالایی برخوردار بوده و همین امر سبب شده است قیمت ها نیز بالا باشد.

چرا طی سال های اخیر شهرداری تهران برای ساخت و ساز در منطقه یک تهران محدودیت هایی اعمال کرده است؟

 

چرا-طی-سال-های-اخیر-شهرداری-تهران-برای-ساخت-و-ساز-در-منطقه-یک-تهران-محدودیت-هایی-اعمال-کرده-است؟

همانطور که همه ما می دانیم ساخت و ساز در منطقه یک تهران از درآمد بسیار بالا و خوبی برخوردار است. همین امر تمایل افراد فعال در حوزه ساخت و ساز را جهت سرمایه گذاری در این منطقه بسیار بیشتر کرده است. به نحوی که در طی چند سال اخیر ساخت و ساز در این منطقه از سرعت بسیار بالایی برخوردار شده و به دلیل بالا بودن قیمت ملک، سازندگان ملک سودهای بسیار کلانی را به لطف موقعیت این منطقه کسب کرده اند و همین امر زمینه را برای هجوم هر چه بیشتر آن ها به این منطقه به راحتی فراهم کرده است.

به همین دلیل شهرداری تهران جهت جلوگیری از بروز برخی مشکلات، در سال های اخیر محدودیت هایی را برای ساخت در این منطقه اعمال کرده است تا شرایط را برای ساخت و ساز سخت تر کنند. یکی از مهمترین فلسفه های اعمال محدودیت برای ساخت و ساز مخصوصاً مجتمع های بزرگ آپارتمانی در منطقه یک تهران حفظ فضای سبز منطقه است. به هر حال، منطقه یک تهران دارای بافت باغی بوده و رشد بی رویه ساخت و ساز مطمئناً به این ویژگی مثبت در منطقه یک لطمه وارد خواهد کرد.

لازم به ذکر است که منطقه یک تهران، یک منطقه خوش آب و هوا بوده و بر عکس مرکز شهر خبری از شلوغی و آلودگی های هوا در آن نیست. به هر حال این ویژگی مثبت این منطقه گران قیمت بی ارتباط به بافت قدیمی و باغی آن نیست. پس می توان نتیجه گرفت که اگر محدودیت هایی جهت پیشکیری از ساخت و سازهای بی رویه اعمال نگردد، طولی نخواهد کشید که بافت زیبای این منطقه نیز حالت سابق خود را از دست داده و جای خود را به منطقه ای بی روح، پر از مجتمع های مسکونی آپارتمانی و تجاری چندین طبقه می دهد.

شرایط عمومی خانه های واقع در منطقه یک تهران به چه شکل است؟

 

شرایط-عمومی-خانه-های-واقع-در-منطقه-یک-تهران-به-چه-شکل-است؟

همانطور که در مباحث قبلی نیز گفتیم، غالب بافت منطقه یک تهران باغ است. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که خانه های واقع شده در این منطقه گران قیمت تهران، دارای متراژهای بزرگ به همراه حیاط و محوطه بزرگ پر از گل و درخت می باشد.  البته ناگفته نماند که هجوم ملک سازان به این منطقه و افزایش روز افزون ساخت و ساز سبب شده است منظره منطقه نسبت به قبل با یک سری تغییراتی همراه باشد. به نحوی که درحال حاضر علاوه بر وجود منازل مسکونی با متراژ بالا و محوطه بزرگ، خانه های نو ساز و مجتمع های بزرگ جدید نیز به وفور در این منطقه یافت می شود. اما باید گفت که بافت قالب منطقه یک تهران قدیمی و باغی به همراه خانه هایی با متراژ بالا می باشد.

هرچند خرید منازل ویلایی با متراژهای بزرگ آرزوی بسیاری از افراد بوده و درصورت داشتن بودجه لازم، تمایل آن ها برای خرید منزل به این سبک بیشتر است. اما از آنجایی که خانه های آپارتمانی و نو ساز منطقه یک تهران از بهترین و به روز ترین امکانات رفاهی برخوردار هستند، بازار خرید و فروش آن ها نیز رونق خوبی در این منطقه دارد. البته نباید منکر این امر شد که خانه های نوساز رونق اقتصادی بسیار خوبی را به این منطقه بخشیده است.

بیشتر بدانید:

درباره محله های تهران برای خرید خانه

اجاره آپارتمان درمحله آجودانیه تهران

 

وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی در منطقه یک تهران به چه شکل است؟

 

وضعیت-مراکز-بهداشتی-و-درمانی-در-منطقه-یک-تهران-به-چه-شکل-است؟

یکی از مهمترین امکاناتی که در بحث موقعیت رفاهی و امکانات یک منطقه همیشه مد نظر بوده، مبحث بهداشت و درمان، و دسترسی راحت ساکنان یک منطقه به آن است. خوشبختانه، از لحاظ دسترسی به امکانات مراکز بهداشتی و درمانی منطقه یک تهران کم و کسری نداشته و ساکنان آن از این لحاظ نیز دچار کمبودی نیستند. زیرا بهترین بیمارستان های تهران نظیر؛ بیمارستان شهدای تجریش، بیمارستان محک، بیمارستان قلب جماران، بیمارستان خصوصی، بیمارستان تخصصی ریوی مسیح دانشوری و بیمارستان روانپزشکی رضاعی واقع در این منطقه می باشند. البته امکانات بهداشتی درمانی منطقه یک تهران فقط خلاصه در بیمارستان ها نبوده و درمانگاه ها و کلینیک های زیادی که در اینجا مجالی برای ذکر نام آن نیست، نیز وجود دارند که بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به اهالی این منطقه می باشند.

وضعیت امکانات شهری و منطقه ای قسمت منطقه یک تهران به چه صورت است؟

 

وضعیت-امکانات-شهری-و-منطقه-ای-قسمت-منطقه-یک-تهران-به-چه-صورت-است؟

یکی از مهمترین دلایل ارزش یک منطقه در همه جای دنیا سطح امکانات رفاهی آن می باشد. از آنجایی که منطقه یک تهران جزو مناطق با ارزش به شمار می رود، باید از امکانات رفاهی و تفریحی قابل توجه ای برخوردار باشد.

قدیمی ترین محله های، منطقه یک تهران شامل: اوین، ولنجک، ازگل، جماران، تجریش، زرگنده، دزاشیپ، سوهانک، قیطریه و نیاوران می باشد. طبق شواهد موجود محله های ذکر شده بهترین مناطق ییلاقی برای سکونت بوده و دارای امکانات شهری مناسب و قابل قبولی هستند. به عبارت دیگر ساکنان این محله ها از امکانات رفاهی و تفریحی خوبی بهره مند بوده و به دلیل نزدیکی آن ها به خط مترو شرایط دسترسی به مراکز خرید بزرگ تهران نیز بسیار راحت برایشان فراهم است.

باید متذکر شد که طی سه الی چهار سال اخیر نرخ قیمت هر یک متر زمین منطقه یک تهران با افزایش چشمگیری رو به رو شده به نحوی قیمت هر متر زمین از ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان به بالاتر از ۱۰۰ میلیون رسیده است. جالب است بدانید که در برخی از محله های منطقه یک تهران قیمت هر یک متر مربع زمین خالی حدود یک میلیارد تومان نیز معامله می شود.

البته به دلیل بازار فروش خوب هر روزه به مجموع مراکز خرید مستقر در این منطقه نیز افزوده می گردد. باید متذکر شد که رشد روز افزون مراکز فروش و سایر مراکز عرضه دهنده خدمات نظیر کافه و کافی شاپ ها سبب اوج گرفتن ترافیک مخصوصاً در ساعات پر ترافیک شده که این موضوع منجر به بروز مشکلاتی در این منطقه گردیده است. مخصوصا اینکه برخی از محله ها دارای مناطقی می باشند که هنوز دارای بافت قدیمی بوده و خیابان های باریکی دارند که این امر نیز به مشکل ترافیک می افزاید.

امروزه یکی از تدابیری که شهرداری تهران برای حل معضل ترافیک در محله های مختلف و خیابان های باریک و قدیمی اندیشیده است توسعه خطوط مترو بوده که امکان رفت و آمد را برای شهروندان این محله ها راحت تر کرده است. در حال حاضر ساکنین مناطق تجریش، قیطریه، نوبنیاد، قائم و صدر به دلیل عبور خط مترو شرایط بهتری برای رفت و آمد و تردد به دیگر مناطق شهر تهران را دارند.

وضعیت مراکز فرهنگی و تاریخی منطقه یک تهران

 

وضعیت-مراکز-فرهنگی-و-تاریخی-منطقه-یک-تهران

منطقه یک تهران جزء مناطقی است که قدمت غنای مراکز فرهنگی و تاریخی آن طولانی بوده و بزرگترین مراکز فرهنگی و تاریخی کشور، همچون کاخ نیاوران و کاخ سعدآباد را در خود جای داده است. همچنین بهترین سینما و سالن های تئاتر کشور نیز واقع در این منطقه بوده و از این لحاظ نیز کم و کسری در آن مشاهده نمی گردد.

لازم به ذکر است که یکی از بازارهای بزرگ و تاریخی شهر تهران که به نام بازار تجریش معروف هست نیز در منطقه یک تهران قرار دارد.  ساکنان این منطقه حتی از لحاظ دسترسی به اماکن زیارتی و تزکیه روح نیز با کمبودی رو به رو نیستند. زیرا دو تا از بزرگترین زیارتگاه های شهر تهران که شامل؛ امامزاده صالح و امامزاده قاسم می باشند در این منطقه تهران واقع شده اند.

باغ فردوس و خانه دکتر حسابی، دانشگاه بزرگ و مطرح شهید بهشتی، کتابخانه دارآباد، خانه فرهنگ دکتر عظیمی، موزه طبیعت و حیاط وحش و موزه سینما و همچنین انتخاب شدن به عنوان محل استقرار فعالیت های بین المللی و دیپلمات دولت ها نیز از دیگر جذابیت های فرهنگی و تاریخی منطقه یک تهران هست که بر ارزش مادی و معنوی این منطقه افزوده اند.

شرایط خرید منزل در منطقه یک تهران به چه صورت هست؟

 

شرایط-خرید-منزل-در-منطقه-یک-تهران-به-چه-صورت-هست؟

همانطور که ملاحظه می فرمایید، منطقه یک تهران، یکی از مناطق مهم و گران قیمت این کلان شهر می باشد. با توجه به توضیحاتی که در مطالب قبلی ارائه شد، مشخص است که بالا بودن نرخ قیمت ملک و خانه در منطقه یک بی پایه و اساس نبوده و این منطقه تقریباً تمامی امتیاز مثبت و مورد نیاز یک منطقه؛ برای داشتن زندگی مرفه را دارا می باشد.

البته باید متذکر شد که موقعیت هر محله از نظر دسترسی به امکانات رفاهی متفاوت است. بنابراین لازم است که افراد هنگام خرید منزل در منطقه یک تهران به این نکته توجه داشته و بر اساس اولویت های خود محله مناسب را برای خرید انتخاب کنند.

با توجه به افزایش ساخت و سازها در منطقه یک تهران طی سال های اخیر، واحد های مسکونی آپارتمانی شیک با متراژ مناسب نیز افزایش یافته اند که اکثریت آن ها از بهترین و به روز ترین امکانات برخوردار هستند. در کنار رشد چشمگیر منازل آپارتمانی مراکز خرید، نیز در این منطقه رونق قابل قبولی گرفته و به این ترتیب در کنار دیگر جذابیت های منطقه یک تهران امکان داشتن یک واحد مسکونی آپارتمانی با دسترسی راحت و بی درد سر به مراکز فروش جذاب به دیگر قابلیت های این منطقه افزوده است.

همانطور که گفتیم غالب بافت این منطقه باغ بوده و به همین دلیل، فضاهای سبز متنوع، شیب کوهپایه ای و درختان بلند یک آب و هوای خاص و دل انگیز مخصوصاً در فصل بهار به این منطقه ارزانی کرده که یک شرایط ایده آل برای زندگی را به بهترین شکل ممکن فراهم ساخته است.

در یک جمع بندی کلی جهت خرید منزل در منطقه یک تهران می توان گفت که این منطقه تمام فاکتورهای مورد نیاز برای یک زندگی راحت را داشته و همین سبب ارزش صرف سرمایه و خرید خانه را دارد. هر چند که خرید خانه در منطقه یک تهران علاوه بر فراهم کردن یک موقعیت خوب، یک سرمایه گذاری عاقلانه نیز به نظر می رسد.

مهمترین نکات قابل توجه جهت خرید خانه در منطقه یک تهران

عزیزانی که قصد خرید خانه در منطقه یک تهران را دارند باید، بدانند که در این منطقه نیز همچون سایر نقاط کشور، خانه های نوساز از ارزش و رنج قیمت بالاتری بهره مند هستند. به نحوی که قیمت منازل زیر ۵ سال ساخت، بیشتر از منازل دارای قدمت بالای ۵ سال ساخت می باشند. همچنین بیشترین تقاضای خرید نیز برای منازل نوساز است. البته نباید تصور کرد که خانه های قدیمی بازار خرید و فروش خوبی ندارند. اتفاقا بازار خرید و فروش منازل قدیمی و کلنگی نیز در این منطقه نسبت به بسیاری از مناطق تهران داغ تر است. منتهی خانه های نو ساخت طالب بیشتری دارند.

نکته قابل ذکر دیگر این است که بالاترین تقاضا برای خانه های بالاتر از متراژ ۸۵ است. شایان ذکر است که بیشترین میزان تقاضا در منطقه یک تهران شامل خانه ۸۵ تا ۱۵۰ متری می باشد

اشتراک گذاری
امتیاز و نظر کاربران
۰.۰
۰ نظر ثبت شده
امتیاز دهید
دیدگاه کاربران